וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דם על ידיים": עשרות הפגינו נגד הרצוג ולבני בוואדי ערה

שלומי גבאי

28.2.2015 / 18:19

שישה בני אדם נעצרו במהלך ההפגנה בכפר ערה, שם נערך כנס בחירות של המחנה הציוני. המשתתפים טענו כי השניים תמכו בהחלטות הממשלה ב"צוק איתן". "לא מוכנים שיגנבו קולות על חשבון הדם של האחים שלנו בפלסטין הכבושה"

עשרות הפגינו בוואדי ערה נגד ראשי המחנה הציוני, פברואר 2015. פאנט
ההפגנה בכפר ערה, היום/פאנט

עשרות בני אדם הפגינו היום (שבת) בכפר ערה שבוואדי ערה נגד ביקורם של ראשי המחנה הציוני חברי הכנסת יצחק הרצוג וציפי לבני. במהלך ההפגנה נעצרו שישה מפגינים בחשד שתקפו שוטרים במקום. אחד השוטרים במקום נפצעו באורח קל. מנכ"ל תנועת בני הכפר רג'א אגבריה, שהשתתף בהפגנה, עוכב לחקירה. הרצוג ולבני השתתפו בכנס פוליטי במקום, אך המפגינים טענו שלשניים יש "דם על הידיים" בעקבות תמיכתם בפעולות הממשלה במהלך מבצע "צוק איתן".

"מעניין מאוד מדוע בחרו הפוליטיקאים להגיע דווקא עכשיו לוואדי ערה, ולנסות למכור לנו אשליות שידאגו וטיפלו בציבור הערבי שהם שותפים להזנחה הארוכה שלו שנים, במיוחד הגברת לבני", אמר סלים, תושב הכפר בשנות ה-30 לחייו, שלקח חלק במחאה. "ואדי ערה סובלת שנים מהזנחה, שגובלת בפשעים שעשו הממשלות נגד הציבור הערבי. אנחנו לא מוכנים שבסמוך לבחירות הם יבואו וינסו לגנוב לנו קולות על חשבון הדם של האחים שלנו בפלסטין הכבושה".

עשרות הפגינו בוואדי ערה נגד ראשי המחנה הציוני, פברואר 2015. פאנט
אחד העצורים בהפגנה בכפר ערה, היום/פאנט

מפקד תחנת עירון במשטרה ניצב-משנה שמעון בן שבו התייחס להפגנה ולהפרות הסדר במהלכה. "המשטרה אפשרה את מחאת המפגינים עד אשר התפתחה אלימות כלפי משתתפי הכנס וכלפי תושבי המקום", הבהיר נצ"מ בן שבו. "כאשר נאלצנו להשליט סדר, הותקפנו על ידי המפגינים וביצענו מעצר של שישה מהם".

מהרשימה המשותפת נמסר: "הרשימה מוחה על הדיכוי האלים של ההפגנה בוואדי ערה נגד כנס בחירות של המחנה הציוני ועל מעצרם של שבעה מפגינים על ידי המשטרה". עוד נמסר מהרשימה המשותפת כי "המפגינים פעלו על פי זכותם הדמוקרטית להביע מחאה. חלקם הפגינו משום שלא ידעו על מהותו הפוליטית של הכנס שאליו הוזמנו, דבר המהווה לכשעצמו עדות לזלזול הרווח בציבור כלפי הבוחרים הערבים. אנו מגנים את אלימות המשטרה באירוע וקוראים לשחרור העצורים לאלתר. כמו כן, על המשטרה להפסיק את מדיניות הדיכוי האלים שהיא נוקטת בהפגנות במגזר הערבי, ולא להתערב יותר במערכת הבחירות לכנסת ה-20".

גם רג'א זעאתרה, ממטה הרשימה המשותפת, גינה את "המעצרים הברוטליים", ואמר כי "בעוד הרצוג ולבני מדברים בעברית כמו ליכוד ב', כשהם מדברים לציבור הערבי הם מתחפשים ליונות שלום צחורות. אנחנו נמשיך להיאבק נגד מפלגות השלטון, כולן שותפות לגזענות ולהדרה של הציבור הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully