וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לפוליטיקאים: מיזם חדש יציע דירות מוזלות לסטודנטים

מועדון הצרכנות "בית אקדמי" אמור לאפשר לסטודנטים לרכוש דירה מוזלת בעזרת הון עצמי של 99 אלף שקלים והלוואות מיוחדות. גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "כספי השכירות של הסטודנטים יורדים לטמיון וכעת הם יוכלו לשלם משכנתא במקום"

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014/ראובן קסטרו

אחרי שנואשו מהבטחות על מהלכים שנועדו להקל על יוקר הדיור, כמו מע"מ 0% או תוכנית מחיר מטרה, הסטודנטים בישראל החליטו לקחת יוזמה עצמאית: היום (שני) הכריזו התאחדות הסטודנטים וחברת אנגל שביט על הקמת "בית האקדמי" - מועדון צרכנות, שיאפשר לסטודנטים לרכוש דירות מוזלות בעזרת הון עצמי התחלתי של כ-99 אלף שקלים ובתנאים מיוחדים.

"הגענו למצב אבסורדי שבו סטודנט בישראל 2015 לא מרשה לעצמו אפילו לחלום על דירה בגלל חסם ההון העצמי", מסביר גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית. "מהנתונים שלנו עולה, כי 40% מההוצאה החודשית של סטודנטים היא על שכר דירה. התשלום החודשי הממוצע על משכנתא הוא 2,965 שקל ואילו שכר הדירה הממוצע הוא 2,567 שקל בחודש, כך שהפער המפריד בין משכנתא בדרך לבעלות על דירה למגורים בשכירות הוא בממוצע 398 שקל בלבד. לכאורה סטודנטים יכולים לשלם משכנתא במקום שכירות, אבל בגלל חסם ההון העצמי הם לא באמת יכולים לרכוש. סטודנט המסיים תואר שני, למשל, מוציא על שכירות כרבע מיליון שקל במצטבר - והם יורדים לטמיון".

על פי התוכנית, למצטרפים למועדון "בית אקדמי" יוצעו מדי שנה דירות מוזלות בכשלושה-ארבעה פרויקטים חדשים. דירה שתעלה מיליון שקלים, למשל, תוכל להירכש על ידי חברי המועדון בתנאים הבאים: 99 אלף שקלים הון עצמי, הלוואת סטודנט בנקאית וייחודית לפרויקט בהיקף של 150 אלף שקלים, ועוד 750 אלף שקלים בתנאי מימון מסובסדים, בכפוף לאישור הבנק.

הדירות הראשונות במסגרת "בית אקדמי" יוצעו בפרויקט ההתחדשות העירונית יאפא שביפו, שיכלול כ-110 יחידות דיור חדשות לסטודנטים, שיתווספו ל-96 יחידות הדיור הקיימות. דירת שני חדרים בפרויקט יאפא (55 מ"ר) בתוספת חניה תימכר ב-995 אלף שקל, מחירה של דירת שלושה חדרים (85 מ"ר) יהיה 1.28 מיליון שקלים, דירת ארבעה חדרים (96 מ"ר) תוצע ב-1.48 מיליון שקלים, ואילו דופלקס (120 מ"ר) יימכר ב-1.95 מיליון שקל. בסוף החודש יתקיים באוניברסיטת תל אביב כנס מכירות, שבו תיערך הגרלה של סדר הרוכשים.

למועדון "הבית האקדמי" יוכלו להצטרף בעלי תעודת סטודנט תקפה ממוסד אקדמאי מוכר, אקדמאים עד שנתיים מסיום הלימודים (מותנה בהצגת תעודה) וכן, בני משפחה של סטודנטים מדרגה ראשונה בלבד (הורים, אחים, ילדים). העומדים בקריטריונים ייפגשו עם יועץ משכנתאות ללא תשלום, לבדיקת התאמתם לתוכניות המימון.

מסקר שערכה לאחרונה התאחדות עולה כי 96% מהסטודנטים אינם חושבים שיוכלו לקנות דירה בשנה הקרובה וכ-31% מעריכים שלא יוכלו לרכוש דירה אי פעם. על-פי נתוני הלמ"ס, ב-1997-2012 עלה שיעור בני 39-30 המתגוררים בשכירות מ-25.2% ל-37.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully