הדולר צונח 0.9% בצל נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב

הדולר נסחר סביב 3.92 שקלים; האירו עולה ל-4.32 שקלים ■ 126 אלף משרות בלבד נוצרו בארה"ב במארס, לעומת תחזית ליצירת 245 אלף משרות ■ FXCM ישראל: שבירה מתחת ל-3.9 שקלים משמעותית, ועשויה להאיץ את הירידה

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

הדולר-שקל מגיב היום (ב') לראשונה לדוח התעסוקה האמריקאי המאכזב מסוף השבוע, והמטבע האמריקאי צונח ב-0.9% ל-3.92 שקלים, בעוד האירו עולה ב-1% ל-4.32 שקלים.

126 אלף משרות בלבד נוספו לשוק העבודה של ארה"ב בחודש מארס, זאת לעומת תחזיות ל-245 אלף משרות, ולאחר תוספת של 295 אלף משרות בפברואר. שיעור האבטלה נותר כצפוי ללא שינוי על 5.5%.

על פי ניתוח של הפייננשל טיימס מסוף השבוע, העלאת הריבית ביוני - שנחשבה עדיין אפשרית אחרי נאומה האופטימי של יו"רית הפד ג'נט ילן בחודש שעבר - כבר יצאה כנראה מכלל חשבון. ספטמבר הוא החודש המוקדם ביותר האפשרי להעלאת ריבית, וגם הוא נראה כבר לא סביר. העלאה בספטמבר תחייב הבראה כלכלית ברורה בחודשי האביב והקיץ. הפד רוצה להעלות את הריבית, אבל הוא דובר אמת כשהוא מסביר שהוא תלוי בנתונים הכלכליים השוטפים שמתפרסמים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל צונח מטה וזאת בתגובה לנתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית. זהו הנתון הגרוע ביותר מאז 2013, והוא מעורר חשש בשווקים כי הכלכלה האמריקאית מאבדת מומנטום. מטבע הדברים, הנתון המאכזב גם צינן מאוד את ציפיות הריבית על הדולר. עבור הפד, הברומטר העיקרי להתאוששות הכלכלית הוא שוק התעסוקה, ואם נראה בחודשים הקרובים את המשך מגמת ההאטה בקצב ייצור מקומות העבודה הבנק הפדרלי ייאלץ לדחות את העלאת הריבית המתוכננת. גם בהצהרות הניציות ביותר שלו, הבנק מבהיר כי העלאות הריבית מותנות בהמשך השיפור בשוק התעסוקה.

"הנתון השלילי עשוי לתת את האות לתיקון הן במדדי המניות בוול סטריט והן בדולר העולמי, שנועל כבר שבוע שלישי ברציפות של ירידה. גם בדולר-שקל הורגשה ביום שישי הצניחה של הדולר, והצמד קרוב כעת מאוד לגבול התחתון של הטווח ב-3.9 שקלים. שבירה מתחת לרמה הזו תהיה משמעותית ועשויה להאיץ את הירידה כלפי מטה, לעבר 3.87 שקלים. במידה והצמד ינסה לשבור את 3.9 שקלים, בהחלט ייתכן שנראה את בנק ישראל מתערב במסחר, בניסיון למנוע צניחה של הצמד".