וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב קרא להחרים חרדיות שילכו לפוליטיקה: לפגוע בפרנסתן

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אמרה בתגובה כי מדובר ב"הדרה חמורה" והודיעה כי נבחנים ההיבטים הפליליים בדבריו של רב המזוהה עם יהדות התורה. "ניסיון להשפיע על אזרח מלבחור על פי צו מצפונו, פסול"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאיים על הנשים החרדיות שלא להיות פעילות פוליטיות", הרב מרדכי בלוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני חקיקה, העבירה היום (חמישי) מכתב ליו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, בעקבות פרסומים שעלולים, לטענתה, להוות הפעלת לחץ פסולה על נשים חרדיות להימנע מפעילות פוליטית. לדבריה, הרב מרדכי בלוי, המזוהה עם "יהדות התורה", פנה לאחרונה באיומים לנשים שייפנו למפלגה שאיננה ש"ס או יהדות התורה.

על פי האיומים של בלוי, אישה שתפעל בניגוד להוראתו ותפנה למפלגה שאיננה בהנהגת הרבנים, תישלל ממנה כתובתה, תיפגע פרנסתה, וכן ילדיה יוצאו ממוסדות הלימוד החרדיים. זילבר טענה במכתבה כי בימים אלו בוחנת פרקליטות המדינה את ההיבטים הפליליים העולים, לכאורה, מן הפרסומים וביקשה מג'ובראן לשתף פעולה עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בכל הנוגע לסוגייה.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו ינאם בקונגרס האמריקני שבועיים בלבד לפני הבחירות
נתניהו על עדות בהלול: "נחשף אופיו של המחנה האנטי-ציוני"
צגה מלקו מכולנו: "מציעים לי להיות מנקה לפחות פעמיים בשבוע"

"איום על נשים חרדיות שלא לממש את זכות הבחירה הקנויה להן בהיותן אזרחיות המדינה, הינו מעשה שאין להשלים עמו", כתבה זילבר בפנייתה והוסיפה: "יש לגנות בחומרה מעשה פסול זה, תוך העברת מסר ברור וחד-משמעי למפלגות ולציבור בכללותו, בדבר נפסדותו לצד הצעדים הפליליים אשר עשויים להתלוות אליו".

זילבר ציינה כי מדובר ב"מקרה חמור" של הדרת נשים וביקשה מג'ובראן לפעול על מנת להבטיח שתופעות מסוג זה לא יחזרו על עצמן. לדבריה, פנייה זו נעשית "לאור חומרתם של הדברים ולצד חשיבות השתתפותן של כלל קבוצות האוכלוסייה בבחירות לכנסת, תוך מתן אפשרות הולמת ושוויונית לייצוג מכלול האינטרסים והגוונים בחברה באופן חופשי".

עוד ביקשה זילבר מג'ובראן כי אם במסגרת מערכת הבחירות עולים טענות דומות נוספות, "נודה אם הדברים יובאו גם לידיעת היועץ המשפטי לממשלה, לצורך בחינתם וטיפול בהם, במידת הצורך, בכלים העומדים לרשותו בהקשר זה".

ג'ובראן: אם אכן מונעים מנשים לפעול בהתאם לצו מצפונם - אפעל

ג'ובראן הגיב לפנייתה של זילבר וכתב במכתב ליושבי ראש המפלגות בכנסת ה-19 כי "אם תוגש אליי עתירה במסגרתה יוכח כי המתואר במכתב מבוצע הלכה למעשה, ונעשים צעדים למנוע מנשים חרדיות לבחור בהתאם לצו מצפונם או להתמודד בבחירות, לא אהסס לעשות שימוש בסמכויות שהוקנו לי על פי דין". הוא הוסיף כי "אנו חיים במדינה דמוקרטית, ועל כך גאוותנו. ניסיון להשפיע - תוך איומים - על אזרח מלבחור על פי צו מצפונו (ואף להתמודד בבחירות), פסול באופן חמור ויש להוקיע פרקטיקה זו. נוכח החומרה שמצאתי בפנייה, קיימת לדעתי חשיבות כי תהיו מודעים לעמדתי העקרונית בדבר, לעתיד לבוא".

לפניות לכתבת גלי גינת gali.gnt@walla.com
לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully