וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות חברתיות פוצצו כנס הבית היהודי: "אמהות נזרקות לרחוב"

20 פעילות למען דיור ציבורי הגיעו למפגש בהשתתפות היו"ר בנט ושר השיכון אריאל, ופונו באלימות לאחר שהביעו מחאה נגד התנהלות המפלגה. "בנט שלהב את הקהל והתחילה מהומה המונית עם מכות וכאוס שלם"

צילום: מתוך דף הפייסבוק "צוות דיור ציבורי", עריכה: קשת סידי

הבית היהודי ערך במוצאי יום שבת כנס ברחובות, בהשתתפות יו"ר המפלגה נפתלי בנט ושר השיכון אורי אריאל. למקום הגיעו 20 פעילות הנאבקות למען הדיור הציבורי בישראל, במטרה להיפגש עם אריאל לאחר שלטענתן האחרון מסרב להיפגש עמן זו תקופה ארוכה, ובתגובה להתנהלות לא כשרה מצדו. הפעילות הניפו שלטים, חלקם עם כיתוב "לא מפחדות ולא מתנצלות", ועד מהרה האירוע פוצץ באלימות ומשטרה הוזעקה למקום.

הפעילות משתייכות לכמה קבוצות מחאה, בהן "צוות דיור ציבורי", "המעברה", "הלא נחמדים-לא נחמדות" ודיירי מאהל ארלוזורוב. הן הגיעו מכל רחבי הארץ, מאחר שלטענתן הן לא מצליחות לקבוע פגישה מסודרת עם אריאל. "אין לנו ברירה אלא להגיע לכנסים שבהם הוא מופיע, כי הוא מסרב בעקביות להיפגש אתנו, ומסרב להגיע לוועדות בכנסת שבהן אנחנו משתתפות", מסבירה ספיר סלוצקר-עמראן, פעילה בצוות דיור ציבורי. "הוא פשוט יושב וצוחק לאנשים בפנים, לכן החלטנו להגיע לכנסים, להביע את מחאתנו על גזל הדיור הציבורי ולהתעקש שידבר עם האנשים".

לקריאה נוספת:
זעם בבית היהודי: "נתניהו מריח דם - ומנסה לחסל אותנו"
רב הציונות הדתית נגד קמפיין הנשים של בנט: "שגיאה גדולה"
אחרי פארסת אוחנה, בנט ירד לדימונה להתפייס עם המזרחים

תיעוד: פעילי דיור פוצצו כנס של בנט ברחובות. אתר רשמי
"איפה הערכים של בנט ואריאל?". פעילות מוחות בכנס ברחובות, בשבת/אתר רשמי
"אנחנו מכירות את הנעשה בשטח - אמהות עם תינוקות נזרקות לרחוב על ידי חבורת יס"מניקים"

במהלך הנאומים התייחסו השרים להישגי הסיעה, בהם כאלו בנושא הדיור הציבורי. "אנחנו מכירות את הנעשה בשטח - אמהות עם תינוקות נזרקות לרחוב על ידי חבורת יס"מניקים", מתארת מיטל כהן, דיירת עמידר זה עשור ופעילה בצוות דיור ציבורי. "אם יש שר שלא תרם בדבר לנושא הדיור הציבורי, אלא פגע בו - זה אריאל".

לאחר הנאום של בנט, קמה יפית אורזלין, אחת הפעילות ואם חד הורית לשלושה ילדים, בהם תינוקת בת חודשיים, שצפויה להיות מפונה בתחילת החודש הבא מדירת עמידר אליה פלשה לפני עשרה חודשים מאחר שהייתה ריקה מדיירים. היא שאלה מדוע לה לא מגיע בית יהודי ואיזה פיתרון מציע לה אריאל. תשובות היא לא קיבלה. "בנט ניסה להשתיק אותה, ובאותו הרגע קמנו כולנו עם השלטים והוא רק עמד שם ואמר להן: 'זו פרובוקציה של השמאל הקיצוני', 'הן לא דיירות', 'מרצ שלחו אותם'. הוא ממש שלהב את הקהל כשהתחילה מהומה המונית של מכות, הנפת כיסאות וכאוס שלם", מעידה סלוצקר-עמראן.

"משכו לנו בשיער, הפילו את הכיסאות ואיימו עלינו"

במהלך האירוע, שגלש לפסים אלימים, מצאו את עצמן הפעילות מוקפות בפעילי הבית היהודי, שקרעו את שלטיהן, הפילו את חלקם לרצפה וניסו למנוע את צילום האירוע על ידי שימוש בכוח. "אני עומדת שם כשעשרות אנשים סביבי, חלקם מושכים לי בשיער, מפילים את הכיסאות שלנו ומניפים אותם ומאיימים - ובנט עומד שם ומדבר על איזו קרן שפגעה בחיילים ב'צוק איתן'", מתארת כהן, בהתייחסה לדברים של בנט על הקרן החדשה לישראל. "הבן שלי הוא חייל, אני הצבעתי לביבי והוא מדבר על פרובוקציות של השמאל. זה פשוט כאב". האירוע הסתיים עם הגעת משטרה למקום, שליוותה את פעילי הדיור הציבורי החוצה. בנט ואריאל הוצאו החוצה בליווי משטרתי דרך דלת צדדית.

כהן מספרת כי היא רגילה לתגובות הקשות, אולם מה שכואב לה יותר מכל זה חלקם של הצעירים, בני גילם של ילדיה, באירוע. "אלו בני נוער, בני 19-18, ובזמן שאני כאימא נאבקת שלא יזרקו אותם לרחוב, אני רואה בני גילם שזורעים בהם הסתה ושנאה. הם צעקו לי: 'כמה כסף קיבלת לבוא לפה?', 'מגיע לכם שתהיו ברחוב בלי בית', 'במקום לשרוף את הכסף על אלכוהול וסיגריות קנו בית'. אלו אמירות כאלה משפילות שמעולם לא ספגתי. לא היה שם אדם אחד שאמר מילה טובה, וכל מה שראיתי סביבי זו אלימות. על איזו דרך ארץ הם מדברים? איפה הערכים?".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "מדובר בפעילי שמאל קיצוני שליחי הקרן החדשה. ה'מפגינים' התמימים שהתפרעו הם אותם מפגינים שתמכו במשט המרמרה, הזדהו עם חמאס במבצע 'צוק איתן' ופוגעים בחיילי צה"ל. לכבוד הוא לנו כי אנשים כאלו מפגינים נגדנו".

(עדכון ראשון: 16:41)

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully