וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג במגעים מתקדמים להצטרפות לרשימת הרצוג ולבני

17.12.2014 / 16:30

הכלכלן שעמד בראשות הוועדה שהוקמה אחרי המחאה החברתית הודיע על הצטרפותו לפוליטיקה, והוא צפוי לקבל שיריון במקום ריאלי ברשימת העבודה-התנועה לכנסת. גם זוהיר בהלול ופלאטו שרון יתמודדו על מקום בכנסת הבאה

פרופ' מנואל טרכטנברג בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה, חיפה נובמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
. טרכטנברג/אדריאן הרבשטיין

הכלכלן פרופ' מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועדה לשינוי חברתי כלכלי שהוקמה אחרי מחאת האוהלים של 2011, הודיע היום (רביעי) על הצטרפותו לפוליטיקה. טרכטנברג, ששוקל מזה זמן מה את הנושא, לא מסר באיזו מסגרת הוא עתיד להתמודד לכנסת אולם בימים האחרונים דווח על מגעים מתקדמים שניהל עם הרשימה המשותפת של מפלגת העבודה והתנועה.

טרכטנברג לא היה האישיות היחידה שהודיעה היום על הצטרפותה לפוליטיקה. גם איש העסקים שמואל-פלאטו שרון, שנבחר לכנסת התשיעית ב-1977 במסגרת מפלגת היחיד "פיתוח ושלום", מסר כי יתמודד בבחירות המקדימות של מפלגת הליכוד. שרון, שהחליט להתמודד לכנסת בזמנו כדי למנוע את הסגרתו לשלטונות צרפת, שם היה מואשם בעבירות מרמה ומס - נחקר עוד בכהונתו על ידי משטרת ישראל בגין חשדות של הבטחות שווא של פתרונות דיור לקבוצות בוחרים. ב-1984 הורשע בשלושה סעיפי אישום, ונידון לשלושה חודשי עבודות שירות ול-15 חודשי מאסר על-תנאי. בשנות ה-90 התמודד שרון בפריימריז בליכוד אולם לא הצליח להיבחר למקום ריאלי ובסופו של דבר לא נכנס לכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוהיר בהלול בבית מפלגת העבודה בבית ברל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם זוהיר בהלול בדרך לפוליטיקה. איש התקשורת מילא היום טופסי הצטרפות למפלגת העבודה, לאחר שבימים האחרונים הגיעו לביתו שבעכו פעילים רבים של המפלגה וביקשו ממנו שייכנס לזירה הפוליטית במסגרת המפלגה. מחר הוא צפוי להודיע רשמית על התמודדותו בבחירות המקדימות לרשימתה לכנסת שיתקיימו בחודש ינואר.

בהלול, בן 64, אלמן ואב לשלוש בנות, החל את דרכו בעיתונות ב-1964, לאחר שהתקבל לעבודה כתחקירן בתכנית "בין האזרח לרשות" ברשות השידור. בהמשך הוא הפך לשדר ספורט. הוא שידר דרך קבע עבור הרדיו והערוץ הראשון בטלוויזיה משחקי כדורגל, אולימפיאדות ותחרויות אתלטיקה והיה אחד מכתבי השטח הקבועים של תכנית הכדורגל "שירים ושערים" ברשת ב'. כיום הוא מגיש תכנית ברדיו א-שאמס ונמנה עם צוות הכותבים הקבועים של אתר ONE.

בחירות 2015 || כל העדכונים בוואלה! חדשות:
בדרך לאיחוד? הפגישה החשאית של אלי ישי ואורי אריאל
ליברמן: "אנחנו צריכים להיות פרגמטיים ולא פנאטיים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלט את עובדי ה"דיזנגוף לסנטר" להעסקה ישירה. אלון פילץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדם מוכר נוסף שהודיע על התמודדות לרשימת העבודה לכנסת הוא אלון פילץ, אחד מבעלי מרכז הקניות והבילוי "דיזנגוף סנטר" שבתל אביב. פילץ, בעברו מפקד צוות בסיירת מטכ"ל בדרגת רב-סרן, הוביל בעבר מיוזמתו מהלך לקליטת כל עובדי מרכז הקניון, שהועסקו כעובדי חברות קבלן או כוח אדם, להעסקה ישירה.

"לא חסר לי דבר בלשכת מנכ"ל דיזנגוף סנטר", מסר פילץ. "השתכנעתי שממשלת ביבי-בנט מסוכנת לעתיד הילדים שלי במדינה הזאת, ואני הולך להתגייס להחלפתה. ללא קשר לתוצאות הפריימריז אני מתכוון להישאר במפלגת העבודה גם אחרי הפריימריז והבחירות ולתרום להצלחתה ולגיבוש אלטרנטיבה אידיאולוגית חזקה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully