וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים כי טוב: המחנה הציוני והליכוד חזרו לימי לוי אשכול

במפלגת השלטון הציגו את ראש הממשלה לשעבר כמי שפעל במלחמת ששת הימים בניגוד לדעתה של וושינגטון, במטרה להגביר את התמיכה בנאום נתניהו בקונגרס. במקביל, במחנה הציוני הזכירו אותו כדי לחזק את תדמית הרצוג. "אמרו שהוא הססן - הביס את צבאות ערב". צפו

צילום מסך

על רקע הביקורת הגוברת על נאומו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס, פרסמה הערב (שבת) מפלגת הליכוד סרטון שנועד לחזק את החלטתו של יו"ר המפלגה לצאת לוושינגטון למרות המשבר שנוצר עם הממשל. במפלגת השלטון בחרו להשתמש דווקא בדמותו של ראש הממשלה לשעבר לוי אשכול, שעמד בעבר בראש מפלגת העבודה, כמי שפעל בניגוד לעמדת ארצות הברית במהלך מלחמת ששת הימים. במקביל, עשה המחנה הציוני שימוש דומה באשכול, כשבסרטון חדש הודגשה החלטתו לפתוח במתקפת מנע נגד צבאות ערב ב-1967 - זאת, על אף תדמית ה"הססן" שנוצרה לו בחלוף הזמן.

בסרטון של הליכוד מוזכרים הימים שקדמו למלחמת ששת הימים, אז התלבט אשכול אם לצאת למתקפת מנע נגד מדינות ערב, שהתכוננו בעצמן למלחמה עם ישראל. הסרטון מציין את העובדה שוושינגטון התנגדה לכך בתוקף, אך אשכול בחר לפתוח במלחמה בכל זאת. "האם היינו פה היום אילולא עשה אשכול את המעשה הנכון?", נשאלו הצופים בסרטון, שניסה לחזק את טענותיו של נתניהו, לפיהן עליו לנאום בקונגרס ולהביע את התנגדותו להסכם המסתמן עם איראן חרף הקרע עם הבית הלבן.

עוד בבחירות 2015
בכיר בש"ס: מועצת הנשים נועדה להשתיק את בת הרב עובדיה
הרצוג: "טיסת השוקולד" – תוצאה של הפילוג שיצר נתניהו
"דם על ידיים": עשרות הפגינו נגד הרצוג ולבני בוואדי ערה

לוי אשכול בחווה של לינדון ג'ונסון – סטנוול, טקסס, ינואר 1968. AP
לוי אשכול במהלך פגישתו עם נשיא ארה"ב לינדון ג'ונסון, 1968/AP

מנגד, בסרטון של המחנה הציוני, פרט לאשכול הוצגו ראשי ממשלות עבר נוספים – דוד בן גוריון ומנחם בגין, וכן אלברט איינשטיין, כשלצידם תדמיתם הציבורית והדברים שעשו בפועל. בכך מנסים במפלגה לגרום לציבור להתמקד ב"דברים החשובים באמת", ולהסיט את הדיון בקולו של הרצוג לנושאים אחרים. "קראו לו הססן, אמרו שהוא לא מבין שום דבר בנושאים ביטחוניים", נכתב ליד תמונתו של אשכול כשמיד אחר הודגש: "הביס את צבאות ערב במהלך מלחמת ששת הימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully