וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בגד בי, אצביע לפיד

25.2.2015 / 11:58

דוח מבקר המדינה על מצוקת הדיור אמור היה להתפרסם היום, ורק הקדמת הבחירות הפכה אותו ל"פוליטי". אפי חורי החזיר את תעודת החבר שלו לליכוד אחרי טרפוד חוק מע"מ אפס על ידי נתניהו

היום יפורסם דוח הדיור של מבקר המדינה. אנשי נתניהו התלוננו על פרסום הדוח לפני הבחירות, אולם יש לציין שמועד פרסום הדוח נקבע מראש, והבחירות הן אלה שהוקדמו. באופן אירוני, נתניהו היה זה שפירק את הממשלה על עניין הדיור (חוק מע"מ אפס), והוא בעצמו גרם לכך שדוח המבקר על עניין הדיור, יפורסם ממש לפני הבחירות.

אני לא צריך את הדוח כדי לומר שבשנה האחרונה נתניהו ניסה לחבל באופן אישי ביכולת שלי לקנות דירה. לפני כשנה היה לי חוזה מוכן לקניית דירה ברמת גן, עיר מגוריי, מכסף שאין לי (רוב המימון הוא ממשכנתא), והחלטתי לחכות לאחר שממשלת נתניהו אישרה את חוק מע"מ אפס. בסופו של דבר נתניהו ביטל את החוק, ונאלצתי לקנות את אותה הדירה במחיר גבוה יותר בעשרות אלפי שקלים מהמחיר המקורי, וגם נמנעה ממני הטבת המע"מ של 220 אלף שקלים. המזל שלי הוא שהדירה עוד חיכתה לי, ושהיה לי כסף לקנות אותה. יש אנשים שהפסידו הרבה יותר כתוצאה מביטול החוק.

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"התנהלותו בתרגיל המסריח היא בלתי נסלחת". נתניהו, ולידו לפיד/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם
"חוק מע"מ אפס היה התרגיל המסריח של נתניהו. הוא הונה את הציבור כאשר תמך בחוק, הכניס את השוק לקיפאון, נתן לחוק להיגרר במשרדי הממשלה, במליאת הכנסת, בוועדת הכספים ובוועדת הכנסת, ובסוף כאשר החוק עמד לפני אישור סופי, הוא ביטל אותו"

הפסדתי הרבה כסף בגלל שחיכיתי לחוק מע"מ אפס, והאשם הבלעדי הוא נתניהו. לא חיכיתי לחוק בגלל יאיר לפיד, אלא בגלל שהממשלה בראשות נתניהו אישרה את החוק, וכל סיעות הקואליציה תמכו בו בכל ההצבעות בכנסת. לאחר ביטול החוק וההכרזה על הבחירות, מאוד הכעיס אותי לראות את הנאומים של נתניהו ובנט נגד חוק מע"מ אפס. אם הם כל כך מתנגדים לחוק, למה הם תמכו בו? הם מאשימים את לפיד בהקפאת השוק, אבל מי שהקפיא את השוק זה הם, כי אילו היו מעבירים את החוק כמו שהתחייבו, או לחילופין, לא היו תומכים בו, לא היה שום קיפאון.

ממשלת נתניהו-לפיד-בנט פעלה כדי לפתור את משבר הדיור. בקבינט הדיור בראשות יאיר לפיד, ובממשלה עצמה, אושרו מספר תכניות שנועדו להוריד את מחירי הדירות והשכירות, כולל הגדלת ההיצע, אבל רק חלק מהן הספיק לצאת אל הפועל לפני שנתניהו הכריז על בחירות, ובכך חיבל בתכניות של ממשלתו. חוק מע"מ אפס היה היוזמה המתוקשרת ביותר של הממשלה, משום שבניגוד לשאר התכניות, ניתן היה לראות את תוצאותיו בטווח המידי. החוק לא נועד להוריד את מחירי הדיור, אלא לתת הנחה של מאות אלפי שקלים לאלה שאין להם בית. החוק לא יכול היה להעלות את מחירי הדיור, כיוון שקבועים בו מספר מנגנונים של פיקוח על מחירי הדירות, וההטבה לא יכלה להתגלגל אל הקבלנים.

בסיכומו של דבר, קיבלתי את הרושם שבשנה האחרונה נתניהו כלל לא עסק בפתרון משבר הדיור, הוא עסק בניהול תרגילים פוליטיים. חוק מע"מ אפס היה התרגיל המסריח של נתניהו. הוא הונה את הציבור כאשר תמך בחוק, הכניס את השוק לקיפאון, נתן לחוק להיגרר במשרדי הממשלה, במליאת הכנסת, בוועדת הכספים ובוועדת הכנסת, ובסוף כאשר החוק עמד לפני אישור סופי, הוא ביטל אותו. המטרה היתה לדפוק את לפיד, אבל מי שנפגע היה הציבור כולו. אני בכלל לא הצבעתי ללפיד, ולא היו לי טענות לנתניהו אילו מלכתחילה היה מתנגד לחוק, אבל התנהלותו בניהול התרגיל המסריח, היתה בלתי נסלחת, ובעקבותיה ביטלתי את חברותי בליכוד. נשארתי עם התחושה הקשה ש"עבדו עלי", וזו לא היתה הפעם הראשונה, כי הם עשו זאת פעמים רבות, כולל בעקירה של גוש קטיף, שבוצעה בתמיכתו המלאה של נתניהו.

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully