וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבייה המוסלמית שחוברת לנפתלי בנט

13.12.2014 / 19:05

אנט חאסכייה התפקדה למפלגת הבית היהודי לאחר פגישה שערכה עם היו"ר, והיא מספרת כי היא תומכת בהתנחלויות ומתנגדת להתבטאויות של זועבי וטיבי. בין היתר, היא רוצה לקדם גדנ"ע לערבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתה התנתקות וקיבלנו יותר פיגועים". אנט חאסכייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבית היהודי הודיע השבוע על פתיחת המפקד לצירוף מועמדים חדשים למפלגה, ואכן כמה מהשמות, כמו זה של רונן שובל, היו מסקרנים למדי. אלא שנראה שחלק גדול מתשומת הלב במפלגה הופנה לעבר מתפקדת אחרת: אנט חאסכייה, ערבייה מוסלמית המתגוררת בקיבוץ יחיעם, שהתפקדה למפלגה אחרי פגישה עם היו"ר, נפתלי בנט.

"אני פעילה בתחום החברתי במגזר הערבי", סיפרה חאסכייה לוואלה! חדשות. "פניתי לכל המפלגות ואף אחד לא עזר. כשפניתי לבנט הוא היה היחיד שנענה לאתגר. הוא זימן אותי ללשכה. הוא כיבד אותי, התייחס אליי ברצינות".

מבחינה מדינית, עמדותיה של חאסכייה תואמות לאלה של בנט: "אין לי בעיה עם ההתנחלויות ועם ארץ ישראל השלמה". לדבריה, מאז סכם אוסלו היא סובלת ומתייחסים אליה כאל מחבלת. "מאז לא משכירים לי בית. הטיל ששולחים לא מבדיל בין יהודי לערבי. הייתה התנתקות וקיבלנו יותר פיגועים", הוסיפה.

אנט חאסכייה התפקדה למפלגת הבית היהודי ונפגשה עם השר נפתלי בנט. לשכת בנט,
"כיבד אותי, התייחס אליי ברצינות". חאסכייה עם בנט/לשכת בנט

חאסכייה התפרסמה בזמן מבצע "צוק איתן", כאשר ברשתות החברתיות הופץ כי בנה, שלחם בחטיבת גולני בתוך שג'אעיה, נהרג, אף שהוא לא נפגע. "זה היה בחצות. התחילו להתקשר אליי חברים טובים ואמרו לי שהבן נהרג. אחרי בירורים ארוכים התברר שזה היה תעלול", היא תיארה. "התאשפזתי בגלל זה בבית חולים. כמעט חטפתי התקף לב. ארגונים פלסטיניים פרסמו שאני בוגדת וצריך לחסל אותי".

למה את רוצה להתמודד?
"תמיד הייתי כזאת. רציתי לדעת למה אנחנו מרוחקים מהחברה היהודית. למה אנחנו חושבים שאנחנו מקופחים. המרמור על היהודים והמדינה, למה? לא חסרים מהנדסים ורופאים ערבים. אין שוויון זכויות, אבל בכל מדינות העולם אין שוויון מלא. בגלל הסכסוך זה נראה כקיפוח, כשנאה, אכלו לנו ושתו לנו. חברי הכנסת הערבים שולטים בנו, והם קובעים איך ננהל את חיינו. הם מנותקים מערביי ישראל. אין דבר כזה בעולם שחברת כנסת, כמו זועבי או טיבי, עסוקים בלהשמיץ את המדינה שהם מייצגים".

ואם תיבחרי, מה את מבטיחה לקדם?
"אני רוצה לקדם את נושא הגדנ"ע לנוער הערבי. כשהם מסיימים את התיכון הם הולכים לאיבוד. אין להם מושג מה זה צבא. הם חושבים שצבא רוצח ילדים. אין להם תנועות נוער שבהן נחשפים לערכי הציונות. הילד גדל עם השנאה למדינה ועם הקנאה שלא נהיה כמוכם. שייתנו להם כמה ימים שיידעו מה זה צבא. עוד לא קם פוליטיקאי שחשב על זה. בבתי ספר לא יודעים מה זה חג העצמאות. בבתי הספר אין דגל ישראל. האחיין שלי עמד ביום הזיכרון והמורה הוציאה אותו מהכיתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully