וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל דחה בקשת חייל חרדי לפטור ממדים בשל איומים

10.2.2014 / 18:00

ועדת האכלוס באלעד איימה על החייל שאם ילבש מדים בשכונה יסולק מביתו, ובנו ייאלץ למצוא מוסד לימודי אחר. למרות זאת, צה"ל דחה את הבקשה. "אם המאיימים יישמו, מה נעשה אז?"

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
בצה"ל דחו את בקשת החייל, חרף האיומים עליו/נועם מושקוביץ

צה"ל דחה את בקשתו של חייל חרדי מאלעד לקבל פטור מלבישת מדים מחוץ לבסיס, לאחר שקיבל איומים מצד קבוצת חרדים בעירו שאם לא יחדל מללבוש מדים באזור מגוריו בתוך שבועיים, "ניאלץ לקבוע סופית כי אין מקומך בשכונתנו". בנוסף, אותם גורמים איימו כי יפעלו לסלק את בנו מתלמוד התורה שבו הוא לומד.

סיפורו של החייל נחשף בוואלה! חדשות, לאחר שאוים על ידי ועדת האכלוס בשכונת מגוריו. מדובר בגוף פרטי שפועל לסינון תושבים בשכונה לפי כללי צניעות וקריטריונים נוספים. בעקבות הפרסום, חברי כנסת רבים הביעו תמיכתם בחייל והתנגדו לאיומים עליו. ואולם, התמיכה המילולית לא הוציאה לפועל עזרה של ממש.

עוד בנושא
איום על חייל חרדי: "פשוט המדים או שנפנה אותך מהדירה"
"פגיעה בחיילים חרדים נוגדת 'דעת תורה' לחלוטין"

הפגנה במאה שערים , דצמבר 2013. אהרן והב, חדשות 24
פשקוויל נגד הנח"ל החרדי במאה שערים/חדשות 24, אהרן והב

החייל הסביר לבני משפחתו כי הוועדה שדנה במקרה שלו באגף כוח אדם בצה"ל, היא "התקווה האחרונה" שלו. מדובר בוועדה שמתכנסת מדי ארבעה חודשים ומורכבת מנציגי המגזר החרדי, שבראשה עומדים ראשי פרויקט גיוס החרדים לצה"ל. מאז החל הקמפיין ברחוב החרדי נגד חיילים במדים, התקבלו בקשות רבות שדומות לזו של החייל מאלעד, אלא שבצה"ל מאשרים חלק קטן מאוד מהן.

"המאיימים עלולים ליישם, ומה אז נעשה?"

בשל דחיית הבקשה, בני משפחתו של החייל הביעו חשש מהבאות. "האנשים שאיימו עלינו עלולים ליישם את האיומים נגדנו. ואז מה נעשה? ניאלץ לנדוד מדירה לדירה או לחפש מוסד חלופי לילד שלנו? זה מתסכל". הם הוסיפו כי ציפו שבצה"ל יגלו רגישות "במיוחד כשמדובר בתקופה רגישה שבה גיוס חרדים לצה"ל הוא נושא נפיץ".

גורם צבאי אמר לוואלה! חדשות כי מהרגע שהחייל העלה את הנושא בפניי מפקדיו, "אלה ליוו אותו באופן צמוד לאורך כל התהליך, תוך הידברות עם הגורמים הרלוונטיים. גורמים מטעם צה"ל שוחחו עם ועדת האכלוס והבהירו להם שאין להם כל סמכות להפר את החוזה שעליו החייל חתום, והדבר סוכם באותה שיחה".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל מוקיע ומגנה כל ניסיון לפגיעה בחייליו העושים לילות כימים בהגנה על בטחון ישראל. אישור לפטור ממדים ניתן במקרים חריגים, ולאחר בחינת כל מקרה לגופו. גורמי הועדה ערכו בדיקה מקיפה ויסודית, תוך הידברות מול גורמים מהיישוב וגורמי אכיפת חוק והחליטו שלא לאשר את הפטור המדובר".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully