וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר היום הראשון להגשת הרשימות לבחירות לכנסת

28.1.2015 / 19:55

מבין המפלגות הגדולות הציגו עד כה את רשימותיהן: המחנה הציוני, הרשימה הערבית המשותפת וישראל ביתנו. עוצמה יהודית והמפלגה של אלי ישי ממשיכות לקיים מגעים ולכן יירשמו רק מחר, המועד האחרון להצגת הרשימות

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

היום הראשון להליך הגשת רשימות המפלגות לכנסת ה-20 הסתיים בשעות אחר הצהריים (רביעי). נציגי המפלגות השונות הגיעו למשכן הכנסת להגיש את הרשימות הסופיות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן. ההליך יינעל מחר בשעה 22:00 וזהו המועד האחרון שיכולות המפלגות להציג את רשימותיהן ולהירשם לבחירות.

עוד על סגירת הרשימות בוואלה! בחירות:
האיום על כחלון מגיע דווקא ממפלגת הברסלבים
רשימת הליכוד נסגרה: המקומות הנותרים שוריינו לנשים
בצל ההסלמה בצפון: נפתח הליך הגשת רשימות המפלגות

המפלגות שהתייצבו היום, לפי סדר הרשמתן: המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני, מפלגת הדמוקראטורה, ובזכותן - חרדיות עושות שינוי, הפיראטים, עלה ירוק, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, בל"ד, תע"ל), ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, אור וכולנו חברים נ נח.

עוצמה יהודית ומפלגת יחד של אלי ישי עדיין לא הציגו את רשימותיהם כדי שיוכלו להמשיך במגעים בנוגע לאיחוד אפשרי שייתכן עד מחר בערב. בנוסף, העובדה שמפלגת המחנה הציוני הגישה כבר את רשימתה, סותמת במידה רבה את הגולל על האפשרות שיתקיים איחוד בין הבית היהודי לליכוד. בין נתניהו ובנט יש הבנה שלפיה שתי המפלגות שלהם לא יתאחדו, אלא אם כן יתקיים איחוד בלתי-צפוי בין לפיד להרצוג, אפשרות שכבר אינה אפשרית לאור הגשת הרשימה של המחנה הציוני.

העובדה שמפלגתו של משה כחלון "כולנו" לא מיהרה להירשם היום העמיד את שמה בסכנה. מפלגת "כולנו חברים נ נח" של חסידי ברסלב נרשמה היום באופן רשמי לבחירות עם שם זהה כמעט לזה שבחר בו כחלון עבור מפלגתו. מפלגת כחלון עדיין לא נרשמה כך שבמידה ויימצא שהתמודדותן של שתי המפלגות עם השם הקיים מהווה "הטעיית בוחר" ייתכן שיהיה עליו למצוא שם חדש. לשאלה מה צריך לקרות כדי שתוותר מפלגת "כולנו חברים", על השם ענו חברי המפלגה כי הם מוכנים לשקול איחוד רשימות עם כחלון – "במידה ונקבל הבטחה לשיריון בעשירייה ושני עוזרים פרלמנטריים".

שרון קנפי מכולנו חברים. באדיבות המצולמים
"נשקול איחוד במידה ונקבל הבטחה לשיריון בעשירייה ושני עוזרים פרלמנטריים". שרון כנפו, יו"ר "כולנו חברים"/באדיבות המצולמים

את הרשימות המלאות שהוגשו היום ניתן למצוא באתר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully