וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה ללפיד, פירון תומך בעמדת הרבנים הראשיים

12.1.2014 / 21:00

ביום שישי תקף לפיד את הרבנים הראשיים בעקבות החלטתם לאסור גיוס בנות לצה"ל. לפיד כנראה לא ידע שהרב שי פירון מספר 2 במפלגתו נוקט בעמדת הרבנים ואינו מתיר גיוס בנות

ישיבת סיעה, מפלגת יש עתיד. מאי 2013. נועם מושקוביץ
ישיבת סיעה, מפלגת יש עתיד. מאי 2013/נועם מושקוביץ

ביום שישי תקף שר האוצר יאיר לפיד את הרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף בעקבות החלטתם האחרונה לאסור גיוס בנות דתיות לצה"ל. "זוהי חוצפה ושערורייה לאומית", כתב לפיד בפייסבוק ואיים: "נפעל לפיטוריהם בכנסת ובממשלה". בדיקה מקיפה יותר של נושא גיוס בנות דתיות, הייתה חוסכת מלפיד את המבוכה שנגרמה לו כשהתברר כי שר החינוך שי פירון, מספר 2 במפלגתו, נוקט בעמדה דומה.

ב-2003 נדרש פירון לשאלה שהופנתה אליו באתר "מעלה" על ידי נערה צעירה שעמדה בפני השאלה האם להתגייס לצבא או לשירות לאומי. פירון הגיב בנחרצות וכתב כי אינו מכיר רבנים שמתירים ללכת לצבא. בהמשך גם הרחיב: "הבעיה בשירות הצבאי היא האווירה הכללית שאיננה מאפשרת חיים ללא נפילות מיותרות. הלחץ, המציאות הבלתי נורמאלית, עלולה להוציא מהמפגש בין בנים לבנות דווקא את הצדדים הלא טהורים".

בסוף הדברים כתב שר החינוך לעתיד: "כשם שאנו מודעים לסכנות גופניות כך ויותר, עלינו להיות רגישים בכל מה שנוגע לסכנות הרוחניות. ולכן, עלייך לעשות הכל כדי לא להביא את עצמך למצב של סכנה ולהימנע משהות בכל סוג של שירות שיש בו סכנה".

לפיד ופירון בישיבת הממשלה, מאי 2013. נועם מושקוביץ
"הבעיה בשירות הצבאי היא האווירה הכללית שאיננה מאפשרת חיים ללא נפילות מיותרות". שר החינוך הרב שי פירון ושר האוצר יאיר לפיד/נועם מושקוביץ

בדף הפייסבוק של לפיד מיהרו להסביר את המבוכה שנגרמה לו. וכתבו במענה לאחד הגולשים כי דבריו של פירון נכתבו כששימש כ"ראש ישיבה" ולדבריהם, "הוא בסך הכל נתן סקירה עובדתית של מצב הפסיקה והסיבות למצב הזה. הוא לא קרא לנשים שלא לשרת שירות צבאי ובדאי שלא נתן פסיקה בעניין".


ובעוד בסביבתו של לפיד מיהרו להסביר את המבוכה שנגרמה, בלשכת פירון בחרו רק להבהיר את דבריו. "שר החינוך סבור כי אין מקום להשתמטות גם בקרב בנות דתיות, וכי לאור עמדת פוסקי ההלכה, עליהן למלא את חובתן כלפי המדינה בשירות של שנתיים במסלול השירות הלאומי המקובל". פירון עצמו אמר כי ?על כל צעיר וצעירה בישראל, ללא יוצא מן הכלל, הזכות והחובה לשרת את המדינה. הניסיון לרפות את ידי המשרתים והמשרתות הוא פסול ומיותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לפיד חצה קו אדום כשהשתלח בפראות והסית בחוצפה נגד הרבנים הראשיים". חה"כ מאיר פרוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוך כך, הדברים שכתב לפיד נגד הרבנים הראשיים עוררו ביקורת מצד פוליטיקאים חרדים ותמיהה מצד גורמים ברבנות הראשית לישראל. ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר כי יאיר לפיד "חצה קו אדום כשהשתלח בפראות והסית בחוצפה נגד הרבנים הראשיים רק בשל העמדה ההלכתית שהביעו. זאת כאשר הוא הסתובב בבחירות ללקט קולות של הדרוזים שבנותיהם אינן משרתות מטעמי דת".

ברבנות הראשית גם תמהו על תגובתו של השר לפיד, "מדובר בהחלטה הקיימת כבר שנים רבות", אמר גורם ברבנות, "נדמה כי מטרתו הייתה לנגח את הרבנות הראשית ללא שערך בדיקה מעמיקה בנושא וטוב שיעשה כך בפעם הבאה".

עוד בנושא בוואלה! יהדות

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully