וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצחי אבו חדיר שמו לבם אל השטן"

10.7.2014 / 16:50

הרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר, במתקפה חריפה נגד היהודים החשודים ברצח הנער הערבי משועפט: "בדמו הכתימו כל ישראל להוציא דיבתם רעה. מאין באה להם השחיתות הזאת?"

צילום: עומר מירון, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: גדי וינסטוק

שבוע אחרי רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר בן ה-17 משועפט, הרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר יוצא במתקפה חריפה נגד החשודים היהודים, בעלי רקע חרדי, שנעצרו בחשד לביצוע המעשה: "יצאו נערים מנוערים מתורה ודרך ארץ", כותב הראשון לציון, "וישימו אל השטן לבם וילכו אחריו ויעשו פשע ורשע וישפכו דם אדם, בזעם ובנקם, ובדמו הכתימו כל ישראל להוציא דיבתם רעה".

מיד אחר שנודע מותם של שלושת הנערים הישראלים שנחטפו – איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל התריע הרב עמאר בשיעורו נגד לקיחת החוק לידיים ואמר כי הקדוש ברוך הוא היחיד "הנוקם את נקמת הדם השפוך". לאחר שהותר לפרסום בתחילת השבוע כי מי שאחראי לכאורה לרצח הנער הערבי הם נערים חרדים, הצטער על כך הרב וכתב את אשר ליבו במכתב אשר מתפרסם לראשונה בוואלה! יהדות.

"כל העולם עומד ותמה בכאב נורא לאמר, מאין באה להם השחיתות הזאת. אשר לבשו בגדים צואים, בגדים גזולים ומילאו בדם את ידם רחמנא ליצלן. לא מצאנו שום טעם שיוכל להקל ולו מעט. גם נערותם ובערותם אין בה לשנות, ואוי לנו אם יוברר שמדובר בנערים שפויים ובריאים". הרב ציין במכתב כי הנחמה היחידה היא שכל העם "מקצה אחד חכם ואחד תם עמדו וגינו והוקיעו את מעשיהם בכל פה ובכל לשון של חומרה בלי שום הסתייגות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתבו של הרב עמאר/מערכת וואלה!, צילום מסך
הנער מוחמד אבו חדיר, בן 16, שנרצח במזרח ירושלים. רויטרס
הנער שנרצח מוחמד אבו חדיד/רויטרס

הרב קרא לערוך חשבון נפש בעקבות המקרה, "על כן יאמרו המושלים ביצרם, ושולטים על מעשיהם, בואו חשבון, לחשב חשבונו של עולם, על מה באה עלינו הגזרה הרעה של שפיכות דם נקיים? ומה הביאונו עד להידרדרות שפלה שכזאת, המבישה ומבזה את כל עדת בני ישראל. חובה עלינו להיקהל ולעמוד על מצבנו הרוחני דאזלא ומידרדרא, ובנפשנו הדבר, וחובת ראשי העם ללמד להבחין, בין מה שנעשה על ידי הממשלה כפעולת הגנה, ואפילו פעולת הענשה והרתעה, שנעשית בשיקול דעת גדול, על פי גדולי המומחים ובעלי אחריות, ובין מעשה שטן ומעשה התפרעות ילדותית הרת אסון השם יצילנו".

את המכתב סיים הרב עמאר בתפילה: "ועל הכל נשא תפילה, לא-ל נורא עלילה, לשים רווח והצלה, על ישראל, על ארץ ישראל ועל ירושלים עיר הקודש. ולא ישמע שוד ושבר בזבולינו, וישמע בהרי יהודה ובחוצות ירושלים קול ששון וקול שמחה. ונשמע באוזנינו קול שופרו של משיח צדקנו".

היום (חמישי) שוחררו שלושה מהחשודים שנעצרו בחשד לביצוע הרצח. עורכי דינם טענו כי השחרור התאפשר לאחר שהותרה פגישה עמם בה הכחישו כל מעורבות או קשר למעשה. לדבריהם, אחד מהחשודים אף הציג אליבי שהוכיח כי בימים שסביב הרצח הוא שהה בישיבה באשדוד ולא בירושלים או באזור הרצח.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully