וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "יכולנו אחרת, לא היינו צריכים להגיע לבחירות"

שר החוץ התייחס לטלטלה הפוליטית והבהיר כי אף שלא רצה בכך, אין מנוס מהליכה לבחירות בנסיבות שנוצרו. "העם לא מבין למה אחרי פחות משנתיים הולכים לבחירות, אך הבחירות הן עובדה קיימת"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס אחר הצהריים (שלישי) לטלטלה הפוליטית והבהיר כי אף שלא רצה בכך, אין מנוס מהליכה לבחירות בנסיבות שנוצרו. במסיבת עיתונאים במשרד החוץ אמר: "זה לא סוד שעם ישראל לא מבין למה אחרי פחות משנתיים אנו הולכים לבחירות - אך הבחירות הן עובדה קיימת. אני לא רוצה להתעסק בסיבות למה הגענו לזה, אבל אני בטוח עד לרגע זה שיכולנו אחרת ושלא היינו צריכים להתגלגל לבחירות".

הדברים הללו של ליברמן מגיעים אחרי שהוא וסיעתו שמרו על שקט יחסי בימים האחרונים נוכח ההתפתחויות המפתיעות. "אנחנו מחויבים לחשוב איך אנחנו חוזרים למסלול מיד לאחר הבחירות. האתגרים הם רבים. אנחנו עדיין מדינה בלי תקציב, כולל צה"ל שנמצא בלי תוכנית עבודה שנתית וגם אולי לפני שביתה כללית במשק. (יש לנו גם) לא מעט אתגרים בזירה המדינית - ועדות חקירה, הכרה במדינה פלסטינית ועוד. וכל זה כשהטרור מרים שוב ראש".

עוד אמר: "אני חושב שכולנו צריכים להתלכד, וכרגע במקום זה אנחנו הולכים להתקוטט מספר חודשים. אני בטוח שמיד לאחר הבחירות נצטרך להקים ממשלה שיכולה להתמודד עם כל האתגרים. אני מקווה שמערכת הבחירות הזו תהיה עניינית, רצינית וללא אתגרים מיותרים. כולם מסתכלים עלינו ואני מקווה שגם אזרחי מדינת ישראל יהיו שלמים עם אותה בחירה שיצטרכו לעשות ביום הבחירות".

עוד בנושא
לפיד: "הבחירות מיותרות"; הליכוד: "נכשל בניהול הכלכלה"
החרדים הכחישו עסקה עם נתניהו: "שיאכל הדייסה שבישל"
מדינה בהמתנה: המסלול המפותל בדרך אל הקלפי

אביגדור ליברמן. נועם מושקוביץ
שמר על שקט יחסי עד כה. ליברמן/נועם מושקוביץ

לבד מליברמן, חברי הסיעות האחרות בקואליציה הרבו לתקוף אלו את אלו, ובראשם כמובן הליכוד ויש עתיד. שר האוצר יאיר לפיד אמר מוקדם יותר היום כי נתניהו החליט ללכת לבחירות מיותרות. "הוא גורר את המדינה לבחירות שאין בהן שום צורך, רק כי הוא עשה 'דיל' עם החרדים", אמר לפיד בכנס חדרה לאנרגיה בגני התערוכה בתל אביב. "זהו חוסר אחריות לאומי בלתי-נסלח".

לפי לפיד, הבחירות הצפויות אינן מתקיימות בשל נושא מסוים. "אלו בחירות בין אלה שבאו לעבוד, ואלה שתוקעים הכול", אמר שר האוצר. "אנחנו באנו לעבוד. זה כל מה שרצינו, זה כל מה שאנחנו רוצים. זה כל מה שביקשנו משותפינו לקואליציה - שיעמדו בהתחייבויות שלהם וייתנו לעבוד". הוא התייחס לטענה שלפיה הוא ניסה להקים ממשלה חלופית עם החרדים, וכינה אותה "אבסורד מגוחך של אנשים שהפכו את החשדנות והספינים לדרך חיים".

בליכוד לא נשארו חייבים, ותקפו את תפקודו של לפיד במשרד האוצר. "יאיר לפיד נכשל כישלון מחפיר בניהול הכלכלה. הוא התבזה וכשל בניסיונו לפתות את החרדים למזימה של פוטש נגד ראש הממשלה", נמסר מהתנועה. "לפיד ממשיך להשתלח, לאיים לחתור תחת הממשלה שבה הוא מכהן ולרקוח 'דיל' פוליטי עם ציפי לבני - והכול מתוך אינטרס פוליטי צר מהסוג הישן והמכוער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
כבר לא מחייכים. לפיד ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

שרת המשפטים ציפי לבני דיברה על הבחירות הצפויות ואמרה כי אלו יהיו בחירות בין "ממשלה קיצונית ופרנואידית" לבין ממשלה "ציונית ואחראית" שתדע להתנהל באופן שאינו מנכר את העולם. בדברים שנשאה בכנס של הצלב האדום והמכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, אמרה כי יש לשאוף לממשלה "שלא רוצה למוטט את הציונות ושומרת על הערכים שלנו ועל הילדים שלנו, שתילחם בטרור ותדע לקבל החלטות מדיניות, תשמור על שלטון החוק ותחזיר את הגאווה".

לדברי לבני, ממשלה שכזו יכולה לקום אם המרכז הרחב והציוני יתאחד ויציב אלטרנטיבה אמיתית להחליף השלטון. "הכוחות הציוניים צריכים לחבור ולהציב אלטרנטיבה. זה מה שצריך לקרות וזה מה שיקרה", אמרה לבני, והוסיפה: "לא אתפשר על שום עיקרון שליווה אותי בשנים האחרונות בממשלת ישראל. לא אתן ידי לשום חקיקה לאומנית קיצונית ואנטי-ציונית. לא אתן יד לפרובוקציות. אלה הדברים שפוגעים בביטחון ובזהות של ישראל ומבודדים אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully