וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי פרסם סרטון ובו חיילים משסים כלבים בנער פלסטיני

2.3.2015 / 11:30

יו"ר המפלגה עוצמה יהודית העלה את הסרטון, תיעוד שלא נחשף עד כה של אירוע שהתרחש בדצמבר, וכתב: "החיילים לימדו את המחבל הקטן לקח"

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, העלה אמש (ראשון) לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו סרטון בו נראים חיילים משסים שני כלבים בנער פלסטיני תוך שהם מקללים אותו. בן ארי כתב על הסרטון: "החיילים לימדו את המחבל הקטן לקח. תפיצו! שכל מחבלון שמתכנן לפגוע בחיילים שלנו, ילמד שיש מחיר".

בן ארי, שפינה את מקומו מרשימת המפלגה (שהתאחדה לרשימה משותפת עם מפלגת יחד של אלי ישי) לטובת ברוך מרזל, שינה את הגדרות הפוסט ואת תוכנו לאחר שעות ספורות אך העלה פוסט נוסף ובו הוא טען נגד "כל המזועזעים" כי "הרפיסות שלנו מביאה עלינו רק בוז ושנאה".

דרעי לישי: הכנסת אנשי כהנא? סילוף דרכו של מרן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט המקורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע המתועד התרחש בדצמבר האחרון במהלך עימות בין כמה עשרות פלסטינים ובין חיילים בשטח "הבטחוני המיוחד" של ההתנחלות כרמי צור, סמוך לבית אומר. שטח זה אמור לשמש אזור חיץ, אליו יכולים להיכנס רק אנשי כוחות הביטחון או מי שמקבלים את האישור המתאים לכך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מיכאל בן ארי בהפגנה נגד מסתננים בדרום תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
יו"ר עוצמה יהודית מיכאל בן ארי/יותם רונן

במהלך העימות יידה הנער אבנים לעבר החיילים. ארגון זכויות האדם בצלם תיעד את החיילים ועמם שני הכלבים מוליכים את הנער הפלסטיני, חמזה אבו האשם בן ה-16, אך מלבד עדי ראייה שהעידו על כך עד כה לא נחשף תיעוד האירוע בו הם שיסו בו את הכלבים. אבו האשם מוכר לכוחות הביטחון מאירועים דומים ולאחרונה נגזרה עליו תקופת מאסר של שנה וחצי.

הרשימה המשותפת: "לפתוח בחקירה"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עם קבלת הסרטון הנחה מפקד המרכז להטסה והכשרות מיוחדות על ביצוע תחקיר מיידי של האירוע בסיומו יופקו הלקחים וינקטו הצעדים הנדרשים למניעת הישנות מקרים מסוג זה".

ארגון בצלם, שתיעד את הארוע בעבר, הגיב אף הוא לתיעוד החדש ומסר כי "מי ששולח חיילים לשסות כלבי תקיפה באזרחים לא חמושים, שלא יתפלא שהצילום שביצעו החיילים עצמם דולף לרשת ומדרדר עוד יותר את מעמדנו הבינלאומי".

הרשימה המשותפת מסרה בתגובה לסרטון כי היא "מגנה בחריפות את האירוע הנורא. אנו דורשים חקירה מהירה ואפקטיבית לצורך העמדה לדין של החיילים שתקפו את הנער, המונעים מגזענות ובריונות, ושל כל הנוגעים לאירוע החמור הזה לא פחות. אנו דורשים למצות את הדין עם האחראים למעשים, בכל הרמות, ורואים באירוע הנורא ביטוי של ההידרדרות החמורה אליה מובילה מציאות הכיבוש".



לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully