וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה ברכבת ישראל: הכשרת נהגות קטר במסלול ישיר

11.8.2014 / 15:59

בעקבות עידן חשמול הרכבות הממשמש ובא, שלפיו יותר ויותר קווי רכבת חדשים יתפרשו ברחבי הארץ, אומרים בכירים ברכבת ישראל, החברה נמצאת בצמיחה וגדילה ועמה גם הקריאה לקליטת יותר ויותר עובדים, ועכשיו, גם נהגות קטר

נחלה-אייטם 10: מה הקשר בין הרכבת להשקעה בקרקע חקלאית?. Family guide
רכבת ישראל מכשירה נהגות קטרים/Family guide

בקורס ראשון מסוגו המסמיך הפעלת קטרים לרכבות נוסעים, יוכשרו גם נשים כנהגות רכבות. עד כה התפקיד אויש אך ורק על ידי גברים. הכשרת הנשים לתפקיד נהגות קטר הוא חלק מקורס חדש במסלול ישיר של מפעילי קטרים {נהגים ונהגות רכבות}, כאשר עד עתה מסלול ההכשרה לתפקידי נהגים התקיים בשלבי חניכה מעוזר נהג ולא במסלול ישיר. עד כה הגישו כעשרים נשים וכמאה גברים מועמדות לקורס מתוכם יבחרו ארבעים מועמדים. אורכו של המסלול החדש הינו שנה כשבסופו המועמדים יוסמכו להפעיל קטר ולנהוג רכבות נוסעים באופן ישיר."

"דווקא מי ששלחה לי את המודעה הייתה אמא שלי" מספרת מירב גולדפאר בת 34 מועמדת לתפקיד מפעילת קטאר. "באתי מרקע מאוד דומה, שירתתי בקבע בצבא, התעסקתי בהדרכות נהיגה על ג'יפים בצבא והיום אני מורה לנהיגה. אני מקווה לסיים את הקורס ולהפוך להיות הנהגת קטר הראשונה ברכבת ישראל ובמזה"ת בכלל." על התגובות היא אומרת, "המחמאות לא מפסיקות לזרום, דווקא חושבים שזה מאוד מגניב להיות נהגת קטר, אומרים שזה סקסי ומדליק."

מסלול ההכשרה הישיר שמציעה רכבת ישראל לקליטת נהגים ונהגות חדשים הם חלק מההכנה של רכבת ישראל לקראת עידן החשמול- רכבות החשמל בה ייפתחו יותר ויותר קווים חדשים שיחברו בין המרכז לפריפריה. הקו לירושלים, קו השרון, כ"ס-רענה- הרצליה, קו עכו-כרמיאל, חיפה- בית שאן.

זו פעם ראשונה שמכשירים נשים לתפקיד הזה, נשים זה מכפיל כוח לכל דבר, ואנחנו צריכים כוח אדם, עד עכשיו לא הייתה אפילו נהגת אחת.", מסר בכיר ברכבת.

משה אמסלם, הרגולטור של רכבת ישראל מטעם משרד התחבורה סיפר על התוכנית החדשה ואמר, "בשנים הקרובות אנחנו הולכים לקלוט בכל שנה כ-250 עובדים חדשים. ההתפתחות היא עצומה והחברה היא בגדילה, אנחנו צריכים כוח אדם טוב. באופן עקרוני מעולם לא הייתה מניעה להכניס נשים למשרת נהיגה אבל במסלול הקודם בו הוכשרו הנהגים, היו הרבה שלבים פיזיים הכרוכים בחניכה שמתחילה מקליטת העובד לעוזר נהג ומשם עלייה בסולם הדרגות עד קליטתו כנהג קטר לכל דבר. אני לא זוכר מועמדות שהגישו את עצמן לסוג העבודה הזאת.

בהנחה שבשיטה הזאת נהג רכבת מגיע בצורה ישירה לאחר הדרכה וללא השלבים הפיזיים שכנראה בגינו נשים נמנעו מלהציע את עצמן לתפקיד הזה, המסלול החדש יביא להיענות גדולה יותר. מקצוע של נהג הוא מקצוע נדרש היום ברכבת עקב הפיתוח המואץ של תוכניות החשמול והקווים לבית שאן וכרמיאל. אנחנו מקווים להוציא קורס כזה לפחות פעם בשנה."

עוד הרבה על רכבת ישראל בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully