וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "מסירת תיק הדתות לש"ס - סוף המו"מ עם הבית היהודי"

יו"ר הבית היהודי צייץ בטוויטר מסר ברור לראש הממשלה נתניהו. זאת, על רקע הנטייה של נתניהו להעביר את התיק לש"ס כחלק מחבילת פיצויים על נטילת מינהל התכנון ממשרד הפנים אותו צפוי לקבל אריה דרעי, והעברתו לידי שר האוצר משה כחלון

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נואם במטה לאחר תוצאות המדגם, מרץ 2015. קובי אליהו
נפתלי בנט/קובי אליהו

ושוב - משבר בשיחות בין הליכוד והבית היהודי. אחרי שבסוף השבוע האחרון נערכה פגישת עבודה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שבה נראה היה כי הצדדים עלו על מסלול של התקדמות, צייץ אמש (ראשון) בנט בחשבון הטוויטר שלו: "נטילת תיק הדתות באופן חד צדדי מהציונות הדתית, ומסירתו לידי ש"ס היא סוף המשא ומתן עם הבית היהודי".

הציוץ של בנט מגיע על רקע הנטייה של נתניהו להעביר את תיק הדתות לש"ס כחלק מחבילת פיצויים על נטילת מינהל התכנון ממשרד הפנים אותו צפוי היה לקבל אריה דרעי, והעברתו לידי שר האוצר משה כחלון. עם זאת, לא ברור מדוע בנט "נזכר" להתייחס לנושא לפתע לקראת חצות, לאור העובדה שהעברת משרד הדתות לש"ס דווחה כבר ביום חמישי האחרון.

ממשלת נתניהו הרביעית - סיקור מיוחד:
מחר: נתניהו יבקש מהנשיא ארכה להרכבת ממשלתו הרביעית
סוגרים פינות לקראת תום פרק הזמן הראשון להרכבת הממשלה
המו"מ הקואליציוני: התקדמות במגעים עם בנט ועם ליברמן

גורמים בבית היהודי אמרו לוואלה חדשות: "למיטב הבנתנו נתניהו החליט סופית לסגור מול ש"ס על משרד הדתות תמורת מינהל התכנון. מבחינתנו זה קו אדום וזה לא יהיה. זה אסון לציונות הדתית, זה אומר ביטול של חוק צוהר וביטול חוק הגיור. שוב המשרד יהפוך לתעשייה של ג'ובים לעסקנים". אותם גורמים העלו פתרון שנשקל בראשית המשא ומתן הקואליציוני, לפיו הליכוד יחזיק במשרד ותחתיו יכהנו סגני שרים משתי המפלגות.

יו"ר ש"ס אריה דרעי בהתכנסות של המפלגה בארנה בירושלים. אפריל 2015. יעקב כהן,
יקבל את תיק הדתות כפיצוי? דרעי/יעקב כהן

היום צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע למשכן הנשיא בירושלים ולבקש ארכה מנשיא המדינה ראובן ריבלין למלאכת הרכבת הממשלה. מדוברות הנשיא נמסר כי השניים יקיימו פגישת עבודה בלשכתו של ריבלין בשעות הבוקר, ובסיומה צפוי ראש הממשלה לבקש את הארכה בתום פרק הזמן הראשון שקיבל. על פי חוק יסוד: הממשלה, לראש הממשלה ניתן פרק זמן של 28 ימים להרכבת הממשלה. נשיא המדינה רשאי להאריך תקופה זו לתקופה נוספת שאינה עולה על 14 ימים.

נתניהו נפגש שלשום במעונו עם צוות המשא ומתן של הליכוד לקראת תום פרק הזמן הראשון להרכבת ממשלה, ביום רביעי. בית הנשיא העביר ללשכת נתניהו מסרים שלפיהם בגלל יום הזיכרון, יצטרך ראש הממשלה להקדים ולהגיע לבקש את הארכה כבר ביום שלישי. בסופו של דבר הוחלט כי נתניהו יגיע למשכן היום.

כאמור, ביום שישי נפגשו נתניהו ובנט, ובהמשך נפגש ראש הממשלה גם עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. על פי גורמים שונים, נרשמה התקדמות גם בשיחות עם בנט וגם בשיחות עם ליברמן. גורם בישראל ביתנו הבהיר: "אם קווי היסוד יתאימו לנו והסיכומים עם החרדים לא יפגעו ברפורמת הגיור ובחוק הגיוס, סוגיית התיקים תיפתר בדקה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:49)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully