וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתלי בנט: "אין לי אובססיה להיות ראש ממשלה"

במהלך פורום סבן בוושינגטון, אמר שר הכלכלה כי הבחירות הקרובות הן "הכאוטיות ביותר שהוא זוכר". לדבריו, "מפלגות המרכז הרבות אינן טובות למדינה". על סיפוח תושבי שטח C אמר: "זה לא הפתרון המושלם, אבל הוא מעשי"

צילום: באדיבות פורום סבן, עריכה: קשת סידי

על רקע פיזור הכנסת והבחירות המתקרבות, שר הכלכלה, נפתלי בנט, התארח הלילה (ראשון) בפרום סבן בוושינגטון שמכנס אמריקנים וישראלים לדיונים בעניין נושאים מדיניים וחברתיים במזרח התיכון. במהלך הכנס, מרטין אינדיק, שהיה שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ראיין את בנט בעניין השקפותיו המדיניות. כשנשאל אם לדעתו הוא מוכן להיות ראש ממשלה, לא ענה ישירות על השאלה ואמר כי יש לו עוד הרבה מה ללמוד. "אין לי אובססיה להיות ראש ממשלה", אמר, והתייחס גם למחלוקות שהיו לו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבינט המדיני-ביטחוני במהלך מבצע "צוק איתן", ובהשקפתם לגבי פתרון שתי המדינות, אשר עבור בנט הוא אינו "פתרון מעשי". עם זאת, בנט אמר כי הוא מבין את מורכבות התפקיד וכי "דברים שרואים מכאן לא רואים משם".

כמו כן, הוא התייחס לחלוקת ירושלים ואמר כי "הדבר האחרון שערביי ירושלים רוצים לחיות תחת השלטון המושחת של הרשות הפלסטינית, תחת שלטון של רשות בלתי מתפקדת". לגבי הגדה המערבית, אמר כי לדעתו הדעות חלוקות בעניין.

עוד על בחירות 2015:
נתניהו מנסה לחסום את סער: פועל להקדמת הפריימריז בליכוד
62% מהציבור: לא לממשלה עם החרדים
הרב הצבאי לשעבר רונצקי יתמודד בפריימריז בבית היהודי

בנט בפורום סבן: "אין לי אובססיה להיות ראש ממשלה".
"אין לי אובססיה להיות ראש ממשלה". בנט, הלילה

"אני מאמין שהקיץ האחרון הזיז 10% מהישראלים משמאל למרכז, ומהמרכז לימין", אמר בנט לגבי תחושות הציבור לאחר מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון. לדבריו, "זה לא היה ענין של יומיים, אלא של חמישים. אנשים הרגישו חסרי אונים, כי הטילים נורו מהמקום היחיד שבו עשינו דברים נכון". כמו כן, התייחס בנט למפלגות המרכז ואמר, לקראת הבחירות, כי "יש מפלגות מרכז רבות, וזה לא טוב לישראל", וככל הנראה רמז לגוש המרכז-שמאל אשר מתקיימים מגעים על מנת לגבשו בימים אלה. בנט הוסיף כי הוא מעוניין להיות בעמדה שבה הוא ישפיע על הציבור הישראלי, ולהיות "מגדלור באפלה המוסלמית". בנט אמר גם כי מדובר בבחירות הכאוטיות ביותר שהוא זוכר מזה זמן רב.

לדברי בנט, הפתרון שלו לסכסוך הפלסטיני-ישראלי, שכולל גם את סיפוח הפלסטינים משטח C לישראל, הוא "לא מושלם, אבל הוא מעשי". עוד הוסיף: "המציאות היא שהפתרון שעסקנו בו בשלושת העשורים האחרונים לא עובד. למה שלא ניקח את הכסף שמושקע בתעשיית השלום ובכנסים, ונשקיע אותו בלהפוך את החיים לטובים יותר עבור יהודים וערבים? אף אחד לא הולך לשום מקום, לא אנחנו ולא הם. אנחנו נעבוד כדי לשפר את מה שיש. זה הפתרון הלא מושלם, אבל אל תחפשו את השלמות שתביא אותנו לאסון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. יותם רונן
"המבצע הזיז 10% מהציבור הישראלי משמאל למרכז ומהמרכז ימינה". הריסות בית באשכול לאחר שפגעו בו רקטה, ב"צוק איתן"/יותם רונן

"זה תהליך שבמסגרתו צריך לשנות את ההסתכלות של העולם על מה שקורה כאן", השיב בנט לאינדיק, ששאל אם הוא יוכל להתמודד עם ההשלכות של הפתרון שלו לסכסוך, שעשויות להביא לחרם בינלאומי. "אנחנו צריכים לתקן שנים של שטויות שהפיצה תעשיית השלום, שהביאה אותנו למצב שבו העולם חושב שאנחנו כובשים במדינה שלנו. זה תהליך שמתחיל בכנות – אתה לא יכול להיות כובש במדינה שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully