וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוטציה של הרצוג ולבני: "נלך ביחד כי רק ביחד ננצח"

השניים הכריזו הערב על רוטציה בראשות הממשלה, כאשר הרצוג מיועד לכהן ראשון. הרצוג: "כבר 6 שנים שלנתניהו אין תשובות. נפעל ביחד למען הצלחת המדינה". לבני: "אני כאן כדי להכפיל את כוחו של המחנה שמאס בשלטון נתניהו"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

"נלך ביחד - כי רק ביחד ננצח": יו"ר העבודה ח"כ יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני (התנועה) קיימו אמש (רביעי) מסיבת עיתונאים בבית המועצה לישראל יפה, שבה הודיעו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. השניים הסכימו כי אם הרשימה ברשותם תרכיב את הממשלה, תהיה בניהם רוטציה בראשות הממשלה. בנוסף, הרצוג הבטיח ללבני עוד שניים או שלושה מקומות משוריינים בשתי העשיריות הראשונות ברשימה.

"הציבור שואל מדי יום ומדי חודש האם ייתכן שמדינת ישראל הפכה לעול על יושביה", אמר הרצוג. "הציבור שואל ומאבד אמון. כבר שש שנים שלנתניהו אין תשובות. הגיע הזמן לשינוי. יש דרך אחרת – דרך איחוד השורות ולכידות המחנה הציוני. הליכה משותפת למען טובת המדינה. למען עתיד ילדינו ונכדינו ואזרחי ישראל כולם. צריך ללכת ביחד כי רק ביחד ננצח. מפלגת העבודה בראשותי תוביל בבחירות את הרשימה המשותפת שאעמוד בראשה. כאשר אקבל את המנדט מהנשיא, אני אכהן שנתיים כראש הממשלה ולבני תכהן שנתיים במחצית השנייה של הכהונה".

עוד בוואלה! חדשות
בצה"ל מאשימים: "השר הפלסטיני ליבה את האש"
חשד: חטף בת 7 באשדוד ותקף אותה מינית ביער מבודד
מכלית התפוצצה ליד בן שמן: אדם נהרג, כביש 1 ו-6 נחסמו

ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג במסיבת עיתונאים, דצמבר 2014. דרור עינב
"מרכז ציוני מול הימין הקיצוני". לבני והרצוג, אמש/דרור עינב

"לבני ואני מציעים לכם תקווה חדשה ועתיד טוב יותר", המשיך יו"ר העבודה. "תקווה לממשלה מעורבת ואכפתית, רצינית ויוזמת שתעשה הרבה יותר ותדבר הרבה פחות. אנחנו מציעים מנהיגות מסוג אחר. מודל של הנהגה משותפת שבו פועלים ביחד למען הצלחת המדינה ולא עוסקים מדי בוקר בהחלשת האחר ובתקיעת מקלות בגלגלי האינטרס הציבורי. החיבור שלנו יצור הנהגה שקולה ואחראית. את השיתוק נחליף ביוזמה ואת הבידוד המדיני בשיתוף פעולה בין לאומי. את הקבעון נחליף בחזון. צריך לשים את האגו בצד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יצחק בוז'י הרצוג במסיבת עיתונאים, דצמבר 2014. דרור עינב
"צריך לשים את האגו בצד". הרצוג/דרור עינב

ח"כ ציפי לבני הוסיפה: "אני כאן כדי להכפיל את הכוח של המחנה שקץ בשלטון נתניהו. אני כאן כי אני מאמינה שהרצוג צריך להיות ראש הממשלה הבא". לדבריה, "אנחנו צריכים להתגייס יחד כדי ליצור את הכוח המשותף שינהיג זאת. הרצוג מוכשר וערכי, והוא יהיה ראש ממשלה מצוין. האמונה הזו היא הבסיס לשותפות הזו, שותפות שלא תאחד רק אותנו, אלא את המחנה הציוני כולו, שקץ בשלטון המכהן ורוצה להחליף אותו. שנינו גדלנו בבתים בעלי מורשת שונה, ינקנו ערכים שונים. הורינו תרמו בצורה שונה להקמת המדינה - הוריו בהגנה והוריי באצ"ל. ישבו בספסלים שונים בכנסת. היריבות הייתה גדולה בין שתי המחנות, אבל היה לה מכנה משותף אחד – מדינת ישראל והמכנה המשותף הזה הוא מה שמוביל אותנו להקים את המחנה הציוני החדש".

ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג במסיבת עיתונאים, דצמבר 2014. דרור עינב
לאף ישראלי כבר אין תירוץ שאין סיכוי – אנחנו יצרנו את הסיכוי הזה היום". לבני/דרור עינב

"נצליח כי אנחנו לא מפחדים אחד מהשני, לא ניבהל מכל שר, גורם פוליטי, שותף, או כל רוח רעה שמנשבת בארץ הזו", המשיכה לבני. "אמרו מעתה: בבחירות האלה זה המרכז מול הימין הקיצוני. נהיה הנהגה שלא מתכופפת מול לחצים מבחוץ ובפנים, שמתמודדת באחריות מול איומים בטחוניים. המהלך הזה אולי פוליטי, אבל הוא נולד מתוך שותפות ודאגה להנהגה למדינה. היום קם המרכז הציוני, נגד מפלגות הימין הקיצוני. לאף אזרח ישראלי כבר אין תירוץ שאין סיכוי – אנחנו יצרנו את הסיכוי הזה היום".

שמם של עמרם מצנע ועמיר פרץ הוזכר כמי שעשויים ליהנות מההסדר, אולם ללבני שמורה זכות הבחירה הסופית בנושא. בכל מקרה, הסכם יהיה טעון גם את אישורה של ועידת העבודה, שתכונס ביום ראשון הקרוב. הרצוג ולבני ינצלו את הימים שנותרו עד כינוס הוועידה כדי להסכים על המתווה המדויק של ריצתם המשותפת.

הסקרים מפרגנים

סקרים ניבאו כי השניים יזכו למנדטים רבים יותר אם ירוצו במשותף לעומת התמודדות בנפרד, והם אף עשויים לגבור על ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך למשל, סקר שפורסם אתמול בערוץ 10 ונערך בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, רשימה משותפת למפלגת העבודה ולתנועה הייתה זוכה ל-22 מנדטים, שניים יותר ממה שתקבל הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך, הייתה הופכת הסיעה בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני לגדולה ביותר בכנסת.

עוד עולה מהסקר כי המגעים להקמת רשימה משותפת הצליחו לשפר משמעותית את נתוניו של יו"ר העבודה הרצוג במדד ההתאמה לראשות ממשלה; לפי הסקר, בעוד שראש הממשלה נתניהו זוכה ל-23% תמיכה בשאלה מיהו האיש המתאים ביותר לכהן בתפקיד, הרצוג נצמד אליו, עם 22% תמיכה. מדובר בעלייה מרשימה בנתונים שהשיג הרצוג לעומת סקרים קודמים.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully