וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו הצצה נדירה למדינות המוזרות בעולם

14.2.2015 / 7:08

מדינה בלב ים בה חיים ארבעה תושבים בלבד, נסיכות שתפקידה הוא הגנה על האפיפיור, ממלכה הומו-לסבית ורפובליקה שהחלה את דרכה בתור בדיחה של בעל מלון. יש גם נוכחות ישראלית מפתיעה

אכזיב. שלומי גבאי
כמעט הייתה פה ממלכה- חוף אכזיב/שלומי גבאי

מיקרו מדינה, או בשמה הרשמי "מדינה לכאורה" היא מדינה שהוכרזה על ידי העומדים בראשה, ועמדה בקריטריונים של מדינה במשפט הבינלאומי הפומבי. - אך לא זכתה להכרה רשמית כלשהי של מדינה אמיתית בקיומה. למדינות הללו יש המנון, בולים וחוקים משלהן ולרוב מדובר בקהילות ססגוניות ומיוחדות. חלק מן המדינות לכאורה הוקמו לצורך תעלול פרסומי וחלקן נבעו מצורך אמיתי.

בישראל, למשל, מתחם קטן בחוף אכזיב ליד נהריה כמעט והוכרז גם הוא כמדינה לכאורה בשנות ה-50. למקום היה דרכון שונה מהדרכון הישראלי ודגל עם בתולת ים, אבל הוא לא זכה להכרה מדינית. חבל, זה דווקא נשמע הגיוני לגמרי.

הממלכה של אלור

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
הממלכה פעילה שבוע אחד בשנה/צילום מסך, דיילי מייל

הממלכה משתרעת על שטח של קילומטר רבוע, ומונה כ-370 תושבים. היא ממוקמת בסמוך לחופי דנמרק, ונוסדה בשנת 1944 על ידי מורים שהביאו את תלמידיהם לאי למחנה קיץ. בכל שנה בחודש אוגוסט הממלכה מתעוררת לחיים לשבוע אחד בלבד, כאשר 370 דנים מגיעים למקום ועורכים את מחנה הקיץ המסורתי שכולל מסיבות ומשחקים. בממלכה הזו היו כבר שבעה מלכים מאז נוסדה ויש לה אפילו ספורט לאומי שנקרא "קראקט".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

קונסוליית לה בויירי

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
המדים הכי שווים בעולם/צילום מסך, דיילי מייל

הקונסוליה הקטנה מתפרשת על שטח של 33 מטרים בלבד, ומונה שלושה אזרחים: פיליפ, פסקל וסבסטיאן. הקונסוליה ממוקמת בצפון-מערב צרפת, והיא הוקמה בשנת 2003 כשהחברים הכריזו כי בית הנופש שלהם הוא מדינה עצמאית בה דוגלים בסבלנות ונהנתנות. למרבה הצער, הקונסוליה נסגרה בשנת 2012 לאחר שאחד מהחברים הלך לעולמו באופן מפתיע.

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
פיליפ, פסקל ופרנסואה בימים יפים יותר/צילום מסך, דיילי מייל

אימפריית אטלנטיום

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
לא היו מקוריים במיוחד בבחירת השם/צילום מסך, דיילי מייל

האימפריה שנמצאת באוסטרליה מונה 2,000 אזרחים והיא משתרעת על פני 4.6 קילומטרים רבועים. היא הוקמה בשנת 1981 על ידי גבר בשם ג'ורג' קרוייקשנק והמטרה הייתה להקים מקום בו ניתן יהיה להכין קמפיינים שתומכים בנישואים גאים והמתות חסד, דברים שנחשבו אז לטאבו. היום שולט במקום הקיסר ג'ורג' השני, שזוכה לתשומת לב גדולה מהתקשורת. השפות הרשמיות של האימפריה הן אנגלית, ערבית, הודית, מדרינית ולטינית.

רפובליקת סבורגה

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
מושכים אלפי תיירים בשנה/צילום מסך, דיילי מייל

הרפובליקה משתרעת על פני שטח של 14.4 קילומטרים רבועים, ומונה 350 אזרחים. הרפובליקה, שנמצאת באיטליה, חרטה על דגלה להגן על האפיפיור. היא הוקמה באימפריה הרומית בשנת 1079, ועשתה קאמבק בשנות ה-60 כשמוכר פרחים מקומי בשם ג'ורג'יו דרש מחדש עצמאות וזכויות. ג'ורג'יו הלך לעולמו בשנת 2009 ומחליפו, מרסלו מנג'טו, רוצה לבנות במקום מלון יוקרתי ומגרש גולף. ככה זה כשהאימפריה שלך היא אתר גדוש תיירים.

רפובליקת סאוגיס

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
שימו לב לכרית/צילום מסך, דיילי מייל

הרפובקליה, שמונה 11 כפרים, ממקומת בצרפת ומשתרעת על שטח של 131 קילומטרים רבועים. היא מונה יותר מ-5,000 חברים, והתחילה כבדיחה בין ג'ורג'ס פוסט, בעלים של מלון שהציק למושל מקומי ודרש ממנו אישור כניסה מיוחד בכל פעם שהגיע למלון. המושל התעצבן והכריז ב-1947 על האיזור כעל מדינה עצמאית. לאחר שג'ורג'ס נפטר, אשתו שלטה במקום. כיום בתו מכהנת כנשיאת הרפובליקה.

רפובליקת מולוסיה

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
פרס חביבת הקהל הולך ל..../צילום מסך, דיילי מייל

27 האזרחים ברפובליקה הקטנטנה חיים יחד עם שטח של פחות מקילומטר מאז שנת 1999, אז היא נוסדה על ידי קווין בוט שהכריז כי הוא הנשיא של שטח קטן המקיף את ביתו בנבאדה. בשנת 2000 נערכה במדינה מיקרו אולימפיאדה, וקווין זכה במדליית הזהב בקטגוריית הפריזבי. קלאסי.

רפובליקת קונק

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
וולקאם!/צילום מסך, דיילי מייל

רפובליקת קונק (קונכיה) היא הגדולה ביותר ברשימה, ומונה קרוב ל-25,000 תושבים. בשנת 1982 הקימה יחידת משמר הגבול האמריקאית מחסומים על כביש המקשר בין פלורידה לאי קי ווסט. מועצת קי ווסט הגישה תביעה לבית המשפט בטענה שהמחסומים מונעים גישת תיירים לאי, אך בית המשפט התעלם מהתלונה. ראש העיר הכריז על קי ווסט כמדינה נפרדת מארצות הברית, אזרחי המדינה חוגגים את יום העצמאות שלהם ב-23 באפריל, וראשי המועצה נושאים דרכון דיפלומטי מטעם הרפובליקה.

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
סר פיטר אנדרסון, אחד התושבים הבודדים שנושאים דרכון דיפלומטי של רפובליקת קנוק/צילום מסך, דיילי מייל

ממלכת קלסהרה

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
לא, פיטבול לא הקים מדינה. עדיין./צילום מסך, דיילי מייל

בפנסילבניה שבארה"ב מסתתרת מדינה קטנה, המונה בין שלושה לעשרה אזרחים, שחולקים שטח של 33 מטרים רבועים. מקים הממלכה הוא טראוויס מק'נרי שהכתיר עצמו למלך וסיפח לעצמו גם שטח מאנטרקטיקה. השם קלסהרה מורכב משילוב של קליפורניה וסהרה, עובדה שלא הופכת אותו לפחות מגוחך.

נסיכות סילנד

מיקרו מדינות. דיילי מייל, צילום מסך
מעניין מה התל"ג לנפש. סתם, לא/צילום מסך, דיילי מייל

בנסיכות מתגוררים ארבעה אנשים, על שטח מכובד של 550 מטרים רבועים. התושבים קוראים לריבונות על מגדל ראף, נמל שנבנה באמצע התעלה האנגלית, עשרה קילומטרים מחוף הים של בריטניה. המדינה הקטנה ידעה מלחמות רבות, והשתמשה בטיעון כי היא נמצאת מחוץ למים הטריטוריאליים של בריטניה כדי להתחמק מתביעות. יש להם מטבע מקומי, דרכונים וסדרת בולים.

הממלכה ההומו-לסבית של אי האלמוגים

הממלכה ההומו-לסבית של אי האלמוגים. Facebook, צילום מסך
הממלכה ההומו-לסבית של אי האלמוגים/צילום מסך, Facebook

הוקמה ב-2004 כמחאה פוליטית סמלית בידי קבוצה של פעילים לזכויות להט"ב והיא ממוקמת בדרום מזרח קווינסלנד שבאוסטרליה. קבוצה של הומואים אוסטרלים המאוכזבים מיחסה של ממשלת אוסטרליה לזכויות להט"ב, הפליגו באונייה לה ניתן השם "פרח עליז" בחיפוש אחר מקום מסביר פנים.‏ עוד באותו יום, הקבוצה התיישבה באי הגדול ביותר בטריטוריית איי ים האלמוגים והניפה שם את דגל הגאווה. אחד מחברי הקבוצה, דייל פרקר אנדרסון הוכרז כקיסר המדינה . בעוד שהאי העיקרי של הממלכה מורכב משלושה קילומטרים מרובעים בלבד, הארכיפלג הגדול יותר של טריטוריית איי ים האלמוגים הוא מקבץ של שרטוני חול בלתי מאוכלסים המשתרעים על פני 780,000 קמ"ר – גודלן של נורבגיה ושבדיה גם יחד.‏[ גודל בירת הממלכה, Heaven Island (אי גן העדן), שווה בקירוב לשטחו של הסיטי של לונדון.‏ לפי אתר הממלכה, ענפי הכלכלה היחידים בה הם תיירות, דייג ומכירת בולים. שחייה, הליכה על שוניות, צלילה בלגונה, צפרות, איסוף צדפות וחקירת ספינות טרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully