וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יוסף: להציב מאבטחים בבתי כנסת

18.11.2014 / 11:47

הרבנים הראשיים התייחסו לפיגוע שאירע בירושלים ונחלקו האם יש להציב אבטחה בבתי הכנסת. הרב יוסף: "לפעול להצבת שמירה". הרב לאו: "אסור שהמחזה שקיים בחו"ל יתרחש כאן"

הרב יצחק יוסף: לבטל את החופש בישיבות. צילום מסך
הרב יצחק יוסף/צילום מסך

זמן קצר לאחר הפיגוע שביצעו שני מחבלים בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים, התייחס הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בבית הכנסת בו הוא מתפלל לאירוע. בהודעה שיצאה מטעם לשכתו, נמסר שהרב אמר כי "הטבח הבוקר מזעזע. על פי דין, חובה על כל בית כנסת בעיר להציב מאבטח חמוש בפתחו, בתי כנסת שנמנעים מכך עוברים על איסור 'לא תשים דמים בביתך'. עד שלא ישתנה המצב, אסור היום להתפלל בבית כנסת שאין בו מאבטח, התורה ציוותה עלינו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" זה קודם לכל דבר אחר".

מאוחר יותר פרסמה לשכתו של יוסף הבהרה ובה נכתב: "על בתי הכנסת לפעול להצבת שמירה כמו כל מקום ציבורי אחר, ומצד 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' יש להעדיף להתפלל בבתי כנסת עם שמירה".

מנגד, הרב הראשי דוד לאו, התייחס לסוגיית האבטחה בבתי הכנסת וטען כי "אסור שהמחזה שקיים בחוץ לארץ בו יש מאבטח בכל בית כנסת, יתרחש כאן בארצנו. בכל רחבי הארץ יש בתי כנסת בהם ישנם חיים יהודים שוקקים של תורה, תפילה וחסד כל היום, ואסור שייפסקו בגלל כמה מחבלים צמאי דם. כוחות הביטחון יעשו את המוטל עליהם ואם ה' לא ישמור עיר - שוא שקד שומר'".

הרב הראשי דוד לאו מגיע לביה"ח הדסה עין כרם בו מאושפז הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
"אסור שהמחזה שקיים בחוץ לארץ בו יש מאבטח בכל בית כנסת, יתרחש כאן בארצנו". הרב דוד לאו/יואב דודקביץ'

הרב אריה שטרן, הרב האשכנזי של ירושלים אמר זמן קצר לאחר הפגיגוע כי הוא מזועזע והמום "למשמע הרצח הנורא של המתפללים העטופים בטלית ועטורים בתפילין. פיגוע זה שב ומגלה את פרצופם האמיתי של המחבלים שאין להם שום מידה של יראת אלוקים" . הרב שטרן הוסיף: "אנו מצידינו צריכים להתחזק ולעשות את הכל בכדי להסיר מעלינו את הקלקולים שמביאים לפירוד בין חלקי העם וראוי לנו שנדגיש דווקא את מה שמשותף לכולם ולא רק בזמן של פיגוע".

הרב שלמה עמאר, רבה הספרדי של ירושלים אמר כי "צריכה להיות שמירה בבתי הכנסת ובמוסדות הדת. לא הרבנים יקבעו איזו שמירה צריכה להיות, יש אנשי הביטחון שיודעים לעשות את זה, ואנחנו מבקשים מהם להוציא הוראות ברורות ומהציבור להישמע להוראות". הרב הוסיף שצריכים להתפלל ולהתחזק, "אסור לנו להישבר ולאבד את הראש. אנחנו צריכים להתפלל ולחשוב מחשבות כדי לדעת מה לעשות. כדרכי, כמו שעשיתי בפיגועים הקודמים עוד לפני שהייתי לרב הראשי, אני הולך לבקר את הפצועים ולעודד את המשפחות ולצערנו גם להשתתף בהלוויות".

הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר נבחרו לרבנים הראשיים של ירושלים. עומר מירון
הרבנים שטרן ועמאר/עומר מירון

ארבעה בני אדם נרצחו הבוקר (שלישי) בפיגוע שביצעו שני מחבלים בבית כנסת בירושלים. שבעה בני אדם נוספים נפצעו באירוע, שניים מהם באורח אנוש. כוחות הביטחון שהגיעו למקום חיסלו את המחבלים. האירוע החל בסביבות השעה 7:00 בבוקר. שני בני דודים, רסאן ועאדי אבו גמ'ל משכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים - קרובי משפחה של אסיר ששוחרר בעסקת גלעד שליט, פרצו עם אקדחים וסכיני קצבים לבית הכנסת "קהילת בני תורה" שבשכונת הר נוף והחלו לתקוף את המתפללים במקום בעת תפילת שחרית. שני שוטרי תנועה שהיו באזור הגיעו לאחר כדקה למקום והחלו לנהל חילופי אש עם המחבלים. אחרי כחמש דקות הגיעו שוטרים מהמחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ) לבית הכנסת, ואחד מהם חיסל את המחבלים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully