וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמית דובי הפנדה הגדולה שסיבכה את הקרקס האיטלקי

על פי החשד, בקרקס "אורפיי" נהגו לצבוע זוג כלבי צ'או צ'או כפנדות. פעילי זכויות בעלי חיים הזעיקו את המשטרה. "הם הוצגו לציבור, ובעיקר לילדים קטנים, על מנת שיצטלמו עמם תמורת תשלום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפעילים היו מופתעים לראות את דובי הפנדה האקזוטיים, שנראו מעט מוזרים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרקס "אורפיי" האיטלקי צפוי לעמוד בפני משפט פלילי, לאחר שבשבוע שעבר החרימה משטרת העיר ברשה שבצפון איטליה כלבי צ'או צ'או, אשר על פי החשד נצבעו על מנת שייראו כמו דובי פנדה. ממחלקת היערות של משטרת איטליה נמסר אתמול (שלישי) לעיתון "אינטרנשיונל ביזנס טיימס" כי "שני גורי כלבים פרוותיים, זכר ונקבה מסוג צ'או צ'או, הוסוו כפנדות".

על פי החשד, הכלבלבים "הוצגו לציבור, ובעיקר לילדים קטנים, על מנת שיצטלמו עמם תמורת תשלום". כוחות המשטרה פשטו על הקרקס במהלך סיבוב הופעות, לאחר שפעילים למען זכויות בעלי חיים דיווחו על כך.

עוד בוואלה! חדשות:
בת 8 נמחצה למוות ע"י נמר קרקס בפארק שעשועים
צפו: שלישיית גורי פנדה באיחוד מרגש עם אמם
עושים עלייה: לראשונה דובי פנדה יגיעו לישראל

דב פנדה בגן החיות באדינבורו חוגג עם עוגת קריסמס בצורת אשוח שהוכנה עבורו, דצמבר 2014. רויטרס
רואים הבדל? פנדה בגן החיות של אדינבורו/רויטרס

על פי העיתון האיטלקי "איל ג'ורנו", פעילי הארגון "מפלגת הגנת החיות" ביקרו בקרקס תחת מסווה כמה פעמים על מנת לאסוף ראיות להתעללות, וסיפרו כי הם היו מופתעים לראות את דובי הפנדה האקזוטיים, שנראו "מעט מוזרים". יו"ר הארגון, פבריציו קאטלי, סיפר: "ברגע שהמתנדבים שלנו התקרבו, הם הבינו שלחיות אין שום קשר לדובים האסייתים, אלא הם היו כלבי צ'או צ'או שנצבעו".

"אין זה מתקבל על הדעת ללעוג כך לחיות ולהשתמש בהם למטרות בידור או רווח", הוסיף קאטלי. המשטרה החרימה את הכלבים, לאחר שהתברר כי להנהלת הקרקס כלל לא היה רישיון להחזיק בהם. מהמשטרה נמסר כי מצבם הבריאותי של הכלבלבים טוב, אולם הם סבלו מבעיות עיניים, ככל הנראה בשל החשיפה הרבה להבזקי המצלמות.

בהנהלת הקרקס דחו את ההאשמות, וטענו כי הם מעולם לא טענו שמדובר בדובי פנדה. זאת, למרות התיעוד שהגיע לידי המשטרה. "ברור שאלה כלבים", אמר מזכיר הקרקס, ריקרדו גראווינה. "לא התעללנו בחיות, הן כמו ילדים עבורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully