וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יקרה כשהטלפון האפור יצלצל?

20.1.2015 / 11:54

לא רק לטלפון האדום אנשי המחנה הציוני לא מוכשרים לענות, גם לצלצול מהמאעכר שמבקש אישור תמורת טובת הנאה, לבקשה "להזיז" ראש מועצה שלא משתף פעולה עם בד"ץ או לעמותה שמבקשת תקציב תמורת מינויים

בסופו של יום, כך מספרים לנו אנשי מפלגת השלטון, השאלה היא אחת: מי יענה לטלפון האדום. האם יהיה זה סמולן תל-אביבי ללא נסיון (סתל"ן), מהסוג שגודש פתאום את מפלגת העבודה והסתנן גם למפלגות אחרות, או מדינאי למוד קרבות שכבר ראה את הלבן בעיניים של אובמה?

גימיק בחירות או לא, הטלפון האדום אכן צריך לעניין את הבוחר הישראלי ויפה עשו תועמלני הליכוד שהציבו אותו במרכז הקמפיין שלהם. אלא שדווקא הצעד האחראי הזה עלול להשכיח מהאזרח הפשוט את ממדיה האמיתיים של הבעיה. הסכנה שנשקפת לכולנו מאוסף הסתל"נים שמתיימרים להחליף את השלטון בישראל, היא הרבה יותר נרחבת וחמורה, שכן משרדי הממשלה בישראל מלאים במכשירי טלפון. אמנם רק אחד מהם צבוע באדום, אבל מכך אין להסיק שכל השאר אינם חשובים. קחו לדוגמא את הטלפון הלבן, על שולחנו של שר השיכון. המחשבה על סתל"ן שיענה לטלפון הזה, צריכה להדיר שינה מעיניו של כל בוחר.

קבלן: שלום

סתל"ן: כן?

קבלן: מדבר א., הקבלן. זה לגבי המכרז לדיור ציבורי בבאר שבע.

סתל"ן: אה, יש כבר תוצאות?

קבלן: זהו, עוד אין תוצאות אבל חשבתי שאולי ניפגש ונדבר על הפרוייקט.

סתל"ן: אבל זה מכרז, מה יש לדבר עד שיפתחו את המעטפות?

קבלן: בטח, המעטפות, אבל דיברתי עם ב. מהמינהל ונראה לנו שאפשר להסתדר שם...

סתל"ן: בוודאי, אם תזכה בטח יצא לנו לשבת ולראות איך מקדמים את זה.

קבלן: למה "אם"? בוא נשב עם ב., אם מתאים לך אפשר לעשות סופ"ש אמסטרדם או בווינה, יש אביב מקסים באירופה, נראה מה מתאים לכולנו...

סתל"ן: אלף סליחות, אני לא מכיר את ב. ולא מבין איך הוא קשור למכרז. זה לא בפיקוח רואה חשבון? תראה, אני בבאר שבע בשבוע הבא, אתה יכול להצטרף לסיור שלנו. דבר עם העוזר שלי, שיוסיף אותך לקבוצת הוואטסאפ.

קבלן: מה באר שבע? אתה לא מבין מה אני אומר לך?

סתל"ן: האמת, ממש לא. בדקת קודם באתר שלנו, ב"שאלות נפוצות", לפני שהתקשרת?

"בוז'י, תתמודד": סרטון תעמולה חדש של הליכוד. צילום מסך
לא רק הטלפון האדום חשוב. הרצוג ולבני מתוך סרטון הליכוד/צילום מסך
"שוו בנפשכם: הטלפון הכתום מצלצל באישון לילה. על הקו - פלוני ממשפחת עופר, בעיצומו של התקף חרדה מהמחשבה שהממשלה תעלה את התמלוגים על מחצבי ים המלח. השרה הסתל"נית הנבוכה מקשיבה לטייקון שחושף את נבכי נשמתו, אבל ידה קצרה מלהושיע"

כאמור, זו רק דוגמא אחת מני רבות. במשרד המשפטים מותקן הטלפון הכחול, אליו יגיעו בשנה הקרובה שיחות חשובות בנוגע למינוי היועץ המשפטי הבא של הממשלה. סתל"ן שישיב לשיחות האלה, עלול להחמיץ את כל הדקויות והרמזים לגבי האישיות המועדפת בתפקיד התובע הראשי של המדינה. ומה לגבי הטלפון השחור, במשרד לענייני דתות, דרכו נפתרות דרך קבע מצוקות כמו קושי למנות בן משפחה לדיין בעיר גדולה, בקשה בהולה להוסיף תקן לרב אשכנזי שמיני במטולה, דרישה לפטר ראש מועצה שממאן לשתף פעולה עם בד"ץ בית יוסף. האם ראוי להפקיר את הטלפון הזה בידיו של סתל"ן שאינו בקי במארג האינטרסים, המאכערים והמקורבים שמנהלים את התחום החשוב הזה, שמספק תעסוקה וכיבודים לאלפי בתי אב?

מקרה מדאיג במיוחד הוא הטלפון הכתום במשרד התשתיות, מכשיר חיוני אשר משמש מעין ער"ן לאילי הון ישראלים. כאן מדובר בדיני נפשות, לא פחות. שוו בנפשכם: הטלפון הכתום מצלצל באישון לילה. על הקו - פלוני ממשפחת עופר, בעיצומו של התקף חרדה מהמחשבה שהממשלה תעלה את התמלוגים על מחצבי ים המלח. השרה הסתל"נית הנבוכה מקשיבה לטייקון שחושף את נבכי נשמתו, אבל ידה קצרה מלהושיע. היא חוזרת ומעיינת במסמכים כמו החלטות ממשלה, פקודת החברות, חוקי הזכיון - ערימות של מלל רשמי שאינו יכול להתיר את הסבך הרגשי שבו נתון בן שיחה. טרגדיה אנושית שכולה פרי של חוסר נסיון.

רשימת הטלפונים הממשלתיים עוד ארוכה - מהטלפון הצהוב, במשרד התרבות והספורט, מכשיר הפלא שדרכו יכולות עמותות להשיג תקציב ממשלתי ולגמול במשרות פיקטיביות למקורבים ובני משפחה; דרך הטלפון האפור במשרד האוצר, צינור חשוב להקלות מס ספונטניות; וכלה בטלפון שרק איווט יודע מה צבעו ורק למרטין שלאף ידוע המספר שלו. כל המכשירים האלה אולי פחות סקסיים ומרגשים מהטלפון האדום, אבל הם מצלצלים הרבה יותר פעמים ממנו. גם אותם חשוב להשאיר בידיים מנוסות ובעיקר - משומנות.

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully