וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לתקוף את שרה": דוח המבקר מטריד בעיקר את הרצוג

18.2.2015 / 0:34

בתום יום סוער, ודיבור על כסף שבוזבז על טייק-אווי ואיפור, בליכוד מודים שחששו מגרוע יותר, ומעריכים שהזעזוע לא יפגע בתמיכה במפלגה. דווקא במחנה הציוני סבורים שהתעסקות בדוח תצטייר כעניין פוליטי, ומנסים להסיט את הדיון אל השיח הביטחוני

צילום: אבי כהן עריכה: מתן חדד

בסיכומו של יום סוער שיחררו אמש (שלישי) בליכוד אנחת רווחה. "היה יכול להיות הרבה יותר גרוע", אמרו גורמים במפלגה, "אבל מאחר שמבקר המדינה קבע כי אין כאן עניין פלילי, קשה לראות איך הסיפור ישפיע".

המבקר נגד ראש הממשלה - דוח מיוחד

לטענתם, הדוח לא צפוי לשנות את דעת הציבור על בני הזוג מרחוב בלפור בירושלים. "מי שלא אהב את נתניהו קודם לא יאהב אותו עכשיו, ומי שאהב אותו - דעתו לא תשתנה. הטענות על 'ראש ממשלה נהנתן' זה משהו שדנו בו רבות בעבר". עם זאת, הודו במפלגה: "ברור שהדוח לא נעים, אבל ריבוי הפרשות, כמו לדוגמה פרשת הבקבוקים, המאיסה את התקשורת על הציבור".

לקריאה נוספת:
דוח המבקר המלא על הוצאות מעונות ראש הממשלה
פרשנות משפטית: שפירא הלך על ביצים
מהצריף לקיסריה: הצניעות שנעלמה בקרב ראשי הממשלה

בית משפחת נתניהו בקיסריה, פברואר 2015. שלומי גבאי
"לאנשים נמאס, במקום לדבר על בעיות אמתיות - מדברים על זה". ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה/שלומי גבאי
"אנשים אומרים 'שיאכל גם שמונה ארוחות ביום', אבל שידאג לביטחון המדינה ולנושאים החשובים"

אתמול בשעת הצהריים תדרך נתניהו במעונו את חברי הסיעה כיצד להופיע בתקשורת. כל אחד מדוברי המטה הופקד על כלי תקשורת אחר, והתבקש לשלוח דוח קשבות על אופן הדיווח בו. חברי הסיעה שאלו את נתניהו שאלות על הדוח, והתמקדו במיוחד בנתון שלפיו הזמין חשמלאי ביום כיפור. נתניהו, כך לדברי אדם שנכח בתדרוך, דחה זאת מכל וכל. "מעולם לא עשינו יום כיפור בקיסריה - אנחנו תמיד בירושלים, בבתי הכנסת". מההופעות הפומביות של חברי כנסת כמו יריב לוין, זאב אלקין או גלעד ארדן, ניכר שהם היו מתואמים אחד לאחד עם דף המסרים ושידרו חזית אחידה.

"לאנשים נמאס. לפי התגובות שמגיעות אליי, יש לדוח המבקר אפקט הפוך", אמר חבר כנסת מהליכוד שביקש לשמור על אנונימיות. לדבריו, "זה נראה מוגזם מדי. במקום לדבר על הבעיות האמתיות, מדברים על זה". הוא הוסיף: "אין ספק שהם היו צריכים להתנהל אחרת. קצת צמצומים לא יזיקו, ואכן נראו שינויים בשנתיים האחרונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו שותה קפה בישיבת הממשלה, 2010. AP
"מי שתומך בנתניהו לא חושב שהוא סגפן שמסתפק במועט"/AP

עם זאת, גורמים אחרים במפלגה הדגישו אמש: "מוקדם להעריך איך זה ייגמר. זה יכול להשפיע על שלושה-ארבעה מנדטים של קולות צפים".

חבר כנסת בסיעה הוסיף על כך: "אם הוא היה מנחם בגין ומצטייר כסגפן, זו היתה פגיעה תדמיתית מאוד קשה. אבל מי שתומך בנתניהו לא חושב שהוא סגפן שמסתפק במועט. אנשים אומרים 'שיאכל גם שמונה ארוחות ביום', אבל שידאג גם לביטחון המדינה ולנושאים החשובים".

מהשטיח של שרה לקמפיין ביטחוני

מנגד, במחנה הציוני החליטו להתרחק מהדוח כמו מאש. זה לא שבמטה המפלגה לא חיככו ידיהם בהנאה למשמע חלק מהממצאים, אבל ההחלטה האסטרטגית שהתקבלה שם היא להמעיט ככל הניתן מלתקוף את נתניהו על הדוח עצמו. זאת, כדי שהדבר לא יראה כמו עניין פוליטי, מה שיכול לחזור אל המפלגה כבומרנג.

בדף מסרים פנימי של המפלגה, שהגיע לידי וואלה חדשות, נכתב מפורשות: "למקד את הביקורת רק על נתניהו, לא באישתו". עוד תידרך מטה המפלגה את חברי הכנסת שהתראיינו לתקשורת, כי צריך להתייחס לכהונת נתניהו ולא לפרטים שעלו בדוח המבקר. "זה לא החורים בשטיח, אלא החורים בחשבון הבנק של הזוגות הצעירים שלא גומרים את החודש", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו משתמש בשרה כשכפ"ץ". דף המסרים של המחנה הציוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, הנחו יו"ר המפלגה יצחק הרצוג והאסטרטג הראשי ראובן אדלר את המטה לחדול מלהתבטא בעניין הדוח, ולא להתראיין יותר לתקשורת בעניין. החל מאתמול ינסו במטה המחנה הציוני לעבור לשיח ביטחוני, ויקיימו לשם כך שורה של אירועים וסיורי שטח.

גם ביתר המפלגות התרחקו מדוח המבקר והשתדלו שלא להתייחס לממצאים. משה כחלון, לדוגמה, בחר בתגובה לקונית שהתמקדה גם היא בסדר היום שהוא מנסה לקדם, במקרה הזה מינהל מקרקעי ישראל.

"ראוי שבמקום שראש הממשלה יעסוק בדירת השרד שלו ובכספי הציבור, היוצאים על מנת לתחזק אותה, הוא יפעל ביתר צניעות לפירוק מונופול מינהל מקרקעי ישראל, בכדי שכל אזרח ואזרחית במדינה יוכלו לרכוש דירה", נכתב בהודעה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון 21:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully