וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הפתק: "כולנו" ו"העם איתנו" נאבקות על כל אות

בעוד שהמפלגות הישנות נשארות עם האותיות הקיימות, נציגי המפלגות החדשות נאלצו לעמוד שעות מחוץ למשכן הכנסת כדי "לקבל תור", לקראת חלוקת האותיות שיופיעו על פתקי ההצבעה בבחירות

המפלגות שאין להן אותיות נרשמות בכניסה לכנסת, 27 בינואר 2015. נועם מושקוביץ
נציג מפלגת "העם איתנו" של ישי נרשם בוועדת הבחירות המרכזית, אמש/נועם מושקוביץ

חודשיים וחצי לפני יום הבחירות, חיכו אמש (שלישי) מחוץ למשכן הכנסת המפלגות החדשות כדי "לקבל תור" להיום, על מנת לתפוס ראשונים את האותיות שיופיעו בפתקי ההצבעה. רק שבע אותיות שאינן בשימוש נותרו למסירה למפלגות החדשות - ז,י,נ,ק,ך,ף ו-ץ - וחלוקתן תהיה בשיטת כל הקודם זוכה. היות והמפלגות הקיימות נשארות עם האותיות שהיו להן, מדובר בהליך שרלוונטי בעיקר עבור המפלגות החדשות - בראשן "כולנו" בראשות כחלון ו"העם איתנו" בראשות אלי ישי.

שעות לפני 22:00 חיכו מחוץ למשכן הכנסת בירושלים נציגי כולנו, העם איתנו, עוצמה יהודית ובזכותכן - מפלגת נשים חרדיות. גם נציגים של רשימת המחנה הציוני, שיבקשו את האותיות "אמת" המזוהות עם מפלגת העבודה, הגיעו למשכן. היום ב-11:00 בבוקר יחזרו נציגי המפלגות החדשות להגיש את בקשותיהם למשרדי ועדת הבחירות, כשנציגי "המחנה הציוני" יקבלו זכות ראשונים.

במחנה הציוני לא צפויים להיתקל בקשיים ברישום האותיות "אמת", היות ומדובר באותה מפלגה שרצה תחת שם אחר. מפלגות אחרות שירצו לקבל אותיות שכבר נמצאות בשימוש צריכות לקבל אישור ממפלגה שכבר אוחזת באותה האות. מפלגה חדשה יכולה לקבל רק שתי אותיות, ולא שלוש.

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
ברגע האחרון: ספירת הקולות בפריימריז בליכוד תחודש
בעקבות הביקורת על השריונים: בנט מכנס ישיבה דחופה
סקר: העבודה שומרת על יתרון על הליכוד, ש"ס עולה

המפלגות שאין להן אותיות נרשמות בכניסה לכנסת, 27 בינואר 2015. נועם מושקוביץ
גם נציג "עוצמה יהודית" הגיע כדי להיאבק על האותיות/נועם מושקוביץ

המפגש בין המפלגות החדשות, בשילוב עם מספר האותיות הקטן שנותר, הספיק כבר לגרום לחיכוכים. נציגת מפלגת "בזכותכן", רות קולין, התרעמה על נציגי מפלגת "העם איתנו", שהקדימו להירשם לפניהן. "אלי ישי עוד לא הגיע לכנסת וכבר גונב. הם שאלו אותנו איזה אותיות אנו רוצים, אמרנו להם "זך" וזה בדיוק מה שהם ביקשו, למרות שהם אמרו שהם מעוניינים באותיות אחרות", אמרה.

רפאל מוריס, נציג "עוצמה יהודית", אמר: "פחות חשוב לי איזה אות אני אקח. הגעתי כמה דקות אחרי נציגי מפלגת 'העם איתנו'. אני מניח שנקבל לפחות אחת מהאותיות של 'עוצמה יהודית' שאיתן רצנו בבחירות הקודמות ("נץ", י"א), אך רק לאחר שזה יאושרר נדע לבטח מה האות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הגשת טפסי ההרשמה למועמדות לכנסת: ביומיים הקרובים

מלבד חמש המפלגות שהגיעו הערב, 30 מפלגות נוספות לקחו טפסי רישום שאותן יגישו ביומיים הקרובים לוועדת הבחירות המרכזית.

מעבר למפלגות המוכרות, ישנן גם מפלגות אחרות, שאינן מיוצגות בכנסת הנוכחית אך שוקלות להתמודד שוב, כמו "מפלגת כלכלה" של האחים דני ובני גולדשטיין, מפלגת "ברית עולם", מפלגת "דמוקרטטורה" שמטרתה שינוי שיטת הבחירות, מפלגת הפיראטים, מפלגת "עלה ירוק", מפלגת הירוקים, מפלגת "כולנו חברים" שמורכבת מחסידי ברסלב, ומפלגת אור - שדוגלת בהפרדת הדת מהמדינה.

כאמור, לא בטוח שכל אותן מפלגות יגיעו אכן להגיש רשימה. גם לאחוז החסימה החדש אין השפעה רבה על אותן מפלגות - שגם אם אינן מתכננות להיכנס לכנסת - מקבלות זמן תעמולת בחירות בחינם לשטוח את משנתן לאומה.

המפלגות שאין להן אותיות נרשמות בכניסה לכנסת, 27 בינואר 2015. נועם מושקוביץ
נציגות מפלגת "בזכותכן", הערב/נועם מושקוביץ

ביום חמישי בצהריים, לאחר שיירשמו כל המפלגות, תבדוק ועדת הבחירות המרכזית במשך כמה ימים את רשימות המתמודדים ותוודא אם אין מניעה שירוצו לכנסת. כך לדוגמה אדם שמתחת לגיל 21 או בעל קלון הוא לא יוכל להתמודד. בסביבות יום שני יפורסמו הרשימות הסופיות.

לפניות לכתבים:
גלי גינת - gali.gnt@walla.com
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully