וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג ש"ס: "דין רודף לרוצחי אבו חדיר"

7.7.2014 / 11:14

מעצרם של החשודים בביצוע רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר גורר שורת גינויים בצמרת הרבנית הדתית והחרדית: "דין רודף", "גזר דין מוות" ו"אין שום צידוק יהודי"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר ומעצרם של ששת היהודים המעורבים על פי החשד במעשה, עורר שורת גינויים חריפים של רבנים במגזר החרדי והדתי. הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס אמר אמש (ראשון) כי "מי שידיו מגואלות בדם נקיים יש עליו דין רודף ואי אפשר לתאר את עונשו מן השמיים", לדבריו, הרצח גורר שנאה נגד יהודים בעולם, "תצלנה אוזניים משמוע על המעשה המחריד המעורר זעם האומות ועשוי להביא לשפיכות דמים נוראית".

עוד בוואלה! יהדות

הרב אליקים לבנון: "גזר דין מוות לרוצחי הנער"

לגילי שושן יש משהו חשוב לומר לכם

הרבי מלובביץ' בכנסייה בדרום לבנון

איך נראתה השבת לפני 300 שנה?

הרב כהן אמר למקורביו בדרכו לעצרת לזכר שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח כי "ליבי שותת דם על השמועה הרעה שיד ישראל הרגה נפש נער ערבי על לא עוול בכפו. עם ישראל התייחד לאורך הדורות בכך שקולו קול יעקב ואין ידו יד עשיו. ערב שלושת השבועות עלינו להרבות באהבת חינם מבית ומחוץ ובזכות זה ניוושע ישועת עולמים".

הרב הראשי לישראל, דוד לאו יפתח היום (שני) את ישיבת מועצת הרבנות הראשית בקריאה למנהיגים רוחניים ערבים למנוע את ההסלמה ולסייע ברגיעה. מוקדם יותר אמר כי "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים היו סימני ההיכר של העם היהודי לדורותיו. רציחה, נטילת נשמה ופגיעה בזולת מעולם לא נחשבו כאופציה. הריגת נער חף מפשע אין לה שום צידוק יהודי. אין בה מאומה עם נקמת דם הנערים מאת רוצחיהם".

במועצת רבני "צהר" הביעו זעזוע ושאט נפש מהאפשרות שיהודי רצח את הנער הערבי: "מעשה זה מנוגד לחלוטין לאיסור "לא תרצח" עליו נצטוונו במעמד הר סיני, להלכה היהודית לדורותיה ולמוסר האנושי הבסיסי", אמרו הרבנים, "מעשה זה גורם לחילול שם תורת ישראל ועם ישראל בעולם כולו. תביעתנו המוצדקת לעשיית דין ברוצחי שלושת ילדינו ובמסייעהם, איננה מצדיקה מעשה נתעב כזה ומחייבת את ממשלת ישראל להעמיד את הפושעים הללו לדין ובמהרה".

רבני "דרך אמונה", ארגון המאגד עשרות רבנים, אמרו בתגובה כי "אין כל היתר לאנשים פרטיים לבצע פעולות נגד אחרים, גם כאשר אנו אבלים וכואבים. יש ממשלה בישראל, ואין אדם עושה דין לעצמו". הם הוסיפו: "אנו מזועזעים מהרצח האכזרי של הילד הערבי בירושלים אשר נחטף מבית הוריו ונשרף למוות, בסוף השבוע שעבר. מעשים רעים מעין אלו אינם דרכה של תורת ישראל ואסורים בכל תוקף, הן הלכתית והן מוסרית".

ארגון הרבנים "בית הלל" אמרו בתגובה כי הם כואבים והמומים מהרצח ושולחים ברכות תנחומים למשפחתו, "רצח זה, ביחד עם קריאות אחרות לנקמה, מחללים את שם השם, ופוגעים בזכרם הטהור של שלושת נערינו ההרוגים. התגובה הראויה על רצח הנערים חייבת לבוא מתוך הממשלה, ובכל מקרה חלילה לאיש לפגוע בערבי חף מפשע כדי לנקום דמם של יהודים. אנו מגנים בכל פה קולות של אכזריות ורצח בתוך מחננו. על אלימותם ורצחנותם של שונאינו לא נכפר באלימות וברצח משלנו".



אתמול, כפי שדווח לראשונה בוואלה! יהדות, אמר הרב אליקים לבנון, ראש הישיבה באלון מורה ורב השומרון, כי יש לגזור גזר דין מוות על מי שביצע את הרצח של אבו חדיר כדי לקיים את מצוות "וביערת הרע מקרבך". הרב נימק את הקביעה בכך ש"ההלכה היהודית איננה מרחמת, כאשר מדובר ברצח אכזרי. הן אם מדובר ברצח נערים יהודים, והן אם מדובר ברצח של נער ערבי".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully