וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפש כוכבים לרשימה? משה כחלון ורמי לוי נפגשו

10.12.2014 / 8:00

השר לשעבר, שהבטיח להציג את הנבחרת שלו לבחירות בקרוב, נצפה במסעדה עם איש העסקים הירושלמי. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפרו השניים כי מדובר בפגישה חברית, אך נמנעו מלהתחייב שלא ישתפו פעולה

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(כחלון, בשבוע שעבר: "אציג נבחרת שתשרת את הציבור ולא את הכוח")

רמז ראשון לחבר ברשימה של משה כחלון? השר ואיש הליכוד לשעבר, ומי שמתכנן לרוץ בראש רשימה עצמאית בבחירות הקרובות אמנם טרם פרסם את החברים שיחברו אליו, אולם אמש (שלישי) הוא נצפה בחיפה יחד עם איש העסקים רמי לוי. השניים נראו משוחחים במהלך פגישה במסעדה "ביגה" בשדרות מוריה בעיר. לוי, בן ה-59, שבבעלותו רשת "שיווק השקמה" ורשת הסלולר "רמי לוי תקשורת", מכהן כיום כחבר במועצת עיריית ירושלים מטעם סיעתו של ראש העיר ניר ברקת, והוא היה מזוהה בעבר עם תנועת הליכוד.

לוי אישר את דבר הפגישה עם כחלון וטען כי היא הייתה "בין חברים". כשנשאל אם הם דנו בהצטרפות שלו לרשימה של כחלון אמר: "'אין שום קשר". לדבריו, "הפוליטיקה שלי זה 5,000 עובדים שאני מעסיק, ושני מיליון לקוחות שאני משרת בחודש. לדאוג שעם ישראל יקנה בזול במחירים זולים. זו הפוליטיקה שלי". עם זאת, לוי סירב להתחייב באופן חד-משמעי שלא יצטרף לפוליטיקה. דוברו של כחלון מסר בתגובה: "השניים חברים כבר עשרות שנים". על אף ההכחשות, עיתוי הפגישה, כאשר היומן של כחלון מלא בפגישות עם מועמדים פוטנציאליים לרשימה, מעלה את השאלה האם קיימת האפשרות שיצטרף.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
כחלון במסר לנתניהו: "קודם שיחזיר את מה שלקח"
ראש בראש: נתניהו יורד, הרצוג נצמד אליו
"הצלנו את הכלכלה": המסמך הפנימי של יועצי לפיד
מפלגת הבית היהודי תערוך בשבוע הבא מפקד בזק
ח"כ שקד מתלכלכת: "אתם מגרבצים ואנחנו עושים"

לוי, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו העסקית לאחר שהשתחרר מצה"ל ב-1976, כשהחל להפעיל חנות קטנה בשוק מחנה יהודה בירושלים. עם הזמן הוא הצליח להרחיב את עסקיו, לפתוח חנויות נוספות בירושלים, שהפכו לאחת מרשתות השיווק הגדולות במדינה. בשנת 2007 הנפיק את הרשת, שהכנסותיה נאמדו ב-2010 ב-1.7 מיליארד שקלים. ב-2010 הקים את רשת הסלולר הווירטואלית "רמי לוי תקשורת", שהקמתה התאפשרה אחרי רפורמת הסלולר של כחלון, שכיהן אז כשר התקשורת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בורסת השמות ברשימת כחלון - שזוכה במרבית הסקרים למספר דו-ספרתי של מנדטים עוד בטרם נוסדה, רוגשת באשר למי שיצטרף אליו. אף אחד עדיין לא הצהיר באופן רשמי, ורוב השמות תלויים באוויר, בהם אלוף במיל' יואב גלנט, הפרופ' והכלכלן הזכור מהימים שאחרי המחאה החברתית מנואל טרכטנברג, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן, המפכ"ל לשעבר משה קראדי, יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר אבי לוזון וכלת פרס ישראל ובתו של הרב עובדיה יוסף, עדינה בר-שלום. כמו כן, מספר חברי כנסת מכהנים פנו לכחלון ובדקו את האפשרות שישלב אותם ברשימתו.

שלשום התייחס כחלון לרשימתו האפשרית ואמר: "עדיין אין לאף אחד הבטחה. היו שיחות עם אנשים, אבל לא סגרתי עם אף אחד שום דבר, הרשימה תיסגר בשבוע הבא".

"טובת הציבור לנגד עינינו"

הוא הדגיש כי "מה שיאפיין את האנשים זה שהם נקיי כפיים, מחויבים לציבור ולא לטייקונים. הם לא דירקטורים בשום מקום, אלא אנשי מקצוע שמכירים את העבודה, ויודעים למה הם באו. הם לא יגיעו כי הם חברים שלי, אלא כי הם טובים. אנחנו נצטרך להיות משוכנעים שטובת הציבור לנגד עינינו". בנוגע להשתתפותו בקואליציה עתידית אמר: "אני הולך עם כל מי שירכיב את הממשלה ויעבוד לפי סדר היום שלנו".

פתיחת קמפיין הבחירות של משה כחלון בבר בתל אביב, דצמבר 2014. יותם רונן
כחלון בפתיחת הקמפיין בתל אביב/יותם רונן

ביום שישי האחרון, שנתיים אחרי שהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים במפתיע ואינספור שמועות ורמזים, חזר כחלון לקדמת הבמה ופתח באופן רשמי את הקמפיין שלו. מלווה בפמלייתו הגיע שר התקשורת והרווחה לשעבר לפאב תל אביבי, ושם השיק את הקמפיין בנוכחות עשרות צעירים. "אני מהליכוד האמיתי שיודע לעשות שלום ולוותר על שטחים. אני שייך לליכוד השמרן והאחראי", אמר כחלון ושבר את העמימות באשר לעמדותיו המדיניות.

בין היתר, התייחס כחלון לאפשרות שישלב כוחות עם בנימין נתניהו לאחר הבחירות. "אחבור לכל מי שיישם את האג'נדה שלי. אני לא פוסל אף אחד, ומי שפוסל – פסול", אמר כחלון נחרצות. "לא הכנתי תכניות במשך שנתיים כדי לשבת בסוף בצד. לדעתי זה טעות לפסול".

כחלון התייחס גם לנושא הנמצא במוקד הקמפיין שלו - הנושא החברתי, ואמר: "התחושות קשות: 'אני לדירה לא אגיע בחיים', 'אני יכול להיות מהנדס ורואה חשבון, אבל אם אני לא מחובר למשרדים הנכונים אגיע למשכורת של 6,000 שקלים', אבל אסור להתייאש. יש אינטרס אחד לקבוצת בעלי ההון – הם נמצאים למעלה, נהנים ממשבר הדיור, ומהמשבר הפיננסי הנוכחי הם אלה שעושים כסף. המתנה שאתם יכולים לתת להם זה להגיד מה שהיה זה מה שיהיה. אל תעשו את זה. תגידו: מה שהיה לא יהיה – והחגיגה הזאת תיגמר".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully