וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אליקים לבנון: "גזר דין מוות לרוצחי הנער"

6.7.2014 / 19:36

הרב אליקים לבנון, ראש הישיבה באלון מורה, אמר כי יש לגזור גזר דין מוות על מי שביצע את הרצח של הנער הערבי. "חובה לגזור עליהם גזר דין מות, כדי לקיים: וביערת הרע מקרבך"

צילום: עומר מירון, טל אנגלנדר, יותם רונן, יאיר אלטמן, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרב אליקים לבנון, ראש הישיבה באלון מורה ורב השומרון, אמר הערב (ראשון) כי יש לגזור גזר דין מוות על מי שביצע את הרצח של הנער הערבי מוחמד אבו חדיר כדי לקיים את מצוות "וביערת הרע מקרבך".

עוד בוואלה! יהדות

החידה הגדולה של החיים: למה אתה תקוע?

"החסידות היא התשובה למסיבות אסיד"

איך נראתה השבת לפני 300 שנה?

"לצערנו מתברר והולך כי יהודים הם אשר בצעו את רצח הנער הערבי", אמר הרב לאחר שהתפרסם מוקדם יותר כי שירות הביטחון הכללי עצר שישה יהודים המעורבים על פי החשד ברצח הנער, "ההלכה היהודית איננה מרחמת, כאשר מדובר ברצח אכזרי. הן אם מדובר ברצח נערים יהודים, והן אם מדובר ברצח של נער ערבי".


לדברי הרב לבנון, "גם בעת אשר אין בית דין מוסמך להוציא פסק דין מות, כדוגמת הסנהדרין, יש פתח לבית דין של ישראל לגזור גזר דין מות על מי שביצע פשע ציבורי. הרוצחים אשר חטפו ורצחו את שלוש הנערים, ודאי יש חובה לגזור עליהם גזר דין מות".

גם במקרה הזה שבו נחטף ונרצח הנער מוחמד אבו חדיר, אומר הרב כי "חובה לגזור עליהם גזר דין מות, כדי לקיים: וביערת הרע מקרבך" הרב הוסיף כי "מדינת ישראל, והזרוע המבצעת שלו, צבא ההגנה לישראל וכוחות הבטחון, נדרשים ומצווים ללחום בטרור ללא רחם, עד הכותו והעברתו מהעולם".

הרב בני לאו הגיב אף הוא למעצרם של היהודים המעורבים ברצח, "פחדנו מהן", הוא אומר בהתייחסותו לידיעה שהותרה לפרסום היום על המעצרים, "הנער מוחמד נרצח כנראה על ידי יהודים שביקשו לנקום את נקמת דמם של גיל-עד, אייל ונפתלי הי"ד. ראשי התיבות הללו: ה' יקום דמם, מקבלים משמעות. לא אנשים פרטיים נוקמים דם ההרוגים. נקמה אינה רישיון לרצח חפים מפשע. נקמה אינה מסורה בידי חמומי מוח. יש נקמה בעולם אך היא מכשיר עם עוצמת הרס והשמדה שאין מוסרים אותו בידי בשר ודם.


"בהיותנו מדינה אנו גם מבטיחים לכל המיעוטים החיים בתוכנו את אותו בטחון שאיש לא יפגע בהם, בגופם או בכבודם. אנחנו לא מיעוט נרדף הדורש בעלבונו נקמה. אנחנו מדינה ריבונית ואחראית שמענישה את הפוגעים בה ולוקחת אחריות על כל יושביה, יהודים ואינם יהודים. הרצח של הנער מוחמד מחייב אותנו כולנו לחשבון נפש ולתענית ותשובה. אנו חייבים לעצור את דהרת רכבת דמי הנקמה ולרסן את היצרים הגואים של שפיכות דמים."

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully