וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבו של ישי תקף את ש"ס: "הכול מותר בפוליטיקה – לשקר ולגנוב"

20.3.2015 / 8:16

אחרי ההפסד של מפלגתו של אלי ישי, המנהיג הרוחני של "יחד", הרב מאיר מאזוז, הפנה אצבע מאשימה לעבר מפלגתו של דרעי, גם אם לא נקב בשמו, וטען למעשים לא חוקיים. "יש מאות רבנים שרימו אותם, קנו אותם ואיימו עליהם. זה בחירות?"

עריכה: מתן חדד

אחרי ההפסד הסכינים נשלפות: הרב מאיר מאזוז, המנהיג הרוחני של "יחד", מפלגתו של אלי ישי, תקף בחריפות את מפלגת ש"ס ואת היו"ר אריה דרעי. בין היתר, הוא הפנה אליהם אצבע מאשימה על כך שהמפלגה לא עברה את אחוז החסימה – כך נודע הבוקר (שישי) לוואלה חדשות. במסגרת הדברים שאמר הרב מאזוז בשיעור שהעביר לתלמידיו בישיבת "כסא רחמים", הוא עקץ את ש"ס ורמז להתנהלות בלתי-חוקית במפלגה. "כל הדרכים מותרות בפוליטיקה", אמר. "מותר לשקר, מותר לרמות, מותר לגנוב, מותר לזייף, מותר לסלף, מותר לחתוך דברים, הכל מותר. ואחר הכול, קיבלנו למעלה מ-110 אלף קולות".

הרב מאזוז הוא הסמכות הרוחנית העליונה של ישי. בהאשמות שהופנו כלפי ש"ס הוא לא הזכיר במפורש את שמה של התנועה היריבה. עם זאת, הוא רמז לכך שש"ס הפעילה לכאורה מכבש איומים ולחצים נגד רבנים כדי שיתמכו במפלגה ולא יעבירו תמיכתם למפלגה של ישי.

אלי ישי ופטרונו הרב מאיר מאזוז. ראובן קסטרו
ישי והרב מאזוז/ראובן קסטרו

"יש מאות רבנים שרימו אותם, שקנו אותם ושאיימו עליהם ואני יודע את זה בבירור", אמר הרב מאזוז. "יש כאלה שלא חתמו עד הרגע האחרון. אני יודע שפנו אליהם בהתחלה. זה בחירות? זה לא בחירות". הוא הוסיף כי נעשה ניסיון לשכנע רבנים לתמוך בש"ס בעבור תמיכה במוסדות דת. "יש כאלה שרימו אותם ואמרו להם 'אנחנו עושים למען תלמודי תורה ולמען מקוואות', כאילו שאם תקום מפלגה של אלי ישי – יסגרו מקוואות, יסגרו תלמודי תורה. מי הטיפש שיאמין לשטויות האלה?"

המהלך של הקמת המפלגה החדשה של ישי קיבל את תמיכת הרב מאזוז, שנחשב במשך השנים לרב עצמאי בשדרת הרבנים של ש"ס. בשיחה שערך עם תלמידים יממה אחרי הבחירות, הוא טען כי בעידן שאחרי לכתו של הרב עובדיה יוסף, "ש"ס היא גרורה של ג' (יהדות התורה - י"א)". לדבריו, "אין לה שום דבר משלה. היום אין להם מה למכור. שום דבר". לאחר מכן הוא הגדיר המפלגה כ"מיותרת שצריכים אותך רק בזמן הבחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אריה דרעי במטה ש"ס לאחר תוצאות המדגם, ירושלים, מרץ 2015. מור שאולי
יו"ר ש"ס אריה דרעי/מור שאולי

כמו כן, הרב מאזוז תקף את דרעי על כך שהציע בעבר לבחור ביו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לראש הממשלה. "אנחנו לא סתם התפלגנו. כאשר אמרו 'אנחנו נלך עם השמאל' - זה כבר יותר מדי", אמר. הוא הסביר כי אחרי שהוקמה המפלגה שהצהירה כי תתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו, דרעי נגרר אחריה. "מה עשה החכם? הפך את עורו ואמר 'אנחנו הולכים עם הימין'. ואני אומר עוד פעם: אין לנו שום דבר איתך, לא מעניין אותנו כלום. באנו להשלים את מה שחסר לך. אתה הולכה שמאלה, אנחנו הולכים ימינה". בהמשך הוא החריף את המתקפה נגד דרעי באופן אישי ואמר: "הוא (דרעי - י"א) מרמה, מעוור, מטפש ומסמא את עיני הרבנים כולם. רוכב עלינו ועושה מה שלבו חפץ. אתם חושבים שהקדוש ברוך יסלח לדבר כזה? לא יסלח לו. אין דבר כזה בעולם. עם שקר אי אפשר לחיות".

הרב מאזוז רמז לכך שש"ס בראשותו של דרעי היא "שקר", וציין כי "יום אחד כל השקר הזה ייפול כמו מגדל קלפים. לא יישאר ממנו כלום". לטענתו, יום יבוא וידברו על ש"ס בלשון עבר, ויספרו כי "היה הייתה תנועה אחת, אבל המנהיג אותה לא ידע איך להנהיג, הוא לא יודע איך להנהיג ביושר". כמו כן, הוא המליץ לתלמידיו שלא לסמוך על הרבנים המזוהים עם המפלגה. "אל תסתכלו על הרבנים הגדולים שם, או שהם מרומים, או שהם מוטעים, או שהם קנויים או שהם מאוימים, כל אחד ואחד יש לו תואר שלו".

בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"ביבי התבכיין. אני לא מסוגל להתבכיין". נתניהו לאחר הניצחון/ראובן קסטרו

את השיחה ערך הרב לתלמידיו לאחר שהתברר כי מפלגתו לא עוברת את אחוז החסימה. עם זאת, לטענתו, ה"התבכיינות" של נתניהו היא זו שהביאה לנדידת מנדטים. "לפי דרך הטבע, היינו צריכים לקבל עשרה מנדטים כמו כלום. כל הסקרים האחרונים נתנו לנו שישה או שבעה ויותר, אבל ביבי נשאר ועמד על 25 או 23, בעוד הרצוג, יש לו 27. וביבי יודע להקסים בנאומים שלו אז הוא התבכיין. אני לא מסוגל להתבכיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully