וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שקד: "לא פוסלת את האפשרות שבנט יהיה ראש ממשלה"

5.12.2014 / 16:52

יו"ר סיעת הבית היהודי טענה כי יו"ר מפלגתה "קורץ מהחומר" של ראש ממשלה. "לא מדובר בתרחיש דמיוני". כמו כן, היא אמרה שמפלגתה תדרוש את משרד המשפטים: "בית המשפט לא צריך להתערב בניהול המדינה"

קרדיט: חזקי עזרא, ערוץ 7

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, התייחסה היום (שישי) לבחירות הקרבות ואמרה כי אינה שוללת את האפשרות שיו"ר מפלגתה, שר הכלכלה נפתלי בנט, יהיה ראש הממשלה הבא. "אני חושבת שהוא קורץ מהחומר הזה", אמרה שקד בכנס "גשר המיתרים" במלון כינר בגליל. "בבחירות אף פעם אי אפשר לדעת, אף אחד לא חשב שיאיר לפיד יקבל 19 מנדטים". לדבריה, הפער בין הליכוד לבית היהודי אינו גדול, ולכן לא מדובר בתרחיש דמיוני. "מה שהכי חשוב לנו זה שיהיה גוש ימין חזק", היא הוסיפה.

בחירות 2015 - כל הכותרות:
יד אחת נגד נתניהו: התקדמות במגעים בגוש המרכז-שמאל
האם גדעון סער יתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד?
לא רק חברתי: מה משה כחלון באמת חושב על השלום?

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"קורץ מהחומר" של ראש ממשלה. נפתלי בנט/ראובן קסטרו

שקד עוד ציינה כי אחד היעדים של מפלגתה הוא לקבל לידיה את משרד המשפטים. "המשרד הזה משפיע על כל תחומי החיים בצורה משמעותית", אמרה שקד. "אני רוצה שזה יהיה אצל מישהו מהמפלגה". היא הסבירה את עמדת מפלגתה בנוגע לכיוון שאליו יש להוביל את משרד המשפטים, ואמרה כי לתפיסתם בית המשפט אינו צריך להתערב בענייני ניהול המדינה.

"לשם כך אנחנו חושבים שצריך לעשות שתי רפורמות מידיות: האחת, לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך ששופטים שנבחרים, בעיקר לעליון, ייצגו בעמדתם את כל מגוון הציבור והעם. השני, לחוקק את חוק יסוד החקיקה, שמצד אחד מכיר בסמכות בית המשפט העליון לפסול חוקים ומצד שני מעגן את פסקת ההתגברות כך שהכנסת יכולה להתגבר על פסילה של בית משפט עליון לארבע שנים. היום המצב בין הרשויות לא מאוזן בכלל", היא הסבירה. "החוק הזה דרוש לדעתנו לשם האיזון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ח"כ איילת שקד בישיבת סיעה של הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
איילת שקד/נועם מושקוביץ

על פי סקר טלסקר שנערך ביום שלישי עבור וואלה! חדשות, בבחירות הבאות תהיה מפלגת הבית היהודי הסיעה השנייה בגודלה בכנסת – עם 17 מנדטים. לשאלה מי מתאים להיות ראש הממשלה הבא השיבו 9.7% בלבד כי בנט הוא המועמד המתאים, במקום השלישי אחרי בנימין נתניהו, עם 31%, ויו"ר העבודה יצחק הרצוג, עם 12.9% תמיכה.

בימים האחרונים שוררת מתיחות בין חברי שתי המפלגות המרכיבות את הסיעה: המפד"ל החדשה בראשות בנט והאיחוד הלאומי בראשות שר הבינוי אורי אריאל. ישיבת סיעה שנערכה ביום שני התפוצצה בשל עימות בין בנט לאריאל על רקע מחלוקת בין השניים באשר לאופן הרכבת הרשימה לכנסת הבאה. בנט דורש כי כדי למזג את שתי הרשימות, יתמודדו כל החברים בפריימריז, ואילו אריאל דורש לשריין את חברי תקומה ברשימת המפלגה. שלשום נפגשו השניים בניסיון ליישר את ההדורים, ובלשכת בנט אומרים כי "הפגישה התנהלה באווירה טובה", וכי השיחות בנושא יימשכו בימים הקרובים.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully