וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: ספירת הקולות בפריימריז בליכוד תחודש

28.1.2015 / 0:44

בית המשפט העליון קיבל את ערעורו של אבי דיכטר על ההחלטה לקבל את עתירתה של ציפי חוטובלי ולעצור את ספירת הקולות. בליכוד יצטרכו לפתור את הבעיה בדחיפות שכן מועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית הוא ביום חמישי הקרוב

ציפי חוטובלי ואבי דיכטר. יואב דודקביץ', מגד גוזני, עיבוד תמונה
נאבקים על מקום ריאלי ברשימה. ציפי חוטובלי ואבי דיכטר/עיבוד תמונה, יואב דודקביץ', מגד גוזני

הסאגה שמסרבת לגווע: בית המשפט העליון קיבל אמש (שלישי) את ערעורו של השר לשעבר אבי דיכטר על ההחלטה לעצור את ספירת הקולות המחודשת בבחירות המקדימות בליכוד, בהתאם לעתירתה של חברת הכנסת ציפי חוטובלי. העליון הורה אתמול להמשיך את הספירה שהופסקה לאחר שחוטובלי עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על מנת להשאיר את המצב כמו שהוא, כך שהיא תישאר במקום ה-20 הריאלי ברשימת הליכוד – ודיכטר במקום ה-26. ספירת הקולות תחודש היום בשעה 9:00 בבוקר בגני התערוכה.

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
סקר ערוץ הכנסת: העבודה שומרת על יתרון על הליכוד, ש"ס עולה
שאול מופז פרש: "אינני פוליטיקאי מצטיין"
האלוף במיל' אייל בן ראובן ישוריין במחנה הציוני

השופט אליקים רובינשטיין הסביר את החלטתו. "עסקינן בבחירות, ובהן יש, נוכח חשיבותן, מקום לשקיפות מלאה, וזו מתבטאת במקרה הצורך בספירה מלאה ככל משפטה וחוקתה". לדבריו, "משציינה ועדת הבחירות כי קיום בחירות חדשות בקלפיות יהווה פגיעה בבוחרים ואינו אפשרי בסדר הזמנים, וכי ההעדפה היא קיום על פני פסילה... היא האופציה הסבירה". הוא מתח ביקורת מרומזת על חוטובלי שביקשה לעצור את ספירת הקולות רק כאשר התברר שהיא במקום ה-20, וואמר שאופציה זה "נתמכה בשלבים שונים על ידי שני הצדדים". השופטים חנן מלצר ויורם דנציגר הסכימו איתו.

פתיחת הקלפי בגני התערוכה בו יצביעו מחר לרשימת הליכוד. ראובן קסטרו
קלפי בבחירות המקדימות בליכוד/ראובן קסטרו

דוברו של דיכטר בירך על ההחלטה. "שופטי בית המשפט העליון דחו היום את כל טענותיה של ציפי חוטובלי, אשר למרבה ההפתעה התנגדה לספירה המחודשת, על אף שבערעור הראשון שהגישה - לאחר הצבתה במקום ה-26, הייתה זו שדרשה לספור את כל הקולות בכל הקלפיות", אמר.

התמשכות ההתקוטטות המשפטית והציבורית בין שני חברי הכנסת מציגה באור מביך את מפלגת השלטון. מועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית הוא ביום חמישי הקרוב, והמפלגה עדיין לא הצליחה להחליט מי מבין השניים יוצב באיזה מקום – כמעט חודש אחרי שנערכו פריימריז במפלגה.

לפניות לכתב גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully