וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלסביות: הרב אריאל זומן לשיחת הבהרה אצל ראש העיר

15.5.2014 / 20:21

בעקבות פסיקתו שפורסמה אמש בוואלה! יהדות ולפיה אין להשכיר דירות לזוג לסביות, זומן רבה הראשי של ר"ג הרב יעקב אריאל לשיחת הבהרה אצל ראש העיר. "נקרא לו לחזור מדבריו?

רב שיח עם הרב הראשי של רמת גן הרב יעקב אריאל, יולי 2011. עומר מירון
רב שיח עם הרב הראשי של רמת גן הרב יעקב אריאל, יולי 2011/עומר מירון

הרב יעקב אריאל, רבה הראשי של רמת גן, זומן לפגישת הבהרה שתיערך בתחילת השבוע במשרדו של ראש העיר, ישראל זינגר, בעקבות פסיקתו שפורסמה אמש בוואלה! יהדות ולפיה אין להשכיר דירות לזוג לסביות מכיוון שמדובר ?בזוגיות שאיננה טבעית?. את הפגישה קבע ראש העיר לאחר לחץ מצד גופים וגורמים ארגוניים שקראו לו להדיח את הרב מתפקידו.

בעיריית רמת גן אמרו כי בפגישה מתכוון ראש העיר לברר את העובדות ולבקש מהרב לחזור בו מדבריו, ?נקבעה פגישה עם הרב אריאל בה מתכוון ראש העיר לברר האם אכן הרב צוטט נכון. ובאם כן, נקרא לו לחזור מדבריו?.

בתוך כך, תקיים מחר תנועת "ישראל חופשית" הפגנה מול משרדי עיריית רמת גן, ברחוב ביאליק, בדרישה מראש העיר לפטר את הרב אריאל בשל מה שכינו ?התבטאויותיו ההומופוביות?. מיקי גיצין, מנכ"ל התנועה אמר כי "לא ייתכן שבמדינה חופשית, מערבית ודמוקרטית, אדם הנושא המשרה ציבורית יקרא להדרה בוטה ולא חוקית של אוכלוסיות מסוימות, אך ורק בשל נטייתן המינית."

עוד אמר גיצין כי: "תנועת 'ישראל חופשית' לא יכולה לעמוד מנגד ולסבול התבטאויות ומעשים שמקומן במדינות חשוכות. אני קורא לראש העיר לפטר לאלתר את הרב אריאל על מנת לגדוע התנהלות זו באיבה, באופן שלא יתן לגיטימציה להתבטאויות והתנהלות כזו בעתיד מצד נושא משרה ציבורית המהווה דוגמא אישית לאזרחי המדינה."

ח?כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה היום בתגובה כי הפסק של הרב אריאל הופך את היהדות מדת יפה ומקבלת לדת מדירה וחשוכה, ?לא יתכן שאנשי דת המכהנים בתפקידים ציבוריים ירשו לעצמם להתבטא בצורה פוגענית ומשפילה כל כך?.

בעקבות דבריו של הרב אריאל, גם שרת המשפטים ציפי לבני התייחסה אתמול (רביעי) לאפליה בדיור והנחתה את הגורמים המקצועיים במשרדה לבחון את הנושא בעקבות התבטאויותיו של הרב אריאל ותלונות נוספות שהתקבלו בלשכתה, בין היתר מח"כ איברהים צרצור, בהם נטען כי חברות קבלניות מפלות לרעה קבוצות שונות באוכלוסייה, כגון ערבים וחברי הקהילה הגאה, בבואם לרכוש דירות. כיום, החוק הקיים אינו אוסר על אפליה בתחום המקרקעין, אלא רק על נותני שירותים. על כן הנחתה לבני למשרדה לבחון את הצורך בתיקון חקיקה בנושא ולהוסיף את תחום הדיור לחוק אותו היא מובילה – איסור אפליה שבצדו עונש מאסר לתקופה של חצי שנה.

הרב אריאל משמש כרב העיר רמת גן, כנשיא ישיבת ההסדר בעיר וכן בפורום הרבנים "חותם". הוא קבע כי אין להשכיר דירה ללסביות שמתכוונות לגור בה ביחד וכי גם במקרה שאחת מהן מתכוונת לגור בדירה, יש להעדיף הצעה אחרת, אם יש כזו. בשיחה עם וואלה! יהדות הסביר הרב כי זוגיות של לסביות איננה טבעית. לדבריו, "אדם שמשכיר דירה, לא צריך להיות שותף לדברים זרים". הוא הדגיש כי יש בכך בעיה הלכתית מכיוון ש"ההלכה לא רואה בעין יפה זוגיות כמו זו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully