וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שלא עוזר לעולי צרפת שלא יעלה אותם לארץ

הקריאה ליהודי צרפת לעלות לארץ לוקה בחוסר אחריות כאשר מתבוננים בגורלם העגום של העולים בשנים האחרונות. יהודה פולישוק שמלווה את העולים קורא לממשלה לקחת יותר אחריות או לתת להם להסתדר לבד מול הטרור בצרפת

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

ככה זה כשהטרור האסלאמי זריז יותר מהבירוקרטיה הישראלית! צריך לומר את האמת, מדינת ישראל כבר נכשלה בקליטת יהדות צרפת!

בקרב הארגונים קולטי העלייה, העלייה מצרפת היא הנושא החם בשנים האחרונות. תקופה לא פשוטה עוברת על יהדות צרפת, כבר שנים שהאנטישמיות המוסלמית שוטפת את המדינה. השיא הנוכחי ונקווה שהאחרון הוא רצח ארבעת הקדושים בסופר הכשר בפריז. העלייה של יהדות צרפת לא מתחילה כעת, כבר כמה שנים שזו המדינה ממנה מגיע גל העלייה הגדול ביותר.

מן הראוי היה שלפני שראש הממשלה קורא ליהדות צרפת כולה לעלות ארצה, מישהו בלשכתו היה צריך לעשות בדיקה על נתוני הקליטה של עולי צרפת. כמה אחוז מהתלמידים בנתניה באשדוד, בהר חומה בירושלים, ברעננה ובעוד מקומות כבר נמצאים בסטטוס "נוער ברזלים" ונשרו ממערכת החינוך וכמה מהמשפחות כבר חזרו בחזרה לצרפת.

אקדים ואומר שאין בדברי שמץ ביקורת על הצוות המקצועי של האגף לקליטה בקהילה במשרד לקליטת עלייה ועל הצוות החינוכי של אגף החמ"ד במשרד החינוך. מדובר באנשי מקצוע שמסורים בכל ליבם לעשייה החינוכית ולקליטת העלייה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מדליק נר ב"היפר כשר" בפריז, ינואר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בזירת הפיגוע, בצרפת/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במסגרת פעילותי בתחום החינוך בכלל ובתחום החינוך לזהות יהודית בקרב העולים בפרט, זומנתי לישיבה אצל מנכ"ל משרד הקליטה מר עודד פורר (שהספיק בינתיים לפרוש), איש עשייה וחזון שבזמן קצר הספיק לעשות הרבה טוב בתחום קליטת העלייה. נושא הישיבה - קליטת העלייה מצרפת. בישיבה הוצגו נתונים על הקושי בקליטתם בכלל ובקליטת בני הנוער במערכת החינוך בפרט. מדובר בעלייה שמבחינת השתייכות מיגזרית היא מסורתית וברובה דתית עם נטייה חרדית ספרדית. אני לא מכיר כמעט מוסדות מהמגזרים הללו שערוכים לקליטת עולים המונית ולמען האמת אפילו לא של עולים בודדים.

בשיחות עם ראשי אגף החמ"ד במשרד החינוך שערכנו בנושא, מתברר שרוב המשפחות שעלו בשנים האחרונות מצרפת שולחות את ילדיהם לחינוך הממלכתי דתי, בעוד שאגף החמ"ד לא זכה לתוספת תקציב כל שהיא למגשרי שפה וכו'. מעולם לא נערכה ישיבה בין הגורמים הרלוונטיים במשרד לקליטת עלייה לגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך. התוצאה העגומה היא שילד צרפתי מגיע לכיתה דוברת עברית, ללא שפה, ללא הכשרה של הצוות החינוכי וללא מענה לקשיים הרגשיים שמלווים כל הגירה ולא פלא שהילדים נפלטים בסופו של דבר לרחוב.

לא קיבלתי רשות להזכיר שמות בפוסט הזה ולכן לא אוכל לצטט בשמות, אבל מידיעה ברורה במשך זמן רב הנתונים הוצגו בפני מקבלי ההחלטות-נושאי האחריות המיניסטריאלית ונותרו ללא מענה.

עולים מצרפת מגיעים לנתב"ג, ינואר 2015. צילום מסך, יותם רונן
העולים החדשים מתקבלים בזרועות פתוחות בנתב"ג, אתמול/יותם רונן, צילום מסך

בעקבות הישיבה אצל מנכ"ל המשרד לקליטת עלייה, גיבשנו יחד עם קבוצת תורמים צרפתים, תכנית מקיפה לעזרה למשפחות העולות מצרפת שכוללת הקמת מרכזי יום לעולי צרפת בערים המרכזיות שאליהן מגיעים העולים. מרכזים שיפעלו החל משעות הבוקר בעזרה להורים במציאת תעסוקה והתמודדות עם אתגרי חינוך הילדים ומשעות הצהרים מסגרות צהרונים לילדים ומועדונים לנוער עד שעות הערב. התכנית תקועה עד עכשיו בצינורות הביורוקרטיה שלצערי איטיות יותר ממלתעות הטרור האיסלמי.

אז אנא, אם אין לכם יכולת לתת פתרונות אמתיים ליהודי צרפת, הניחו להם להתמודד לבד עם איום הטרור ואל תציעו להם במתק שפתים לעלות ארצה ולמצוא את עצמם ללא חינוך, ללא תעסוקה וללא עתיד. תשאלו את אלו שכבר כאן, חלקם היו מעדיפים את פחד הטרור מאיבוד הביטחון התעסוקתי והשמירה על התא המשפחתי.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו.

המאמרים המתפרסמים במדור אג'נדה משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully