וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר בפועל ליו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר

גלעד גרוסמן

19.12.2013 / 12:09

בית המשפט גזר בנוסף שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה מיליון שקלים על דנקנר, שהודה והורשע במסגרת עסקת טיעון בהפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר בתחבולה ועבירה על חוק הבנקאות

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר בתחבולה ועבירה על חוק הבנקאות. בנוסף דנקנר ישלם קנס בגובה מיליון שקל.

הקראת גזר דין לדני דנקנר. דצמבר 2013. תומר אפלבאום, הארץ
השנים האחרונות היו סיוט מתמשך עבורי". דני דנקנר/הארץ, תומר אפלבאום

"מעשים כגון אלה שביצע דנקנר פוגעים באמון הציבור במערכת הבנקאית. בנק שמאבד את אמון הציבור עלול להתמוטט", אמר השופט צבי גורפינקל. "התנהלות דנקנר היא תהליך הידרדרות משמעותי בממשל התאגידי בבנק הפועלים. את התנהגותו יש להוקיע למען יראו וייראו דירקטורים בתאגידים".


עוד בנושא:

דני דנקנר יודה בהפרת אמונים - וישלם מיליון שקל
כך "סייע" בנק הפועלים להסדר החוב של דנקנר


כתב האישום המקורי ייחס לדנקנר עבירות של קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון, בארבע פרשות שונות. בכתב האישום נטען שדנקנר לא יידע את הבנק על אחזקותיו בחברה שהיתה במשא ומתן עם הבנק ועל הלוואה שלקח מבנק בהולנד שאחד מבעליו היה צד בעסקה של בנק הפועלים. עוד נטען שקיבל במרמה מסגרת אשראי מבנק הפועלים בגובה 3.4 מיליון דולר, ולא יידע את הבנק שהוא נהנה בחשבון של מזכירתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יידע את הבנק על אחזקותיו בחברה שהיתה במשא ומתן עם הבנק/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטיו של דנקנר ביקשו להסתפק בקנס, כאשר מנגד הפרקליטות ביקשה לגזור עליו עונש של שנה וחצי מאסר בפועל. בשלב הטיעונים לעונש לפני כחודש אמר דנקנר כי “השנים האחרונות היו סיוט מתמשך עבורי. אני לא עובד, אין לי הכנסה, רק עבודות זמניות ואני רק מנסה לטהר ככל שניתן את שמי. העונש שנענשתי בארבע השנים האחרונות הוא מאוד קשה. אני מבקש מבית המשפט להתחשב בי ובמצבי ולהטיל עלי עונש שתואם את שעברתי. זו הדרך היחידה שבה אוכל לשקם את חיי, את חיי משפחתי מבחינה נפשית וכלכלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • דני דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully