וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בנמל: בן זקן נחקר באהזרה, ושוחרר

הבעלים של מ.ס. אשדוד נחקר במשך כעשר שעות על מעורבתו בפרשת השחיתות בנמל, ושוחרר למעצר בית של חמישה ימים

צילום: שי מכלוף, דוד קורן, אתר 'ישראל היום', עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בשעות ערב הותר לפרסום כי הבעלים של מ.ס. אשדוד ג'קי בן זקן הוא אחד החשודים בפרשת השחיתות בנמל אשדוד. בן זקן נעצר ביחד עם 15 בכירים נוספים, נחקר באזהרה במשך כעשור שעות, ושוחרר למעצר בית בן חמישה ימים. הערב (שלישי) מסר הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי עדות מתוקף תפקידו בעבר כיו"ר חברת "שמן" שבבעלותו של בן זקן ואשר פעלה בנמל. הוא אינו מוגדר חשוד.

בסך הכול נעצרו הבוקר 16 חשודים בתום חקירה סמויה שהתנהלה במשך כשנה. מוקדם יותר הערב האריך בית משפט השלום בפתח תקווה בשבעה ימים את מעצרו של יו"ר ועד עובדי הנמל, אלון חסן. גם מעצרו של יהושע (שוקי) סגיס, מי שהיה עד לאחרונה מנכ"ל הנמל, הוארך בהסכמה עד יום שישי, אז הוא יישלח למעצר בית בן חמישה ימים. מעצרו של דוד חסן, אחיינו של אלון העובד באחת החברות הפרטיות שפעלו בנמל, הוארך גם כן בשבעה ימים.

מממצאי החקירה עלה חשד כי גורמים בנמל יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות. עוד עלה מהחקירה כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות, אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל. זאת, על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם - גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל.

ג'קי בן זקן בעלים מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
בן זקן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully