וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי: לבטל את החופש בישיבות

22.7.2014 / 9:00

בעקבות מבצע 'צוק איתן' קרא הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, לבטל את "בין הזמנים" - החופש הגדול בישיבות החרדיות והעביר ביקורת על אברכים: "לא צריכים לתת עצות לממשלה"

קרדיט: שלומי כהן

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון יצחק יוסף, קורא לישיבות החרדיות לבטל את חופשת הקיץ הקרובה המכונה "בין הזמנים" ולהמשיך בשגרת הלימודים. "אם המצב ימשיך ככה", אמר הרב, "אין בין הזמנים. אחרי תשעה באב, כולם ממשיכים ללמוד כרגיל ואני מקווה ששאר הישיבות יעשו ככה. איך אפשר שנצא לבין הזמנים ואחינו נמצאים ככה במלחמה, במצב כזה קשה? אדרבה, צריכים להתחזק בלימוד התורה ולכוון שהלימוד יגן עליהם, יציל אותם מכל פגע רע ויחזרו לבתיהם בריאים ושלמים".

את הדברים אמר הרב יוסף בשיעור שמסר השבוע לתלמידיו בירושלים לאחר שסיפר כי בישיבת "חזון עובדיה" שבנשיאותו הורה להמשיך ללמוד גם אחרי תאריך סיום הלימודים – תשעה באב – וזאת במידה והלחימה בעזה תימשך. "מסכנים החיילים שלנו, נמצאים בחזית בעזה", אמר הרב, "המצב שלהם הוא מצב של סכנה. צריך להתפלל עליהם ולהרבות עליהם בתפילה. להתחזק בלימוד התורה ונכוון שזה יהיה להצלתם והצלחתם של כל הכוחות שלנו. הם מוסרים את נפשם, מסירות נפש".

הרב סיפר כי בשבת האחרונה פגש ניצול שואה מגרמניה שעלה לישראל, "הוא אמר 'ניצלתי מהתופת האיומה של השואה האיומה, איזו תקופה עברנו ואני בא פה בארץ בשביל להתחבאות מטילים שבאים ומתעופפים עלינו? המצב הוא בכלל לא פשוט, איזו אכזריות לשלוח טילים לכל הארץ".

הרב יצחק יוסף מבקר בבתי חולים. שלומי גבאי
הרב יוסף והשר אהרונוביץ'/שלומי גבאי
הרב יצחק יוסף מבקר בבתי חולים. שלומי גבאי
הרב מבקר את משפחתו של דרור חנין ז"ל/שלומי גבאי

הרב יוסף גם תקף את התנהלות החמאס בימים האחרונים: "מבקשים מהם הפסקת אש והם ממשיכים. הם בשלהם, ממשיכים בדרך שלהם וכל מטרתם להשמיד, להרוג ולאבד". הוא הוסיף כי "אברכים לא צריכים לתת עצות לממשלה. מה אנחנו מבינים בזה? יש אנשים שנמצאים למעלה בממשלה, בשלטון ובביטחון, הם מבינים בדברים האלו. זה לא התפקיד שלנו. מה התפקיד שלנו? להתחזק יותר בלימוד התורה. צריך לדעת שהחיילים שלנו נמצאים במצב קשה, מחרפים את נפשם ואנחנו ככה נלך להתבטל?".

אתמול (שני) ביקר הרב יוסף בבתי החולים אצל החיילים הפצועים והעניק להם את ספרו "ילקוט יוסף" הלכות שבת לשמירה. הוא גם ביקר את האזרח הפצוע מהרקטה בתחנת הדלק באשדוד ואצל משפחתו של דרור חנין שנהרג בזמן שחילק מזון לחיילים. במהלך הביקור בבתי החולים פגש הרב את השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' שאמר לו כי הביקורים חשובים להעלאת המורל של החיילים הפצועים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully