מנכ"ל הרכבת: נתקן העיוות בחופשי-חודשי ונוריד מחירים

עיקר הגידול מיוחס לפתיחת קווים חדשים כמו הקו לראשל"צ מערב והכפלת מסילת הרכבת לבאר שבע וקליטת קרונות וקטרים נוספים

רכבת ישראל מדווחת הבוקר (א') על שיא חדש במספר המשתמשים בשירותיה. לפי נתוני סיכום ל-2013 נסעו ברכבת במהלך השנה שעברה מעל 45 מיליון נוסעים, גידול של 12% לעומת מספר הנוסעים ב-2012. מדובר בהמשך מגמת הגידול בנסיעות ברכבת שהחלה ב-2012 לאחר שלוש שנות קיפאון.

עיקר הגידול מיוחס לפתיחת קווים חדשים כמו הקו לראשל"צ מערב והכפלת מסילת הרכבת לבאר שבע וקליטת קרונות וקטרים נוספים.

במהלך השנה נקלטו ברכבת 18 קרונות דו-קומתיים חדשים שהגדילו את קיבולת המושבים של הרכבת בכ-20 אלף מקומות ישיבה וכן נקלטו 15 קטרים. לפי נתוני הרכבת נרשם ב-2013 שיפור ברמת הדיוק של הרכבות שעמדה על 93.3% בממוצע לעומת 90% ב-2012.

על-רקע הביקורת הרבה על כך שכרטיסי הנסיעה החדשים ברכבת מוגבלים בתוקפם ל-30 יום הודה מנכ"ל הרכבת בועז צפריר כי "עשינו טעות בחודש הראשון לא חשבנו על היום ה-31 אבל אנחנו יודעים לתקן. נמשיך למכור כרטיסים ל-30 יום והנוסעים יקבלו פיצוי על 5 הימים הנוספים של השנה".

צפריר הוסיף כי "משרד התחבורה מוביל תהליך של רפורמה בתעריפי הנסיעה ברכבת שתושלם במהלך השנה הקרובה. יש כבר הסכמות על תיקון עיוותים כמו למשל במחירי הכרטיסים בקו ראשון-לציון מערב שהיום הוא 16 שקל ובאוטובוס זה רק 6.80. יש לנו הסכמות עם משרד התחבורה ואנחנו זקוקים גם להסכמת וועדת המחירים באוצר".