וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "נתניהו עשה טעות והוא לא יהיה ראש ממשלה"

אחרי שראש הממשלה פיטר אותו והאשימו בניסיון פוטש, לפיד מבהיר: אני מתמודד לראשות הממשלה. הוא תקף את נתניהו ותיאר אותו כמנהיג מנותק ש"חי באקווריום". לדבריו, "איש מלבד נתניהו לא רוצה בבחירות"

צילום: יותם רונן עריכה: ניב פוקס

שר האוצר המפוטר יאיר לפיד נשא אמש (רביעי) דברים בבית העיתונאים בתל אביב, לראשונה מאז פוטר אתמול על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שהוביל להקדמת הבחירות ולפיזור הכנסת. "ראש הממשלה עשה טעות ולא ירכיב את הממשלה הבאה", תקף לפיד. "נתניהו מנותק ומתעסק רק בעצמו. איש מלבדו לא מעוניין בבחירות".

הולכים לבחירות - עדכונים שוטפים

לדבריו, "ראש הממשלה כינס אתמול מסיבת עיתונאים רדופה ומבוהלת, שבה עסק בעיקר בהאשמות. אדוני ראש הממשלה, אין לך מושג מה הבחירות עושות לאזרחים, כי אתה מזמן לא מכיר אותם ולא יודע מה מטריד אותם. הודעת לציבור שאתה מעדיף לשתק את הכלכלה ולהוציא מיליארדים".

לפיד, שהואשם על ידי ראש הממשלה בניסיון ליצור קואליציה חלופית עם ש"ס ויהדות התורה, המשיך בקו התקיף: "סגרת דיל עם החרדים, הבטחת להם לבטל את לימודי הליבה. אתה לא מבין את החברה הישראלית. אחרי כל זה התלוננת שעשו נגדך פוטש שלא היה ולא נברא. זה אפילו לא מנותק, זה לחיות בעולם דמיוני. אתה שומע את עצמך? מי מכר לך את זה?".

בחירות 2015 - סיקור מיוחד
לשכתו של ישי: "איימו לדקור אותו אם יקים מפלגה חדשה"
כחלון: "צריך מפלגה שתשרת את הציבור ולא את הכוח"
סקר וואלה! חדשות: גוש הימין מתחזק משמעותית, לפיד קורס

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"אתה מנותק, לא מכיר את הציבור". נתניהו ולפיד/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

לפיד המשיך ומנה את כישלונותיו של נתניהו, לדבריו, בפן המדיני. "פגעת אנושות ביחסים שלנו עם הבית הלבן. סנאטורים מתקשרים אליי כדי להבין למה אתה כל כך מנותק ממה שקוראה בארצות הברית. אתה מכיר את אמריקה של שנות ה-80, היא השתנתה מאז", עקץ. "ברחת ממהלך מדיני, החמצת הזדמנות לפירוז עזה".

באשר ל"ברית האחים" שכרת לפני הבחירות הקודמות עם שר הכלכלה נפתלי בנט, והאפשרות כי תחזור גם בקמפיין הנוכחי, השיב לפיד: "הברית עם בנט הייתה טובה בזמנה, שאפשרה לנו להעביר את חוק השוויון בנטל. עשינו פה שינוי חברתי עמוק שלא היה קורה ללא הברית. בשלב מסוים מפלגת הבית היהודי הפכה להיות הרבה יותר ימנית ודתית, וזה פורר את ההסכם בינינו".

בתגובה לשאלה אם יהיה מוכן לשבת בממשלה עם חרדים, השיב לפיד: "אנחנו לא פוסלים אף אחד". עם זאת, הוא הדגיש כי מפלגתו לא תתפשר: "יהיה שוויון בטל, לימודי ליבה וחלוקת משאבים הוגנת בין אזרחי המדינה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה ראשונה. מליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

אתמול כינס נתניהו מסיבת עיתונאים ובה התייחס לפיטוריהם של לפיד ושל שרת המשפטים ציפי לבני. לדברי נתניהו, המצב בממשלה לא אפשר את המשך המשילות, ולכן לא הייתה ברירה אלא לפרק את הקואליציה. הוא גם האשים את השרים המפוטרים בניסיון להדיח אותו. בעקבות ההתפתחויות החליטו כל שרי יש עתיד - יעל גרמן, שי פירון, מאיר כהן ויעקב פרי - להתפטר מהממשלה.

"אני מאמין שזו הייתה מהממשלות הטובות ביותר, היא הייתה ממשלה אמיתית", פתח נתניהו את דבריו ממשרדו שבירושלים. "אלא שהשנה הנוכחית הייתה הממשלה לעומתית. היא התנהלה תחת התקפות בלתי פוסקות". הוא פירט דוגמאות שלטעמו היוו התנהלות חסרת אחריות מצדו של לפיד - כמו הטענה של שר האוצר שהחרמת נאומו של נשיא איראן רוחאני הייתה טעות.

אחר כך, טען, "לפיד ניסה לעשות פוטש. ככה אי אפשר להנהיג". בהמשך תקף גם את שרת המשפטים היוצאת. "הבנייה בירושלים היא חסרת אחריות, לפי לבני", אמר נתניהו. "בחודש מאי השנה היא גם נפגשה עם אבו מאזן בניגוד להנחיה מפורשת שלי לא לקיים את הפגישה. בפועל, שניהם עושים פוליטיקה ישנה".

הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה מוקדם יותר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. 22 חברי הכנסת שנכחו במליאה הצביעו בעד ההצעה. אף חבר כנסת לא הביע את התנגדותו. ההצעה צפויה לעלות לקריאה שנייה ושלישית ביום שני בשבוע הבא.

קודם לכן, אישרה המליאה, גם כן ללא מתנגדים, את הצעות החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, וכן נקבע בין ראשי הסיעות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי הבחירות לכנסת ה-20 יתקיימו ביום שלישי, 17 במרץ 2015.

ח"כ איתן כבל (העבודה) הציג את הצעת החוק במקום ראשת מרצ, זהבה גלאון, ואמר: "תפקידנו כחברי אופוזיציה הוא לפעול כל השנה לכך שהממשלה תיפול. ראש הממשלה וחלק מהדוברים מבקשים להציג מצג שווא כאילו שההליכה לבחירות היא באשמתנו אבל אנחנו כאן רואים את הדברים בצורה ברורה - ראש הממשלה והקואליציה שלו פשוט קרסו. אפשר לומר ברוך השם, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אני אומר רק לא ביבי".

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully