וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תישאר מדינה יהודית? אתם תקבעו

19.2.2015 / 9:16

בנימין נתניהו רוצה בטובתה של ישראל, אך מוביל למציאות בה לפי התחזית הדמוגרפית לא יהיה רוב יהודי בין הנהר לירדן. היזם האמריקני דניאל אברהם קורא בטור מיוחד: הצביעו למי שימנע את המדינה הדו-לאומית

בעוד חודש יכריעו אזרחי ישראל אם ארצם תשמור או תאבד את זהותה היהודית. כיהודי המסור בכל לבו לעמו ולישראל, איני יכול להישאר אדיש נוכח שעת ההכרעה הגורלית שתשפיע באופן דרמטי על ההיסטוריה של עמי. איני ישראלי, ולכן איני זכאי ואיני מבקש להצביע בבחירות הקרובות. אך אני יהודי, ולכן אני חש זכאי לבקש מאחי ואחיותיי הישראלים – אנא הקשיבו ותנו לבכם לרגע קל לסערה שמתחוללת בלבי.

רוב מוחלט של אזרחי ישראל היהודים מבקש לשמור על זהותה היהודית של ישראל, אך ראש הממשלה אינו מוביל להשגת יעד זה. הוא מוביל את ישראל אל מציאות של מדינה שחציה יהודית וחציה ערבית. לא ניתן להתכחש לאמת: הגדה המערבית ורצועת עזה נשלטות על ידי ישראל. הערבים המתגוררים בשטחים אלה, בצירוף הערבים המתגוררים בישראל, כמעט שווים במספרם למספר היהודים החיים במרחב טריטוריאלי זה. כדי שישראל תישאר מדינה יהודית עליה להגיע להסכם הוגן עם הפלסטינים. הסכם שמוליך להקמת מדינה פלסטינית עבור תושבי הגדה המערבית ועזה.

ניסיון שש השנים האחרונות לא מותיר ספק: מר נתניהו אינו פועל להשגתו של הסכם קבע עם הפלסטינים. הוא פועל להכשלתו. אני אומר זאת בלב כואב. אני מכיר את ביבי שנים ארוכות מאוד. למדתי להעריך את מעלותיו ואת ידידותו. אין לי ספק כי הוא חפץ בטובתה של ישראל, אך כוונות לחוד ומעשים לחוד. לצערי הרב, הוא מוליך את ישראל לאסון: למדינה דו-לאומית שמחציתה יהודים ומחציתה ערבים.

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
חפץ בטובתה של ישראל, אבל כוונות לחוד ומעשים לחוד. בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי
"בלכתכם אל הקלפי ב-17 במרץ, הפתק שתטילו יכריע אם ישראל תמשיך במסלול המוליך אל אסון דו-לאומי, או שתשנה כיוון ותעלה על נתיב שיבטיח את המשך קיומה כמדינה יהודית"

ההיסטוריה של דרום אפריקה חייבת להוכיח לכל ישראלי שאין אנו יכולים לאורך זמן לשלוט על המרחב שבין הים ונהר הירדן מבלי שנעניק זכויות שוות לתושבים הפלסטינים. אם ישראל תתעקש להישאר בגדה המערבית ולהוסיף לשלוט על עזה, האוכלוסייה הערבית תהווה כמעט מחצית מאוכלוסיית המדינה.

פרופ' סרג'יו דלה-פרגולה מן האוניברסיטה העברית, הסמכות העולמית המובילה בסוגיה דמוגרפית זו, קבע שחישוב המתייחס לישראל, הגדה המערבית ורצועת עזה, מלמד שהיהודים יהוו בהם מיעוט ב-2020. (דלה-פרגולה אף מבהיר שגם ללא רצועת עזה, הערבים יהוו בשנת 2020 44% מסך האוכלוסייה שתחת שלטון ישראלי). ביום שיתממש תרחיש זה, הנציגים הערבים יהוו מחצית מן הכנסת וישראל תחדל להיות מדינה יהודית.

לצערי הרב, בשש השנים האחרונות ישראל מונהגת על ידי אדם שמסרב לראות אמת צלולה זו. זהו עיוורון בקנה מידה היסטורי. על פי קביעתו העגומה של ראש מוסד לשעבר מאיר דגן, המדיניות הנוכחית מובילה את ישראל להרס החלום הציוני שביקש לבנות מדינה יהודית, בה היהודים מהווים רוב גדול של האוכלוסייה. דעה דומה בוטאה לאחרונה על ידי אלופים ואנשי ביטחון בכירים ששירתו בעבר בצה"ל, במוסד ובשב"כ. הם אף הדגישו שהסדר מדיני הנו אפשרי והשגתו תחזק את ביטחונה של ישראל. לדבריהם, צה"ל מספיק חזק כדי לאפשר לממשלה להגיע להסדר כזה.

בלכתכם אל הקלפי ב-17 במרץ, הפתק שתטילו יכריע אם ישראל תמשיך במסלול המוליך אל אסון דו-לאומי, או שתשנה כיוון ותעלה על נתיב שיבטיח את המשך קיומה כמדינה יהודית. התשובה היא בידכם.

הכותב התגורר בעבר המשך שמונה שנים עם משפחתו בנתניה, ויש לו בני משפחה רבים החיים בישראל

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully