וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה באבארט 695 ביפוסטו ו-595

אם כבר מחליפים את ההגה של ה-4C של אלפא רומיאו, אז ה-695 ביפוסטו החדשה של אבארט היא החלופה הכי טובה. נהגנו גם בה על המסלול וגם באחות השפויה יותר, ה-595 והתאהבנו עד לעצמות

מבחן: אבארט 500 ביפוסטו. ראובן סביו, אתר יצרן
מבחן: אבארט 500 ביפוסטו/אתר יצרן, ראובן סביו

עוד לא הספקתי לנגב את הזיעה מהנהיגה באלפא רומיאו 4C וכבר המארחים האיטלקיים הפנו אותי אל שני דגמי ABARTH חדשים המבוססים על פלטפורמת העיצוב של דגמי ה-500 של פיאט. שני דגמים ספורטיביים, אחד יותר, אחד רק מעט פחות, שנועדו לתת מענה לכל המאוויים של חובבי הנהיגה, צעירים חמי מזג ומבוגרים שעוד זוכרים את אותן מכוניות אבארט של פעם, כשהם היו צעירים.

חברת ABARTH נוסדה בשנת 1949 כיצרן מכוניות מרוץ וספורט ונרכשה כאמור על ידי פיאט בשנת 1971. מאז היא משמשת כמחלקת המכוניות הספורטיביות של פיאט וכיצרנית השיפורים עבור דגמיה השונים וסמל העקרב שלה מתנוסס בגאווה על דגמים רבים וביניהם דגמי אוטוביאנקי ולנצ'יה רבים בעלי היסטורית מרוצים מפוארת. כחלק מהאסטרטגיה החדשה של הקונצרן, הושם דגש מיוחד על דגמי האברת'ס השונים וניתן להזמין את מרביתם לפי דרישות אישיות של הלקוח מתוך קטלוג השיפורים והתוספות העצום של החברה. ה-695 Biposto (שני מקומות) היא למעשה מכונית מרוץ עם תקינה לכביש הציבורי להבדיל מדגם ה-595 שהיא מכונית לכביש הציבורי עם יכולת מסלול. חישוקיOZ בקוטר 18 אינץ', חצאיות, קאליפרים ענקיים בצבע אדום, צנרת אגזוז קומפלט מתוצרת Akrapovic, ספוילרים ועיטוריABARTH בכל מקום מעניקים ל-695 מראה של מכונית ספורט קיצונית.

מבחן: אבארט 500 ביפוסטו. ראובן סביו, אתר יצרן
מבחן: אבארט 500 ביפוסטו/אתר יצרן, ראובן סביו

עקרב, עד הסוף

ההקפדה על כל פרט ופרט באה לידי ביטוי בכל מרכיב של המכונית ואפילו הפקק שמכסה את החור לאנטנה של הרדיו בגג המכונית עשוי בשיטת C.N.C ונושא עליו בגאווה את הלוגו 695. מצד, שני המכונית מתאימה גם לדלק נטול עופרת באוקטן 95 ועומדת בכל תקנות הזיהום המחמירות ביותר ולכן יכולה גם לשמש ככלי רכב לכביש הציבורי לכל דבר ועניין. לאחר שהקפתי מספר פעמים את המכונית והתלהבתי ממה שראיתי, הצלחתי להיכנס למושב הצר ולחגור את כל חגורות הבטיחות והשאלה הראשונה ששאלתי את עצמי הייתה, "איפה הקסדה?" לוח מחוונים קטנטן עם כיסוי מעוגל מבצבץ מעל ההגה ומזכיר לי מאוד לוח מחוונים באופנוע ספורט. מסביבי משטחי קרבון ואלומיניום בשילוב מוטות אלומיניום חשופים והתחושה היא של מכונית קשוחה וקשיחה ביותר.

אין מזגן, בחלק מהמכוניות אין בכלל אפשרות לפתוח את החלונות ורק חלון הזזה קטנטן מאפשר לשלם בכבישי האגרה, או להחתים את כרטיס הבקרות בסוף הסטייג' ובקיצור, מכונית מרוץ לכל דבר. לאחר ההתנעה הרגשתי שגם אם אני רוצה לעשות משהו אחר בנוסף לנהיגה זה פשוט בלתי אפשרי. צליל המנוע העמוק והחזק נשמע היטב בתא הנהג וכל שינוי בסל''ד מורגש היטב גם דרך כפות הידיים, הרגליים והטוסיק וגורם לנהג להתרכז בנהיגה ורק בנהיגה. שילוב להילוך ראשון בידית ההילוכים הארוכה והנוקשה, משחק עדין עם הגז בכדי לחוש וליהנות מהתגובה המידית של המנוע ויוצאים לדרך. התחושה היא כמו שמנסים להחזיק כלב גדול כאשר זה רוצה לרדוף אחרי חתול. ה-695 רק מחכה שנלחץ קצת על דוושת הדלק בכדי לשחרר את כל 190 כוחות הסוס שלה ולטוס קדימה.

זינוק ל-100 קמ''ש אורך רק 5.9 שניות, אך דורש תשומת לב רבה בתזמון העברת ההילוכים המתבצעת בעיקר בזכות הקשבה לסימפוניה שמשמעיה מערכת הפליטה מתוצרת אקרפוביץ'. רק בהילוך הרביעי ואילך יש איזו שהיא הפוגה בעבודת העברת ההילוכים וזה כאשר מתחילים לראות את מספר 200 בצג המהירות. אבל אז כבר הגעתי לקטע המפותל של המסלול, אני צריך לחזור לעבודה.

עוד באותו נושא

חווית מסלול: אלפא רומיאו 4C במבחן

לכתבה המלאה

קארטינג זה לא סופרלטיב

ה-695 מגיבה בצייתנות לפקודות מההגה ובניגוד ל-C4 היא דורשת פחות מאמץ מהנהג בביצוע שינויי כיוון רצופים. תת ההיגוי הטבעי שקיים במכוניות בעלות הנעה קדמית כמעט ולא קיים ב-695 וגם אם נכנסים לפנייה מהר בהילוך נמוך ומאיצים מוקדם, כמעט ואין צורך לתקן עם ההגה בכדי למנוע הרחבה לא רצויה של רדיוס הסיבוב. התחושה מזכירה לי נהיגה על קארטינג בגלל הזריזות, הממדים והעובדה שאין כל חשש להיכנס לפניות מהר מאוד ולסמוך על האחיזה של הגלגלים והקשיחות של השלדה בכדי לצאת בקו הרצוי לעבר הפניה הבאה.

הממדים הקטנים של המכונית ותנוחת הישיבה הזקופה עוזרים לי מאוד לקבל בטחון ולבחור קווים הדוקים מאוד לשפת המסלול ובזכות זאת להיות מהיר ומדויק יותר. רק בקטע של זיגזוג בין פילוני פלסטיק במהירות גבוהה הרגשתי שזווית הגלגול גדלה יותר מידי, אך לאורך המסלול, כולל בפניות המהירות והצרות ביותר התחושה הייתה שהמכונית נשארת מקבילה לקרקע. בישורות ה-695 מאיצה מהר מאוד מעבר ל-200 קמ''ש ומצליחה לשמור על יציבות מפתיעה גם במהירות זו. אני חושב שמכונית זו היא מכונית אידאלית למי שרוצה להתחיל להתחרות בסופי שבוע במסלול המרוצים המקומי ובאמצע השבוע להגיע בערב למקומות הבילוי ולהשמיע לחברה קצת מוסיקה מהאגזוז ולתת הם להתלהב מהעיצוב האגרסיבי והספורטיבי שלה.

אני מקווה שבקרוב גם אצלנו נזכה למסלול מרוצים חוקי ובטיחותי ואם כך יהיה, אין לי ספק שאחת מהמכוניות הראשונות שהייתי בוחר כדי ללמוד נהיגת מסלול היא ה-695. יתרון נוסף הוא בעובדה שלא ניתן להסיע גם את החברה הטובה של בת הזוג וכל זה לטובת טיפוח זוגיות בריאה יותר.

יש לה גם אחות: 595

ה-595 היא מכונית שונה לחלוטין, הרבה פחות קיצונית, אך עם ביצועים שלא נופלים בהרבה מה-695. ההבדל העיקרי בין השתיים מורגש בפניות כאשר ה-595 מתחילה לנטות הצידה ולהרחיב את רדיוס הפניה ואילו ה-695 רק מבקשת יותר מהירות ויותר אגרסיביות. בידוד תא הנהג מצלילי המנוע הוא ברמה גבוהה הרבה יותר וקיים אפילו רדיו ומזגן לטובת נסיעות רגועות וצוננות יותר. שתי ה-ABARTH מבוססות על אותו מנוע בנפח 1,368 סמ''ק מוגדש טורבו, אך במקרה של ה-695 הוא מפיק 190 כ''ס לעומת 160 "בלבד" ב-595. נתונים אלו מזניקים אותה ל-100 קמ''ש ב-7.4 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ''ש, בהחלט מספרים יפים למכונית שכזו. בניגוד ל-695 אני בטוח שעם ה-595 ניתן להתנייד ללא שום בעיה ביום יום וכל אימת שהכביש מתפנה או מתפתל באופן מעניין ליהנות מהביצועים של השלדה והמנוע.

לאחר הביקור באתר הניסויים של קונצרן FCA (פיאט קרייזלר מכוניות) והנהיגה על המכוניות המיוחדות הללו אני מרגיש שהמיתוג החדש וההשקעה הגדולה בדגמים החדשים הניבה פירות וזו רק ההתחלה. המכוניות האלה ממחישות בצורה חסרת מסננים למי שיושב מאחורי ההגה שלהן, שמשהו נכון קורה שם בחלונות הגבוהים של פיאט. גם בהיבט המקומי שלנו מדובר בהצלחה, מסחררת אפילו. הצלחה שהוציאה מהארון את כל חובבי הרכב הנחבאים שכבר לא חוששים להודות שהם פשוט אוהבים לנהוג.

הכתב היה אורח חברת סמל"ת

מבחן: אבארט 500 ביפוסטו. ראובן סביו, אתר יצרן
חבל שנגמר/אתר יצרן, ראובן סביו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully