וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד: נפטר את הרבנים הראשיים

10.1.2014 / 10:30

ההחלטה של הרבנות שקבעה שאסור לבנות להתגייס, גררה תגובה נזעמת של לפיד: "נפעל לפיטוריהם בכנסת ובממשלה. דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לכהן בישראל כרבנים ראשיים"

לוחמת מודיעין שדה בצה"ל. דובר צה"ל
לוחמת מודיעין שדה בצה"ל/דובר צה"ל

אחרי שרבנים בציונות הדתית השמיעו לאחרונה טון חריף נגד גיוס בנות דתיות לצה"ל, תופעה שתפסה בשנים האחרונות תאוצה ומקום של כבוד בחברה הדתית לאומית, השבוע הם מקבלים חיזוק נוסף. מועצת הרבנות הראשית לישראל. בהנהגת הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף, קבעה כי היא "אוסרת גיוס בנות לצה"ל בכל צורה שהיא". ההחלטה גררה אחריה תגובות נזעמות של רבנים ופוליטיקאים.

ההחלטה עליה דווח השבוע ב"גלי צה"ל", התקבלה בתום דיון שיזם הרב שמואל אליהו, שמוביל מאבק עיקש נגד גיוס בנות דתיות לצה"ל. אליהו, חבר מועצת הרבנות הראשית, רב העיר צפת ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, פנה לאחרונה לראשי מוסדות החינוך הדתי וקרא להם להזהיר את התלמידות מהסכנות האורבות להן בשרות הצבאי. הרב אליהו טען בדיון השבוע כי גיוס הבנות זו "פעולה מתוכננת היטב, כחלק ממחיקת זהותה של ישראל כמדינה יהודית". הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע, הוסיף כי הגיוס "ייהרג ואל יעבור".

הרב שמואל אליהו: השרות הצבאי אינו ראוי לבת ישראל

אני דתיה ששירתה בצבא וגם הבת שלי תשרת

אל תשלחו בנות לגוב החיות הטורפות

הרב שמואל אליהו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
מזהיר מגיוס בנות לצבא. הרב שמואל אליהו/נועם מושקוביץ

הדברים המהווים חלק ממחלוקת קשה על גיוס בנות לצבא, עוררו את זעמם של רבים. הרב שמואל דוד, רב העיר עפולה, טען כי זו טעות הלכתית גסה לומר כי יש בגיוס בנות 'יהרג ואל יעבור'. בדברים ששיגר במייל פנימי, שהגיע לידי וואלה! יהדות אמר כי הגיוס, "זו הדרכה חינוכית ובנות רבות שמתגייסות מקיימות מצוות רבות של שותפות במצוות כיבוש הארץ, חסד וקידוש השם".

הרב דוד תקף בחריפות את הרבנים אליהו ודרעי, "כל המתבטא בחריפות ובקיצוניות, גם חוטא לאמת, מלבין פנים ומוציא דיבה". הוא הוסיף: "חבל שדברי השמצה והוצאת הלעז נאמרו, יותר טוב אילו לא באו לעולם".

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) אמר בתגובה להחלטת המועצה כי "כל יציאה של רבנים נגד התופעה ההולכת וגוברת של גיוס בנות דתיות לצה"ל רק מעידה על מעמדם של אותם רבנים ועל חיבורם לחברה הישראלית ולאתגריה האמתיים".

אלעזר שטרן  בישיבת סיעת התנועה, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
מעידה על על חיבורם של הרבנים לחברה הישראלית. חה"כ אלעזר שטרן/יואב דודקביץ'

ההחלטה האוסרת גיוס בנות, אינה חדשה. לפני שנים הורו הרבנים הראשיים הקודמים לבנות שלא להתגייס לצבא. לאחרונה, בשל זינוק במספר הבנות הדתיות המתגייסות לצה"ל, הוחלט לחדש את ההחלטה פעם נוספת. גיוס הבנות, היא תופעה שקיימת כבר שנים רבות, אך בתקופה האחרונה, בציונות הדתית לחוצים, שכן, כאמור, התופעה תפסה תאוצה ומקום של כבוד בחברה הדתית לאומית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר האוצר יאיר לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם שר האוצר יאיר לפיד הגיב לדברים בחומרה, בפוסט שכתב בפייסבוק היום (שישי) אמר לפיד: "זוהי חוצפה ושערורייה לאומית, ואנחנו נפעל לפיטוריהם בכנסת ובממשלה ואם צריך גם במישור המשפטי", עוד כתב לפיד כי "מדובר בעובדי מדינה המקבלים משכורת נאה מאוד ממדינת ישראל, יושבים במשרדים הנוחים שלהם, עם הרכבים הצמודים, ומודיעים שהם לא מסכימים שבנות ישרתו בבוץ ובקור כלוחמות בקרקל, בקורס טיס, במג"ב, בקורס חובלים."

בהמשך הפוסט, שואל לפיד: "האם המפקדת של הגדוד הקרבי "איתם" צריכה להתפטר? ומה עם האלופה אורנה ברביבאי? או כל המורות החיילות? ומה לגבי חיילות המודיעין שפגשתי לפני שבועיים בפיקוד צפון, רכונות על המסכים כדי למנוע חדירות מחבלים דרך הגדר? גם להן אסור לשרת?", ובסוף מודיע לפיד כי "דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לכהן בישראל כרבנים ראשיים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully