וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר מסאטמר במתקפה חריפה נגד מחאת הגיוס

22.12.2013 / 17:39

האדמו"ר מסאטמר תוקף את החרדים: "איך הם מפגינים נגד הגיוס, בזמן שהם חלק מהממשלה ולוקחים ממנה כסף? התקציבים שמקבלים החרדים מהממשלה הם הגורמים לכל הגזירות"

הפגנת חרדים מול כלא 6 לשחרור שני החיילים החרדים  שבכלא. דצמבר 2013. ערן גילווארג
הפגנה נגד הגיוס ליד כלא 6/ערן גילווארג

חרדי שנהנה מכל התקציבים, צריך להיות לו דין אחר מחילוני?

האדמו"ר מסאטמר, רבי יקותיאל יהודה טייטלבוים, אחד משני מנהיגי החסידות הגדולה בעולם, יוצא למתקפה נגד הרבנים, הפוליטיקאים, והמפלגות החרדיות, "איך הם מפגינים נגד הגיוס, בזמן שהם עצמם חלק מהממשלה ולוקחים ממנה כסף? חרדי שנהנה מכל התקציבים ויש לו נציגים בכנסת, צריך להיות לו דין אחר מחילוני?".

אלו הנהנים מכל הטבות המדינה, למה שלא יתגייסו?

המנהיג האנטי ציוני נאם באוזני אלפי באי בית המדרש ב"קרית יואל" בעיר מונרו שבניו- יורק, באחד מהאירועים שנערכו לרגל עשור להקמת מוסדותיו בעיר, "מילא יהודים יראים", אמר, "שאין להם חלק ונחלה בממשלה הציונית ולא מקבלים כסף, מובן הדבר בפני הגוי שהוא לא מחויב לצבא וכשהם מוחים בפניהם, זה עשוי לעשות רושם, אבל אלו הנהנים מכל הטבות המדינה, למה שלא יתגייסו?", תהה.


יחד עם זאת אמר האדמו"ר כי הוא מבין את משמעות ההפגנות, "מובן הדבר שיש תועלת גדולה בעניין של 'לך כנוס את כל היהודים', כדי שידעו את חומרת עניין הגיוס ויבינו שצריכים למסור נפש נגד הגזירה". האדמו"ר, שלו יש אלפי חסידים אמר כי "התקציבים שמקבלים החרדים מהממשלה הם הגורמים לכל הגזירות". לדבריו, ללא קשר לכך, "מוטלת חובה על כולם לצאת לרחובות בכל העולם כולו, למחות נגד מזימות הרשע של הגיוס".

הן הביאו לכך שיהיה מצב כל כך קשה

בדבריו מתח האדמו"ר ביקורת קשה על המפלגות החרדיות בכנסת, "הן הביאו לכך שיהיה מצב כל כך קשה, על ידי שלקחו חלק בממשלה במשך השנים. בתחילה הם (המדינה) הכניסו את החרדים לתוך הממשלה ושילמו כסף רב בעבור הישיבות והכוללים, ועכשיו הם רוצים כבר לקחת את כל הבחורים לצבא שהוא המרידה במלכות שמיים הגדול שיש".

את הדברים אמר האדמו"ר על רקע הכוונה של ראשי החסידויות הגדולות בישראל לצאת למסע הסברה בקהילה היהודית והחרדית בארה"ב, בעקבות "חוק הגיוס" והפגיעה התקציבית בישיבות ובכוללים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully