וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים לארה"ב? בלי סמארטפון טעון לא תעלו למטוס

רשויות האבטחה דורשות מהנוסעים ברחבי העולם להוכיח שהמכשירים האלקטרוניים שברשותם נדלקים ועובדים. דגש מיוחד יינתן לנוסעים מאפריקה, מאירופה ומהמזרח התיכון. ומה בישראל?

מכונת סריקה של TSA בנמל התעופה של לוס אנג'לס  - פברואר 2014. GettyImages
בדיקה ביטחונית בנמל התעופה של לוס אנג'לס/GettyImages

וושינגטון הורתה להגביר את אמצעי האבטחה בנמלי תעופה בחו"ל, המפעילים טיסות ישירות לארצות הברית. המשרד לביטחון הפנים הודיע כי חלק מהנוסעים שיבקשו להעלות למטוס טלפונים ניידים, או מכשירים אלקטרונים אחרים, יתבקשו להוכיח שהמכשירים עובדים וניתנים להדלקה.

בהודעה שפרסמה ה-TSA (מנהלת אבטחת התחבורה), נאמר כי "במסגרת תהליך הבידוק, קצינים עשויים לבקש מנוסעים להפעיל מכשירים שונים, כולל טלפונים ניידים. מכשירים שאינם נדלקים לא יורשו לעלות למטוס, והנוסע עשוי להידרש לבדיקות נוספות".

בהודעת המשרד לא נאמר אילו נמלי תעופה קיבלו הוראה להחמיר את הבדיקות. לא ידוע בשלב זה אם גם הנוסעים היוצאים מישראל יעברו את הבדיקות המחמירות. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, דגש מיוחד יינתן לנוסעים הטסים כשברשותם מכשירי אייפון וסמסונג גלקסי, בפרט בטיסות הממריאות לארה"ב מאפריקה, מאירופה ומהמזרח התיכון.

רשות התעופה הבריטית כבר הודיעה כי מכשירים אלקטרוניים שונים, המופעלים באמצעות סוללה שטוחה (V4.5), לא יועלו למטוסים הממריאים לארה"ב.

צעדי האבטחה החדשים הם הראשונים שננקטים בפועל, מאז שהשר לביטחון פנים בממשל אובמה, ג'ה ג'ונסון, הודיע בשבוע שעבר על "הפעלת אמצעי אבטחה מסוימים בטיסות מעבר לים".

בסוף השבוע שעבר פרסמה שגרירות ארה"ב באוגנדה התרעה ממוקדת מפני פיגוע בנמל התעופה של אנטבה. ב-TSA (מנהלת אבטחת התחבורה) חוששים כי מחבלים שהתאמנו בסוריה ובתימן, מנסים לפתח חומרי נפץ חדשים, שניתן להבריחם למטוסים. בכירי מערכת הביטחון בארה"ב לא פירטו על סוג האיום החדש.

ברשות שדות התעופה בישראל סירבו לאשר או להכחיש שקיבלו הוראה כזו. "חטיבת הביטחון בנמל התעופה בן גוריון מבצעת את הבידוק הביטחוני הנדרש לכל הטסים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully