וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ הרצוג: "שש השנים הרעות של נתניהו תמו"

3.12.2014 / 0:02

יו"ר העבודה הביע שביעות רצון מההליכה לבחירות ואמר: "לישראל מגיעה הנהגה טובה יותר - בראשותי". לפיד הודיע להרצוג שלא יכהן כראש האופוזיציה. ח"כ גלאון עקצה: "נתניהו הכריז - נכשלתי, אז תבחרו בי שוב"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הליכה לבחירות. "מדינת ישראל עומדת בפני מערכת בחירות גורלית. שש השנים הרעות של נתניהו תמו", אמר אמש (שלישי) יו"ר האופוזיציה ומפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג. "לישראלים מגיעה הנהגה אחרת, טובה יותר, מאחדת יותר, חברתית יותר ואחראית יותר. הגוש הציוני השפוי ישלב ידיים בראשות מפלגת העבודה ויחזיר את התקווה. הבחירות ברורות: זה או הליכוד או העבודה. ואנחנו ננצח".

אחרי שפוטר על ידי נתניהו יחד עם שריו, שוחח שר האוצר היוצא ‏יאיר לפיד עם ח"כ הרצוג. לפיד אמר לעמיתו כי הוא לא מתכוון לבקש לעמוד בראשות האופוזיציה - על אף שיש עתיד מחוץ לממשלת נתניהו ועל אף שהיא סיעת האופוזיציה הגדולה ביותר עד הבחירות, שתקיימו כנראה במרץ הקרוב. כמו כן, השניים לא דיברו על ריצה משותפת ברשימה אחת בבחירות.

ישראל בדרך לבחירות | עוד כותרות
נתניהו הודיע על בחירות: "לפיד ניסה לעשות פוטש"
שרי יש עתיד התפטרו: "נתניהו התנהג בפחדנות"
מדינה בהמתנה: המסלול המפותל בדרך אל הקלפי

"נאומו של נתניהו מסתיים בדיוק כמו תקופת כהונתו: בעיוורון ובניתוק מוחלט בין המילים הגבוהות למציאות העגומה", האשימה יו"ר מרצ זהבה גלאון. "למי שפספס את מסיבת העיתונאים של נתניהו, הנה סיכום המסר שלו: נכשלתי - תבחרו בי שוב".

בוז'י הרצוג בישיבת סיעת העבודה, פברואר 2011. עומר מירון
"לישראלים מגיעה הנהגה אחרת". ח"כ הרצוג/עומר מירון

גלאון הוסיפה: "חבל שלבני ולפיד חיכו שנתניהו יפטר אותם, הם היו צריכים להתפטר מזמן ולא להיות המשת"פים של הממשלה הזו". בהמשך הודיעה כי אין בכוונתה, בשום אפשרות, לחבור לממשלה שתורכב על ידי בנימין נתניהו. "מרצ לא תשב בממשלה בראשות נתניהו. נקודה. מרצ לא תמכור את הקול שלכם ולא תבייש אתכם. מרצ גדולה תהיה שותפה אך ורק בממשלה אלטרנטיבית ולא בשידור חוזר של זו הנוכחית".

חברה לסיעה ניצן הורוביץ הוסיף: "טוב שהם הולכים הביתה. כולם. כי הממשלה הזו נולדה בחטא, עשתה נזק בלתי פוסק, ועכשיו היא מגיעה אל סופה הראוי: בפח. היא נולדה בחטא כי אסור היה ללפיד ולבני לחבור לימין הקיצוני. מי שבחר בהם לא רצה את בנט וליברמן ובטח לא רצה את ביבי. 25 המנדטים של לפיד ולבני נתנו לימין הקיצוני ממשלה, ואת התוצאות כולנו הרגשנו: מלחמה מיותרת ותבערה כללית, קפיצה ביוקר המחייה, קיצוצים בשירותים לציבור, בידוד בינלאומי, גלים של גזענות... כמה הם הספיקו בשנה וחצי, מדהים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"להחליף סוף סוף את השלטון בישראל"

יו"ר העבודה לשעבר ח"כ שלי יחימוביץ' יצאה אף היא נגד דברי נתניהו ואמרה כי "הוא דיבר כאילו לא הוא היה ראש הממשלה בשנתיים האחרונות. צפינו במופע של תשבוחות עצמיות שבו מדבר נתניהו על הממשלה שהוא עמד בראשה, כאילו לא הוא היה ראש הממשלה, (זו) התנערות מוחלטת מאחריות. הוא מאשים את כל העולם חוץ מאשר את עצמו ופורס חזון עצוב ונטול תקווה למדינה. צודק נתניהו ששותפיו כשלו, צודקים גם הם שהוא כשל".

עמיתתה, ח"כ סתיו שפיר, אמרה כי אחרי ההודעה על בחירות - המשמעות היא ש"מדינת ישראל כבר לא תקועה עם ביבי", בהתייחסה לקמפיין שהשיקה מפלגתה עוד קודם לפירוק הקואליציה. "הגיע הזמן שהציבור בישראל יפנים את זה ויפעל ביחד איתנו כדי להחליף סוף סוף את השלטון בישראל. צמד המסוכסכים - לפיד ונתניהו, התחרו ביניהם בשנה וחצי האחרונות בעיקר על דבר אחד: מי עושה הכי פחות למען הציבור הישראלי, והכי הרבה בשביל מינוף עצמי. מחירי הדיור עלו, מחירי השכירות קפצו, השכר נותר קפוא, המו"מ המדיני נכשל, האיומים הביטחוניים על ישראל ובתוכה בשיא, העם מפולג והגזענות חוגגת. הבחירות האלה לא רק לא מיותרות, הן הכרחיות. זו ההזדמנות שלנו, המחנה הדמוקרטי בישראל בהובלת מפלגת העבודה, להראות שאפשר גם אחרת. זה הזמן שלנו להביא את השינוי שהציבור בישראל כל כך מייחל לו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 21:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully