וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פילוג או ספין? כך ניסו בליכוד להביך את לפיד

4.12.2014 / 16:15

גורמים במפלגת השלטון גיששו ביממה האחרונה אצל חברי כנסת מיש עתיד ובחנו אפשרות לצרפם לקואליציה חלופית. בין היתר, פנו לשר המתפטר פירון. בשלב זה, המהלך נראה חסר סיכוי

מסיבת פרידה מיאיר לפיד במשרד האוצר, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
שר האוצר המפוטר יאיר לפיד/נועם מושקוביץ

האם בחירות 2015 הן עובדה מוגמרת או שמא נתניהו יכול עדיין למנוע אותן? ביממה האחרונה, גיששו גורמים בליכוד אצל חברי כנסת במפלגת יש עתיד בניסיון להביא לפיצול סיעתו של שר האוצר המפוטר יאיר לפיד. כך, קיוו הגורמים, יצליחו לצרף כמה מחברי הכנסת של המפלגה לקואליציה חלופית ולמנוע את הפלת הממשלה ובחירות חדשות. בין היתר, גיששו הגורמים אצל שר החינוך המתפטר שי פירון.

גורמים במערכת הפוליטית העריכו כי לא מדובר בניסיון אמיתי לפצל את יש עתיד אלא בניסיון להביך את לפיד ולהציג את מפלגתו כמתפרקת, אם אכן שלושה או ארבעה ח"כים יסכימו להצעה. כך או כך, בשלב זה, הסיכויים למהלך נראים נמוכים מאוד. זאת, כיוון שחברי הכנסת שאצלם גיששו השיבו בשלילה. כמו כן, קשה לראות את אותם ח"כים מסתדרים עם הסיעות החרדיות, שיצטרכו להיכנס לאותה קואליציה, על מנת לאפשר את המהלך.

בחירות 2015 - סיקור מיוחד:
לא רק חברתי: מה משה כחלון באמת חושב על השלום?
"שר כל הרפורמות": מה יעלה בגורל התכניות של פירון?
מעגל הכשפים האכזרי של נתניהו / דעה

מאיר כהן יעקב פרי ושי פירון מחוץ לבית של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
מאיר כהן, יעקב פרי ושי פירון לאחר ההודעה על התפטרותם מהממשלה/ראובן קסטרו

על מנת להקים קואליציה חדשה, צריך נתניהו להשיג את אמונם של 61 חברי כנסת לפחות. כדי שהמהלך יצליח, הוא צריך בראש ובראשונה לקבל את הסכמתו של שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. הליכוד והבית היהודי מונות יחד 30 מנדטים. לאחר מכן, יוכל נתניהו לפנות אל הסיעות החרדיות, אשר יחד איתן, יהיו 48 חברי כנסת בקואליציה העתידית. בשלב זה, יוכל נתניהו לפנות לשר החוץ אביגדור ליברמן שסיעתו ישראל ביתנו מונה 13 ח"כים, אלא שזה הבהיר בכמה הזדמנויות כי אין קואליציה חלופית זולת זו הנוכחית. "או הקואליציה הנוכחית - או בחירות", אמר.

לפיכך, יצטרך נתניהו "לפתות" לא פחות מ-13 חברי כנסת מיש עתיד, התנועה וקדימה, ולשכנע אותם להצטרף למהלך. הסיכויים לכך נראים נמוכים מאוד. אחד מחברי הכנסת של יש עתיד אישר בשיחה עם וואלה! חדשות כי התקיימו עמו מגעים. "שוחחו איתי בשיחת מסדרון ואמרו לי שאם נלך עכשיו לבחירות, לא אחזור לכנסת", אמר. לדבריו, "אין לזה סיכוי, אני נשאר עם יאיר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הליכוד: "ספין של לפיד"; יש עתיד: "נתניהו בפאניקה"

לאור ניסיון הבחירות ב-2012, אז הצליח נתניהו לשכנע את שאול מופז להיכנס באישון לילה לקואליציה ולמנוע בחירות, לא מן הנמנע שימשיכו ניסיונות כאלה עד לפיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית – קרי ככל הנראה עד יום שני הבא.

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא "אינו פועל לפלג את יש עתיד. מדובר בספין פוליטי עלוב המשקף את הפאניקה שאחזה בשר האוצר הכושל לפיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פרס ראש הממשלה לחדשנות בתחליפי  נפט, במלון דן פנורמה ת"א. ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו/ראובן קסטרו

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה כי "מדובר בעוד ניסיון היסטרי ועלוב של הפוליטיקה הישנה כדי למנוע את מה שנתניהו פוחד ממנו - בחירות. ראש הממשלה בפאניקה. הוא יודע שהוא הולך לאבד את הכיסא שלו בבחירות הבאות ועושה כל מאמץ אפשרי למנוע אותן. מפלגת יש עתיד בשלמותה תמשיך לפעול, יחד, למען הציבור".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully