וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבין לליבו: דרעי מחזק את שמחיוף שהורשע בשוחד

1.4.2014 / 14:58

אליעזר שמחיוף שכיהן במשך שנים יו"ר תנועת ש"ס בירושלים וניהל פרויקטים של המפלגה בבירה, הורשע אתמול בלקיחת שוחד והלבנת הון, מה שלא הפריע לדרעי לחזק את ידיו ולתמוך בו

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

במפלגת ש"ס כנראה לא מתרגשים יותר מידי מהרשעתו של חבר המפלגה בירושלים, אלי שמחיוף, שהואשם בשניים מארבעת סעיפי השוחד ובהלבנת הון בפרשת הולילנד. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התקשר אתמול לשמחיוף, עודד וחיזק אותו. גורמים במפלגה מתחו על כך ביקורת: "תמוה שדרעי מעדיף בתפקיד אדם שהורשע בקבלת שוחד על פני החלטה שתביא להשעייתו עד לגזר הדין".

שמחיוף היה במשך שנים יו"ר תנועת ש"ס בירושלים וניהל פרויקטים משמעותיים של המפלגה בבירה. בשל המשפט נגדו, בבחירות האחרונות הוחלט שלא להציבו כיו"ר, אבל הוא נשאר בראש הרשימה. בין שמחיוף לבין ראש העירייה המכהן, ניר ברקת, שרר מתח רב מאז שהאחרון התנגד כי שמחיוף ימשיך לשמש בתפקיד סגן ראש העיר ובהמשך גם סירב לתת לו לשמש בכל תפקיד ביצועי מאחר והוגש נגדו כתב אישום חמור.

אליעזר שמחיוף בכניסה לבית המשפט המחוזי תל אביב, מרץ 2014. יותם רונן
אליעזר שמחיוף אמש בבית המשפט/יותם רונן

אמש, אחר הרשעתו קיבל שמחיוף עידוד טלפוני מדרעי. גורם בש"ס אמר כי תמוה החיבוק שהוא מקבל מיו"ר המפלגה: "עוד מתקופת הבחירות היה תמוה שהעדיפו במפלגה להציב את שמחיוף במקום הראשון ברשימה אחרי שהוגש נגדו כתב אישום חמור. במקום שדרעי יראה לו את הדרך החוצה עד שיוחלט אם יש עליו קלון - הוא מחבק אותו פומבית".

בתנועה לאיכות השלטון אמרו גם כי המצב הנוכחי בו שמחיוף ממשיך לשמש בתפקידו כחבר מועצה הינו "בלתי ראוי ובלתי תקין" וכי המציאות הזו "פוגעת באופן בוטה באמון הציבור בנבחריו, הנתפסים בעיני הציבור ככאלה העושים לביתם, חלף פעילות ציבורית לכלל".

בתנועה הוסיפו כי "שמירה על ערכי שלטון החוק וטוהר המידות מחייבת כי הרשעתו של חבר מועצת העיר תביא לפסילת כהונתו מחברות במועצה, בוודאי עת מדובר בעבירות חמורות ביותר בדמות שוחד והלבנת הון. לפיכך, התנועה סבורה כי המשך כהונתו של מר שמחיוף אינה ראויה, והיא תפעל להפסקת כהונתו, תוך שימוש בכל הכלים העומדים לרשותה".

במפלגת ש"ס סרבו להגיב על הדברים

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully