וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולש שהעלה את סרטון הרצח בפריז: מאשים את המדיה החברתית

12.1.2015 / 12:01

השיתוף האוטומטי של תוכן בפייסבוק הביא את תמונות הרצח בפריז לכל העולם. כשהגולש התחרט זה היה מאוחר מידי

הרוגים בפיגוע במערכת העיתון הסאטירי שלעג לנביא מוחמד. רויטרס
צילומסך סרטון וידאו ההריגה בפריז/רויטרס

"אני מצלם תמונה, חתול, ואני שם אותה בפייסבוק. זה היה אותו רפלקס טיפשי" אמר לכלי התקשורת בצרפת, ג'ורדי מיר, שצילם את רצח השוטר אחמד מראבט בידי האחים סעיד ושריף קואשי, שביצעו את הטבח במערכת העיתון "שרלי הבדו", בו נרצחו 12 בני אדם ביום רביעי האחרון.

מיר, מהנדס בן 50, שמע יריות מחלון ביתו וחשב שמדובר בשוד בנק. בסרטון נראים האחים קואשי יורים ברחוב, מבצעים וידאו הריגה בשוטר הלא חמוש, אשר קולו עוד נשמע לפני הירי, ולאחר מכן נכנסים לרכב מילוט שחור ונוסעים מהמקום.

"הייתי בפאניקה" הוא שיחזר לפי הדיווח באינדיפדט. הוא לא ידע מה התרחש וחשב שהרוצחים, בגלל הלבוש השחור וציוד המיגון שהיה על גופם, הם חלק מהכוחות המיוחדים, "הייתי חייב לדבר עם מישהו. הייתי לבד בדירה. אז שמתי את הוידאו בפייסבוק. בפייסבוק אין סודיות. זו הייתה טעות. זה לקח עבורי"

למיר 2,500 חברים ועוקבים בפייסבוק. הוא הסיר את הסרטון כעבור רבע שעה אבל זה כבר היה מאוחר מידי, והתמונות הגיעו לכלי התקשורת בכל העולם.

עצרת זיכרון בקהיר לזכר הרוגי הפיגועים בפריז. AP
צילום מעצרת לזכר הקורבנות בפריז/AP

הסרטון של מיר היה אחד האמצעים שעוררו את ההד הגדול של הסיפור. עם זאת, למשפחתו של מראבט הוא גם הסב כאב גדול. "איך הוא מעז לצלם וידאו כזה ולפרסם אותו" שאל אחיו של אחמד, מאלק: "שמעתי את הקול שלו, זיהיתי אותו. ראיתי אותו נשחט ואני שומע אותו נשחט כל יום".

בעקבות האירועים הרשת התאגדה תחת ההשטאג #JesuisCharlie. אחמד מראבט היה מוסלמי. הוא נרצח בהגנה על חירות הביטוי של מגזין שפרסם דברים שהיו מנוגדים לדתו. הסרטון של מיר, הפנה את תשומת הלב לעובדת היותו מוסלמי ועורר את הדיון בנושא תחת האשטאג נוסף #JesuisAhmed.

מי שהתחיל את הגל היה Dyab Abou Jahjah כותב ובעל טור שפרסם סטטוס בטוויטר ב-8 בינואר שכבר זכה למעל 17 אלף שיתופים. הוא כתב (בתרגום חופשי):"אני לא שרלי, אני אחמד השוטר המת. שרלי הגחיכו את אמונתי ותרבותי ומתתי בהגנה על הזכות שלהם לעשות כך".

עוד באותו נושא

הממיאדה: ממים ואיורים ברשת על הפיגוע בפריז

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • שרלי הבדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully