וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים נגד "קווי הנייעס": בזבוז כסף וביטול תורה

22.1.2014 / 10:30

"קווי הנייעס" הם מכלי התקשורת המובילים במגזר החרדי. הצרכן מקבל דיווח חדשותי בלתי פוסק בזמן אמת. מנהיגי החרדים קוראים להחרים את הקווים בטענה כי הם פוגעים בקדשי ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במגזר שלרבים ממנו אין אינטרנט, שלא לדבר על טלוויזיה והרדיו והעיתונים מספקים תמונה חד צדדית ומגמתית, קווי הנייעס נחשבים לסוס מנצח. הצרכן מקבל דיווח חדשותי בלתי פוסק בזמן אמת והרווח הכלכלי לבעלי הקווים ומפעיליו מגיע מכל דקת האזנה בה הוא נפרד מכמה עשרות אגורות.

מיד עם פריצתם של הקווים, לפני יותר מ-6 שנים, הם הפכו לשיטת החדשות הנצרכת ביותר בעולם החרדי. כל אדם הרוצה לצרוך חדשות מתקשר בכל שעה שירצה לקווי הנייעס ויוכל להאזין לחדשות, ראיונות, ועוד. בשנתיים האחרונות, במקביל להקמתם של קווים חדשים שהצטרפו לתחרות בתחום, פחתה במעט הצלחתם של הקווים בין היתר בגלל הנגישות הגבוהה הקיימת יותר מבעבר למידע חדשותי.

חרדים עם טלפון נייד. AP
חרדים עם טלפון נייד/AP

הבוקר (רביעי) התאגדו המנהיגים החרדים לחרם על הקווים בטענה כי הובא לידיעתם "פרטים קשים על נזקים ברוחניות שנגרמו לרבים עקבים היותם חשופים ללשון הרע ורכילות, ליצנות ולעג לכל קדשי ישראל". במכתב עליו חתומים הרבנים החברים במועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" החסידית והחברים במועצת גדולי התורה של "דגל התורה" הליטאית נכתב כי מי המאזינים או המתראיינים לקווים אלו, הם בגדר "חוטאים ומחטאים ועוונם גדול מנשוא".

הרבנים, בהם הרב אהרון לייב שטיינמן והאדמו"רים של החסידויות המובילות כמו גור, ויז'ניץ ובעלז כתבו כי שמעו על "צעירים ומבוגרים שהתמכרו לרעה חולה זו, והשחיתו בגינה מידות נפשם, זמן יקר וממון, וירדו פלאים מלימוד התורה ומעבודת השם יתברך". הם קראו למפעילי הקווים ש"מבקשים להשתכר ולהתפרנס על חשבון הכשלת הציבור באיסורים גמורים", כלשון המכתב, "לסגור את הקווים".

בשנת 2011, הובילו רבנים חרדים מאבק עיקש נגד קווי הנייעס. המאבק כשל והקווים צברו תאוצה. גם הפעם, סבורים מנהלי "קווי הנייעס" המובילים במגזר החרדי כי המכתב לא ישפיע על עבודתם. "אנחנו נשמעים לרבנים ומתייעצים איתם", אמר בתגובה מנהל קו נייעס מוביל, "התכנים שאנחנו משדרים הם על פי הקריטריונים המתאימים לאדם חרדי".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully