וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב חרדי בכיר על האסון בנפאל: "בגלל עוון עריות ומשכב זכר"

1.5.2015 / 9:09

הרב משה שטרנבוך, ראש אב בתי הדין ב"עדה החרדית", מהחוגים הקיצוניים במגזר החרדי אמר כי "ראוי לראות ברעידת אדמה התראה משמיים, למנוע חילול השם בהתרבות עוון זה". בהמשך גם מחה על הגיורים: "רבבות נתגיירו על ידי רבנים משרתי הממשלה ועל פי דין הם גויים גמורים"

הריסות בתים בנפאל בעקבות רעידת האדמה, אפריל 2015. רויטרס
הריסות בתים בנפאל בעקבות רעידת האדמה, אפריל 2015/רויטרס

רעידת האדמה בנפאל - בגלל עוון עריות, כך קבע השבוע הרב משה שטרנבוך, ראש אב בתי הדין ב"עדה החרדית", מהחוגים הקיצוניים במגזר החרדי. הרב שטרנבוך שמסר שיחה בפני תלמידו הסביר להם שהאסון שאירע שם בימים האחרונים, הוא במטרה לעורר את הציבור גם מפני גיורים מזויפים שגוררים את עוון העריות.

איסור עריות הוא אחד מהאיסורים החמורים ביותר על פי היהדות. הרב שטרנבוך קשר את הרעידה ככל הנראה גם לתופעת הפונדקאות שצברה לאחרונה תאוצה בנפאל.

השבוע שמענו שבמדינה רחוקה, נפאל הייתה רעידת אדמה", אמר, "ביתם של רבים נעשה לקבורתם, אלפי אנשים נשים וטף נהרגו במיתה משונה, ויש שכבר מתחילים לחשוש אולי חס וחלילה תגיע רעידת אדמה גם לארץ. ידוע שכל מה שעושה הקדוש ברוך הוא בארצות רחוקות, התכלית בזה הוא לעורר את עם ישראל, ואם כן צריכים אנו לשים ליבנו לדבר, ולחשוב על מה עשה השם ככה בארץ רחוקה".

הרב משה שטרנבוך. Creative Commons
הרב משה שטרנבוך./Creative Commons

הרב שטרנבוך שנחשב לסמכות רוחנית והלכתית עליונה בחוג שאותו הוא מנהיג, ציטט את דברי המדרש מפרק תהילים על הפסוק: "ותגעש ותרעש הארץ" - "בעוון עריות ומשכב זכר הקדוש ברוך הוא כועס והאדמה תרעד וההרים יעשנו". והסביר כי: "לפי דברי המדרש, ראוי לראות ברעידת אדמה כעין התראה משמים לפעול ולעשות למנוע את חילול השם בהתרבות עוון זה. ואמנם ברוב רחמיו חס עלינו הקדוש ברוך הוא ולא הביא את העונש עלינו, אבל כדי שלא נשכח את המושג שקיים עונש נורא של רעידת אדמה על עוון זה, שלח לנו אזהרה ממדינה רחוקה כדי שנזכור שעונש זה קיים".

הוא גם מחה באותו הקשר על גיורים מזויפים: "ולכן חייבין אנו למחות יום ולילה בשעה שרבבות נתגיירו בצבא או חוץ לצבא על ידי רבנים משרתי הממשלה בלי קבלת מצוות כדין, ועל פי דין הם גויים גמורים, ואחר כך בנות ישראל נישאות לגויים אלו באיסור עריות החמור, ואז הקדוש ברוך הוא מסלק את השכינה מאיתנו, וכאשר הקדוש ברוך הוא שומע מאיתנו קול מחאה, אז לא יבוא עלינו קצף".

  • עוד באותו נושא:
  • נפאל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully