וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ספירה נוספת? בית הדין של הליכוד: "מצאו פתרון"

20.1.2015 / 19:01

בית הדין של המפלגה סיים ללא הכרעה את הדיון בערעורו של ח"כ אבי דיכטר נגד שיבוצו במקום ה-26, ושיבוצה של ח"כ חוטובלי במקום ה-20. בליכוד ישקלו לבטל את השריון במקום ה-11, או שיעמדו בפני מבוכה

ציפי חוטובלי ואבי דיכטר. יואב דודקביץ', מגד גוזני, עיבוד תמונה
שניהם ישובצו במקומות ריאליים? חוטובלי ודיכטר/עיבוד תמונה, יואב דודקביץ', מגד גוזני

אב בית הדין של הליכוד מיכאל קליינר סיים הערב (שלישי) דיון בעניין הערעור שהגיש חבר הכנסת אבי דיכטר על תוצאות הפריימריז, ללא הכרעה. לפי התוצאות, שובצה סגנית השר ציפי חוטובלי במקום ה-20 ואילו דיכטר שובץ במקום ה-26. במהלך הדיון, העלו נציגיו של דיכטר שורה של טענות הקשורות בקלפיות שבהן היו לכאורה אי סדרים בהליך הבחירה, וספירתן מחדש עשויה להחזיר לטענתם את היתרון לדיכטר.


בחירות 2015 || סיקור מיוחד:
גלנט: "להגיע להסכם עם הפלסטינים, לא על חשבון הביטחון"
ייפגשו בכנסת? פרקליטת המתלוננת, והפוליטיקאי שהאשימה בהטרדה מינית
סקר: איחוד מפלגות משיג לליכוד והבית היהודי רק מנדט אחד יותר

אב בית הדין של הליכוד: "גול עצמי למפלגה"

השופט החליט לקבוע דיון נוסף בנושא ביום שישי הקרוב וקרא ליו"ר המפלגה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשקול פתרון פוליטי למצב כמו ביטול השריון במקום ה-11 שיוכל לאפשר לשניהם להיכנס לרשימה לכנסת במקומות ריאליים – במקום ה-19 וה-20. קליינר אף הזכיר כי אם לא יימצא פתרון הוא עלול להורות על ספירה מחודשת של הקלפיות – צעד שיביא מבוכה רבה לליכוד - וכינה את הסאגה הנמשכת זה שלושה שבועות "גול עצמי" למפלגה.

הסערה סביב התוצאות ניכרת גם בקרב הפעילים. במהלך היום שלחו כ-300 חברי ליכוד המזוהים עם ח"כ דיכטר מכתב לנתניהו ודרשו ממנו להתערב במשבר סביב תוצאות הפריימריז, באופן שיכניס את השניים למקום ריאלי ברשימה. "אנו, נציגי חברי מרכז וחברי ליכוד מרחבי הארץ, פונים אליך ומבקשים באופן אישי את התערבותך האישית על מנת לפעול להפסקת ההליכים המשפטיים בליכוד ולפעול לכך שהשר לשעבר וחבר הליכוד בהווה ח"כ אבי דיכטר וכן ח"כ ציפי חוטובלי יהיו שניהם ברשימת של הליכוד לכנסת ה-20", נכתב. "אנו חוששים כי אי הסדרים בפריימריז בשילוב הכאוס הפנימי המתחולל בימים אלה בליכוד, יפגעו בהצלחת התנועה בבחירות באופן משמעותי". הפעילים חתמו את פנייתם בדרישה מנתניהו כי ינהג כ"מבוגר אחראי".

הקלפי בגדרה ביום הפריימריז בליכוד. יפה לאו, מערכת וואלה! NEWS
קלפי בגדרה בבחירות המקדימות בליכוד, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, יפה לאו

לפי אימות תוצאות הבחירות, לאחר ערעור שהגישה ח"כ חוטובלי, גברה סגנית שר התחבורה על דיכטר ב-32 קולות. דיכטר כבר פנה בעניין לבית הדין העליון של התנועה, כדי לתת צו מניעה להחלטה. ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לשעבר דורש לפסול כמה קלפיות בהן היו לטענתו אי סדרים.

סגנית שר התחבורה הביעה אתמול תמיכה בהחלטת השופט שקיבל את הערעור אותו הגישה בשבוע שעבר. "אני מברכת על אומץ הלב של ועדת הבחירות לעשות צדק עם רצון הבוחר ולתקן את אי הסדרים שנפלו בהליך הבחירות", נמסר בהודעה מטעמה. "אין לי ספק כי חלק גדול מהפגמים שנפלו בהליך נבעו משיטת ההצבעה הידנית שהזמינה טעויות אנוש רבות כטעויות חישוב והקלדה אותן חשפנו בהליך הערעור. לאורך הערעור הדגשתי כי אין יריבות אישית ביני ובין דיכטר, ואני בטוחה שגם הוא יוכל להיות חלק מהנבחרת בכנסת הבאה".

בתחילת החודש הגישה חוטובלי ערעור על התוצאות, בטענה כי דיכטר עקף אותה בגלל שורה של מחדלים בספירת הקולות, וכי היא זו שאמורה לקבל את המקום ה-20 הריאלי ברשימה. הפער בין השניים עמד על 55 קולות לטובתו של דיכטר, אולם בגלל שיטת השריונים למחוזות בליכוד, היא נדחקה הרחק לאחור למקום ה-26, שנחשב לגבולי.

דיכטר הגיש אף הוא ערעור על תוצאות הבחירות בחשד להתנהלות לא כשרה בפריימריז. לדבריו, "בבחירות היו מעשים פליליים, מעטפות מזויפות, העלמות קלפיות, זיוף תוצאות וניצול מעמדם של בעלי שררה כדי לכפות על האזרחים להצביע כרצונם". לדבריו, "נפלו פגמים רבים וחמורים שיש בהם להטיל כתם כבד על התנועה כולה, ואיני יכול לעבור על לסדר היום על פגמים אלו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully